رانا پلاس
۹۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۱
فوتون تونلند G7
۳,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۹
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۵
شاهین GL
۱,۰۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
کی ام سی ایگل
۱,۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
ساینا S
۷۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۴
بک X3 پرو
۱,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
کی ام سی X5
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۵۶
سورن پلاس - XU7P
۹۶۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
اطلس GL
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
هایما ۸S
۲,۹۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۶
اکستریم LX
۳,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
ریسپکت - تیپ 2
۲,۰۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲
کی ام سی J7
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۵
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۲
فونیکس آریزو 8
۳,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۲۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۶۶
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۳
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۲
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
ساینا S دوگانه سوز
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
کی ام سی T9
۳,۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۳
اطلس G
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷
شاهین اتوماتیک
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۵,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۲
کوییک S
۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۱
فوتون تونلند G7
۳,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۹
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۵
شاهین GL
۱,۰۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
کی ام سی ایگل
۱,۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
ساینا S
۷۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۴
بک X3 پرو
۱,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
کی ام سی X5
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۵۶
سورن پلاس - XU7P
۹۶۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
اطلس GL
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
هایما ۸S
۲,۹۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۶
اکستریم LX
۳,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
ریسپکت - تیپ 2
۲,۰۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲
کی ام سی J7
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۵
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۲
فونیکس آریزو 8
۳,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۲۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۶۶
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۳
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۲
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
ساینا S دوگانه سوز
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
کی ام سی T9
۳,۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۳
اطلس G
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷
شاهین اتوماتیک
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۵,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۲
کوییک S
۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰

خبر خوش پورشه برای طرفداران؛ دکمه فیزیکی تنظیم صدا برای همیشه حفظ خواهد شد

منتشر شده در 21 مهر 1404 ساعت 16:00
نویسنده سعید علیپور
خبر خوش پورشه برای طرفداران؛ دکمه فیزیکی تنظیم صدا برای همیشه حفظ خواهد شد

در سال‌های اخیر بسیاری از خودروسازان در طراحی داخلی خودروهای خود به سراغ نمایشگرهای لمسی بزرگ و حذف دکمه‌های سنتی رفته‌اند؛ رویکردی که به ویژه در خودروهای الکتریکی به عنوان نشانه‌ای از مدرنیته و حرکت رو به جلو تلقی می‌شود. پورشه نیز با معرفی مدل برقی تایکان همین مسیر را در پیش گرفت و بسیاری از کنترل‌های فیزیکی را از کابین حذف کرد. اما حالا این برند آلمانی تصمیم گرفته دوباره به سراغ دکمه‌های فیزیکی سنتی بازگردد و محصولات بعدی خود را با چنین دکمه‌هایی روانه بازار کند.

پورشه صدای مشتریان را شنید

«دیرک آسفالگ» مدیر توسعه بخش الکترونیک پورشه کاین برقی در گفت‌وگویی با وب ‌سایت The Drive  تأیید کرده که مشتریان همچنان خواهان وجود دکمه‌های فیزیکی در خودروهایشان هستند. به گفته او، حتی کاین الکتریکی که دارای کابینی کاملاً دیجیتالی و مدرن است، هنوز هم تعدادی کنترل فیزیکی برای عملکردهای کلیدی دارد.

همانطور که قبلاً به اطلاعتان رسانده‌ایم، این نسخه از کاین برقی به یک نمایشگر مرکزی ۱۴.۳ اینچی OLED مجهز است، اما میزان بلندی صدا، سرعت فن و دمای کابین از طریق کلیدهای فیزیکی تنظیم می‌شوند. آقای آسفالگ در این رابطه گفته:

«ما از مشتریان خود، از جمله در بازار چین، بازخوردی دریافت کرده‌ایم که نشان می‌دهد آ‌نها به داشتن دکمه‌های واقعی در خودرو علاقه‌مند هستند. به همین دلیل، ما برای عملکردهایی که بازخورد فوری و فیزیکی لازم دارند، از دکمه‌های سنتی استفاده می‌کنیم.»

پورشه تنها نیست؛ ب ام و هم به دکمه‌های فیزیکی وفادار باقی می‌ماند

پورشه تنها برندی نیست که تصمیم گرفته دکمه تنظیم صدا و سایر دکمه‌های کاربردی را حفظ کند. ب ام و نیز در کراس اوور برقی iX3 که به نمایشگر بزرگ ۱۷.۹ اینچی تجهیز شده، کماکان از کلید فیزیکی تنظیم صدا استفاده کرده است.

به گفته ب ام و، تحلیل داده‌های مربوط به ده میلیون راننده در سراسر جهان نشان داده که دکمه تنظیم صدا یکی از پرکاربردترین کنترل‌های داخل خودرو است. به همین دلیل، این برند آلمانی نیز حذف کامل آن را از برنامه‌های خود کنار گذاشته است.

خبر خوش پورشه برای طرفداران؛ دکمه فیزیکی تنظیم صدا برای همیشه حفظ خواهد شد

پاسخ مثبت به فناوری، اما با لمس‌های واقعی

به نظر می‌رسد که با وجود پیشرفت فناوری‌های لمسی و دیجیتال، تجربه فیزیکی تعامل با خودرو هنوز برای رانندگان اهمیت زیادی دارد. هر چند نمایشگرهای بزرگ امکانات بیشتری را ارائه می‌دهند، اما دکمه‌ها و تنظیم‌ کننده‌ های فیزیکی، به ویژه در هنگام رانندگی، راحت‌تر، سریع‌تر و ایمن‌تر هستند. به همین دلیل، برندهایی مانند پورشه و ب ام و تلاش می‌کنند بین فناوری مدرن و تجربه کلاسیک رانندگی تعادل برقرار کنند.

ویدیو های پیشنهادی
  1. AmooRoohee گفت:

    دستش درد نکنه ولی چه فایده؟ ماشین های الان کل کابینشون شده تلوزیون دیگه این چند تا دکمه رو هم برگردوندن منت هم میذارن؟ البته که بازم تشکر میکنم ولی این دکمه حداقل دکمه هاییه که باید باشه و نبودشون توجیهی نداره…

    ۴
    ۰
  2. محمد محمدی گفت:

    ما نان نداریم بخوریم هشت ماهه اجاره خونه ندادیم شما پرشه برای ما میارید که بخریم

    ۰
    ۰
  3. ehsan گفت:

    خدا خیرش بده، میخواستم پورشه بخرم فقط نگران همین موضوع بودم! الآن دیگه با خیال راحت میتونم بخرمش 😂

    ۲
    ۱
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X