ال ۹۰ ایرانی در تبریز به نمایش درآمد؛ پارس نوا چه مشخصاتی دارد؟
پارس نوآ یا همان ال ۹۰ ایرانی یکی از جدیدترین محصولات شرکت پارس خودرو است که قرار است به زودی در بازار عرضه شود.
شرکت سایپا یکی از خودروسازان داخلی است که به همراه تمامی زیر مجموعه هایش در بیست و نهمین نمایشگاه خودروی تبریز شرکت کرده و جدیدترین محصولات خود نظیر پارس نوآ را به نمایش درآورده است.
پارس نوآ یکی از جدیدترین محصولات شرکت پارس خودرو است که یادآور روزهایی است که شرکت رنو در ایران فعالیت می کند و ال ۹۰ و رنو ساندرو را در ایران مونتاژ می کرد. محصولاتی که هنوز هم به عنوان خودروهایی با کیفیت و با دوام به حساب می آیند و متقاضیان بسیاری در بازار دارند. به همین دلیل شرکت پارس خودرو در چند سال اخیر پروژه توسعه ال ۹۰ ایرانی را استارت زده و قرار است این خودرو را با نام پارس نوآ روانه بازار کند. بد نیست بدانید که پروژه تولید نسخه ایرانی ال ۹۰ در ابتدا با نام P90 کلید خورد. قرار بود این خودرو با نام کادیلا وارد بازار شود، اما شرکت پارسخودرو از این تصمیم صرفنظر کرد و حالا قرار است که این پروژه با نام جدید پارس نوآ به بازار عرضه شود.

طراحی کلی ال ۹۰ ایرانی
یکی از مهمترین انتقاداتی که همواره به L90 وارد میشد، طراحی ساده و کمجزئیات آن بود که برای برخی خریداران چندان جذاب به نظر نمیرسید. اما نکته مثبت در مورد ال ۹۰ ایرانی یا همان پارس نوآ این است که با وجود بهرهگیری از همان پلتفرم، طراحی آن بهروزتر و جوانپسندتر شده و جذابیت بیشتری نسبت به L90 دارد. البته که هنوز هم سادگی در تمام المان های بدنه موج می زند. در بخش عقب این خودرو همچنان میتوان ردپای طراحی مکعبیشکل L90 را مشاهده کرد، اما چراغها و سپر در سدان نوآ کاملاً بازطراحی شده و جلوهای بهروزتر پیدا کردهاند. چراغهای عقب حالتی کشیدهتر و اسپرتتر دارند که نمای جذابتری به خودرو بخشیده است. همچنین استفاده از تریم دورنگ در سپر عقب را میتوان یکی از نکات مثبت طراحی این بخش در پارس نوآ دانست.

با وجود تغییرات قابلتوجه در ظاهر بیرونی، در کابین پارس نوا تغییرات چندانی نسبت به L90 دیده نمیشود. به طور کلی، همان الگوهای طراحی نسخه رنو L90 در این خودرو حفظ شده است؛ طراحی دریچههای سیستم تهویه، داشبورد، کنسول وسط و دیگر جزئیات داخلی گواهی بر این شباهت است.

مشخصات فنی پارس نوآ
در گذشته L90 به پیشرانهای با کد K4M مجهز بود که به دلیل استهلاک پایین و عملکرد قابلقبول، محبوبیت زیادی داشت. اما در نسخه ایرانی این خودرو دیگر از این موتور خبری نیست و قرار است پیشرانه جدید ME16 محصول شرکت سایپا پارس نوآ مورد استفاده قرار گیرد.

این موتور یک پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی با چهار سیلندر و ۱۶ سوپاپ است که از نظر ساختار شباهت زیادی به موتور TU5 دارد. خروجی آن حداکثر ۱۱۳ اسببخار قدرت و ۱۴۴ نیوتنمتر گشتاور است. نیروی تولیدی در پارس خودرو نوآ از طریق یک گیربکس ۵ سرعته دستی یا ۶ سرعته اتوماتیک (AT) به چرخهای جلو منتقل میشود.
امکانات ایمنی و رفاهی ال ۹۰ ایرانی
یکی از نکات مثبتی که در پارس نوآ به عنوان ال ۹۰ ایرانی دیده می شود این است که نسبت به این خودرو امکانات بیشتری داشته و یکی از محصولات داخلی است که سطح آپشن و امکانات به نسبت خوبی را ارائه می دهد. به عنوان مثال در این خودرو شاهد دو کیسه هوا برای سرنشینان جلو، فرمان دیکات با کلیدهای کنترلی، سیستم پایش فشار باد تایرها (TPMS)، رینگهای آلومینیومی ۱۵ اینچی، سیستم تهویه الکتریکی دستی، شیشه دودی عقب و تریم داخلی دو رنگ هستیم. همچنین تنظیم برقی آینهها، سنسور پارک عقب، دوربین دنده عقب، سنسور نور و سنسور باران در این خودرو تعبیه شده است. صفحه نمایش ۷ اینچی مالتیمدیا، چراغ روشنایی روز، سیستم کنترل پایداری و فرمان کمکی برقی از دیگر امکانات پارس خودرو نوآ به شمار میروند که تجربه رانندگی راحتتر و مدرنتری نسبت به L90 فراهم میکنند.

نمایشگاه خودروی تبریز از ۱۶ الی ۱۹ مهرماه در محل دائمی نمایشگاههای بینالمللی تبریز برقرار است و علاقه مندان می توانند از ساعت ۱۵ الی ۲۱ از این نمایشگاه خودرو بازدید داشته باشند. رسانه آخرین خودرو برای تهیه گزارش در این نمایشگاه حاضر است و جدیدترین خودروهای معرفی شده در این گردهمایی خودرویی را برای شما معرفی می کند.




















این حتی یه ذره هم دوام کیفیت فرانسوی L90 رو نداره.
زشت و صد البته بی کیفیت مثل بقیه ی ماشینای داخلی.
طراحی اش منو یاد لگو ها می اندازه.
دوام موتور K4M رنو کجا ، دوام TU5P
( ME16 ) چینی – ایرانیزه شده کجا.
بعد مسخره ها با وقاحت میگن پارس نوآ با توان داخلی به تولید انبوه رسید و تحریم هارا پشت سر گذاشتیم !!!
ترکیب اطلس و ال ۹۰
نمیدونم چرا دور موتورش خط قرمز داره کاملا مشخصه اصن کیفیت فرانسه رو نداره.
وقتی با بستن بازار واردات و عدم توسعه ی ریلی هدف غارت جیب ملته ، تولید هیچ خودرویی در ایران به نفع ملت نیست .
محبوبیت ال۹۰به موتور k4m اون بود وگه نه پلت فرم زیبایی نداره حتی با این تغییرات خصوصا اون جلو پنجره نامتقارن که براش گذاشتن
داداش ال نود قیافه نداشت این فیس لیفتشه🤣🤣🤣
کهیر زدیم از بس رونمایی این عجوزه رو اینور اونور دیدیم، بنز S کلاس رونماییش اینهمه ادا نداره
همین رو فردا بازار قیمت میزنه ۱۳۰۰
مسخرس مانیتورشو انکار بزور تو داشبورد جا دادن پشتش هم عین اطلس جلوش هم زشت و نامفهوم پلتفرم هم که مال عهد قاجار این چه کار مسخره ایه اخه
مقایسه ال نود با نوا مثل مقایسه گوشت با سویا….خلاص
اصلأ لیاقت ایرانی جماعت همونه که مدیران خودرو داره میکنه تو پاچه ملت ، اشغال چینی رو با قیمت خون پدرش بدون هیچ توضیحی هر روز گرونتر از دیروز میفروشه ، تمام سودش هم میره توی جیب چینی ها ، اصلا در کل مال اجنبی طلای نابه ، فقط مال ما خار داره
پیرمرد ژیگول،شاید اسم خوبی باشه برا پارس نوا،اگه همون تندر نود پلاس تولید میکردن با موتور k4m خیلی بهتر از این بود…یا همین تغیرات رو تندر با همون موتور
مردم وقتی برای ثبت نام هجوم میبرن ، دارن فریاد میزنن که آهااااااای اهل دنیا ،ما لیاقت ماشین خوب نداریم.تا وقتی ماشین چینی میخرن و براش ذوق میکنن یعنی لیاقت ندارن.
شما ماشین چینی سوارشدی .بوالله بهتر از این تولید داخل هست لذا شما فکر میکنید قطعات ایرانی تولید داخلی .روی همه قطعات زده ساخت چین عزیز دوتا سپر و چراغ تغییر دادن و گنجشک رنگ کردن جای قناری قالب کردند لذا خودرو چینی کلی آپشن روشه ظاهر کپی از خودروهای برند مثل برلیانس جک mvm و… که چند سال یکبار هم تغییرات ظاهری و مصرفی میده خداییش ایران فقط هرچی تولید میکنه تغییراتش ضعیف تره و دوام ندارد پراید شد تیبا بعد کوییک و اطلس آیا ارتفاع در بدنه موتور گیربکس و …داده یا مصرف رفته بالا ایمنی همون پرایده و حساستر شده به سوخت تولید داخل برو نمایندگیها ببین چه خبره
بی کیفیتی از سرو روش می باره
عالیه ،بهرصورت یک گام بزرگ به جلو است ،آگه یک دستگاه از این خودرو رو بمن بدهند عالیتر میشود!
زشت بود، زشتتر هم شده!
همین
فقط خود خدا ملت ایران رو نجات بده
انشاءالله
ینی خاک بر سر ما که اینقدر این آشغالارو خریدیم
این خودروسازهای حیوان عادت کردن به ساختن آشغال
تف به شرف نداشتتون
میخوای پست کن میخوای نکن
فقط اونقدری بدون اگه پست نکنی تو از اونا هم بدتری
ارزش شما در حد خر سوار شدنه چه میفهمی خودرو چیه، خود تحقیر
تاافرادی مثل میرسلیم وغیره هست بدبختی ملت و اسلام است
در وضعیت اکنون هیچ کدوم از ماشین های داخلی بی عیب نیستن. امیدوارم مث آدم قیمت گذاری بشه وگرنه هرچی باشه دنده اش مث شاهین دستی نرمه؛ خیلی خوبه. فرمون برقی عالیه. موتورش ام۱۶ با ۱۶ سوپاپ خیلی ام بد نیست؛ قبول. کنترل پایداری ام داره. می مونه قیافه اش که هم سلیقه ای هست هم اگه اقتصادی و بی آزار باشه باهاش کنار میایم 🙂
یادمه تارا که دراومد خیلی سر ظاهر و پشتش داستان گفتن. ولب الآن دیگه اون فضاها نیست
طراحی ماشین زیباتر شده ….اما خیلی هماهنگ نیست ….
دوستانی که میگن دوام ….درسته به k4m رنو نمیشه ولی واقعا tu5 پلاس تو موتور های ایرانی بی آزاره و موتور خوبی …..و این ماشین اگه تیراژ تولیدش خوب باشه راحت بازار شاهین و تصاحب میکنه
مهم موتورشه که بدردنمیخوره
فعلا سایپا متخصص تغییر چراغ و جلو پنجره شده اون از بقیه ماشیناش که همه بر پایه تیبا ۲ هست فقط سپر وچراغ و جلو پنجره تغییر
اینم از گل سر سبد. گاریلا ال ۹۰ همه چیزش موتورش بود که اونم دیگه نداره. خرو رنگ کردن به جا اسب می فروشن
جان عزیزاتون ماشین نزنید !! خداییش طراحی جلو به عقبش نمیخوره حالا بغلاش که خود ال ۹۰
به نظرم ایران از خودروسازی بکشه کنار دیگه بعد ۵۰ سال این پیشرفتمون شده یعنی اینکاره نیستیم
عمرا به ال ۹۰ برسه . با بنزین اشغال که عرضه میشه این موتور همون چند ماه اول ایراد پیدا میکنه . لذا این بیاد با این امکانات قدیمیاش تو بازار ۲ برابر قیمتش میشه . من فیلم داریوش را که دیدم میگفت کولر ال۹۰ اصلی ضعیفه من که ۱۰ سال ۳ مدل داشتم بهترین کولر را نسبت به پژو ها داشت فقط روغن لنت بنزین و لاستیک خرجش بود قدرت و شتاب عالی و اصلا فکر نمیکردی ماشین روشنه و بی سرو صدا بود ولی همین موتور رو شاهین صدای موتور زیاد تو اتاق میاد تو این نگفت چطوره؟
با سلام
مدفوع می دادن تحویل بهتر از این آشغال بود
با تشکر