%۰.۳۲
بک X3 پرو
۱,۵۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۵
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۹
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۰۸۴,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۲۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳
اکستریم LX
۳,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۶
کیا اسپورتیج
۶,۱۸۰,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۸,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۹۹۸,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ساینا S دوگانه سوز
۷۲۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۳
آریسان ۲
۶۹۶,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۰۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۶
جک J4
۱,۲۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۳
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۷۱۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۶
اکستریم VX
۶,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ساینا S
۶۴۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۹
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۵۱,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۱
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۰۹۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۱
شاهین اتوماتیک
۱,۲۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۲۸۳,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۰۱,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
سورن پلاس - XU7P
۸۶۲,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
ریسپکت - تیپ 2
۱,۸۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۵۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
هایما ۸S
۲,۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
اطلس G
۷۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
کی ام سی ایگل
۱,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
کی ام سی T9
۳,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۳۳,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۵۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
کی ام سی X5
۲,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۸۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۲
بک X3 پرو
۱,۵۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۵
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۹
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۰۸۴,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۲۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳
اکستریم LX
۳,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۶
کیا اسپورتیج
۶,۱۸۰,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۸,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۹۹۸,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ساینا S دوگانه سوز
۷۲۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۳
آریسان ۲
۶۹۶,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۰۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۶
جک J4
۱,۲۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۳
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۷۱۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۶
اکستریم VX
۶,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ساینا S
۶۴۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۹
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۵۱,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۱
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۰۹۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۱
شاهین اتوماتیک
۱,۲۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۲۸۳,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۰۱,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
سورن پلاس - XU7P
۸۶۲,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
ریسپکت - تیپ 2
۱,۸۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۵۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
هایما ۸S
۲,۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
اطلس G
۷۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
کی ام سی ایگل
۱,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
کی ام سی T9
۳,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۳۳,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۵۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
کی ام سی X5
۲,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۸۸۸,۰۰۰,۰۰۰

عدم تامین به موقع ارز ؛ چالش جدی خودروسازان

منتشر شده در 20 خرداد 1402 ساعت 18:09
عدم تامین به موقع ارز ؛ چالش جدی خودروسازان

در چند هفته گذشته بارها شاهد بوده ایم که مدیران ارشد خودروسازی کشور در مورد چالش عدم تامین ارز نامه هایی را به مسئولان مربوطه ارسال کرده اند.

حال مدیر بازاریابی شرکت آرین پارس موتور در گفت و گویی با خبرنگار «آخرین خودرو» در این باره بیان کرده است که در صورت عدم تامین به موقع ارز، احتمال تاخیر در تحویل خودروهای پاییز و زمستان وجود دارد.
امیر صرافی، مدیر بازاریابی شرکت آرین پارس موتور، در این گفت و گو اشاره کرد: «سیاست گذاری امسال وزارت صمت بر این بوده است که تیراژ تولید افزایش پیدا کند و از شرکت های خودروساز خواسته شد تا به تمام مشتریان سامانه یکپارچه، خودرو ارائه شود. ما هم در آرین پارس موتور با همین سیاست پیش رفتیم و با توجه به دستورالعمل وزارت صمت، لاماری ایما را در اولین طرح سامانه یکپارچه فروش خودروهای داخلی عرضه کردیم. در این سامانه تقاضای زیادی برای محصولمان ثبت شد و برای تامین نیاز مشتریان، ظرفیت تولید را افزایش دادیم و در حال حاضر هم برای اولویت های تابستان ۱۴۰۲ لاماری ایما، ثبت نام نهایی انجام شده است. اما امروز چالش تامین ارز مسئله ای مهم است که آینده پاسخ به تعهدات خودروسازان را به خطر انداخته است».

قیمت خودرو


صرافی در ادامه گفت: «امروز با مشکلات شدید تامین ارز مواجه هستیم و اگر مسئولان مربوطه نتوانند این مشکلات را حل کنند، عملاً امکان پاسخ به موقع برای تعهدات پاییز و زمستان ۱۴۰۲ لاماری ایما وجود ندارد و احتمال تغییر زمان تحویل یا عدم امکان ثبت نام نهایی برای این مشتریان زیاد خواهد بود».

مدیر بازاریابی آرین پارس موتور درباره چالش های ناشی از عدم تامین ارز به موقع خودروسازان افزود: «نزدیک به سه ماه طول می کشد که پس از ثبت خرید ما از طرف خارجی و ارسال ارز، قطعات منفصله خودروها به کارخانه ما برسد. برای همین اگر مشکل تامین ارز حل نشود، امکان آن را نخواهیم داشت تا به موقع به تعهدات پاییز و زمستان لاماری ایما پاسخ دهیم. حتی اگر این چالش ها ادامه داشته باشد، مجبور هستیم که فعلاً درخواست های خرید مربوط به نیمه دوم سال جاری را به حالت تعلیق درآوریم».
صرافی در پایان به این موضوع اشاره کرد که خودروسازان بخش خصوصی به درخواست وزارت صمت و بر اساس دستورالعمل های ابلاغ شده هزینه هایی در راستای افزایش ظرفیت تولید متحمل شده اند و از سویی موظف هستند تا تقاضای ثبت شده در سامانه یکپارچه را پاسخ دهند. اما از آن سو خبری از حمایت های لازم نیست و با وجود تمام برنامه ریزی ها، هنوز چالش تامین ارز برای خودروسازان حل نشده است.

ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X