موضوعات داغ روز:

اولین های ری را ؛ چه امکاناتی را برای اولین بار در این محصول ملی می بینیم؟

منتشر شده در 30 مرداد 1403 ساعت 13:30
عکاس علیرضا پاداش
ویدئو رضا چوکامی

ری را جدید ترین و مدرن ترین محصول ایران خودرو است که امکانات قابل توجهی دارد و ما در این ویدئو نگاهی به این خودرو به عنوان اولین کراس اور ملی می اندازیم.

ری را نام اولین کراس اوور ملی است که از زمان آغاز روند طراحی و تولید توانسته توجه ها را به سمت خود جلب کند و ایران خودرو نیز اخیرا عرضه آن را آغاز کرده است. مسلما شرکت ایران خودرو برای تولید یک محصول متفاوت سرمایه عظیمی را برای توسعه این پروژه هزینه کرده که این هزینه ها شامل هزینه های طراحی و توسعه، صنعتی سازی و تجاری سازی و… است.

نمای رو به رو ری را

اما اولین کراس اوور ملی چه ویژگی هایی دارد که این ریرا را به محصولی خاص، در میان تولیدات داخلی تبدیل کرده است؟ این سوالی است که در ادامه به آن پاسخ خواهیم داد.

اولین های ری را را بشناسیم

اولین موضوع همان طور که گفته شد مربوط به سبک طراحی این خودرو است. تا کنون شرکت های تولید کننده داخلی توانسته اند خودرو های مختلفی تولید کنند اما اکثر تولیدات آنها در دسته بندی خودرو های سدان قرار می گرفتند اما ری را اولین خودرویی است که در غالب یک کراس اوور طراحی شده است که خود این موضوع، پیشرفت بسیار خوبی به حساب می آید. همچنین ری را را می توان اولین محصول تولید داخل به شمار آورد که متود های طراحی خودرو های روز، در آن دیده می شود.

مشخصات فنی ری را

موضوع دیگری که در مورد ری را حائز اهمیت است بهره مندی این خودرو از قوی ترین پیشرانه تولید داخل، یعنی پیشرانه EFP است. پیشرانه EFP در واقع نسخه ارتقا یافته پیشرانه EF7 توربو است که نهایت قدرت  160 اسب بخار و گشتاور آن به ۲۴۰ نیوتن متر رسیده است. البته نا گفته نماند که این پیشرانه قرار است روی خودرو های دیگر نظیردنا پلاس جوانان نیز نصب شود اما ری را اولین خودرویی است که دارای پیشرانه EFP است.

کابین ری را

مسئله دیگر که باعث وجه تمایز ری را با دیگر تولیدات داخل شده و این خودرو را به رقیبی برای خودرو های مونتاژی کرده است، آپشن ها و امکانات نسبتا بروز و متنوعی است که بر روی این خودرو قرار گرفته است. امکاناتی نظیر؛ درب صندوق برقی به همراه سنسور حرکت پا، کورنرینگ لایت، دسته دنده الکتریکی، رادار نقطه کور، نورپردازی داخل کابین، ترمز پارک برقی، اتوهلد، شیفتر پشت فرمان، نمایشگر های به هم چسبیده سیستم مالتی مدیا و پشت آمپر دیجیتال، فرمان تلسکوپی قابل تنظیم در ۴ جهت و… همگی از آپشن هایی است که برای اولین بار در یک محصول ملی دیده می شود.

در ادامه نگاهی به مشخصات فنی ری را خواهیم داشت.

مشخصات فنی ری را

مشخصات ری را

همان طور که گفته شد کراس اوور ملی ایران خودرو در حالت فول آپشن مجهز به پیشرانه TC7 یا همان EFP است. این پیشرانه ، یک پیشرانه ۱.۶۵ لیتری توربو شارژ است که می تواند نهایت قدرت ۱۶۰ اسب بخار و گشتاور نهایی ۲۴۰ نیوتن متر را تولید و از طریق جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل کند. پروژه K125 به دلیل داشتن طراحی خوب و استاندارد خود توانسته استاندارد ایمنی برخورد با عابران پیاده را در مراکز معتبر اروپایی کسب کند که امتیاز ویژه ای برای این خودرو به حساب می آید. حجم مخزن سوخت این خودرو ۵۰ لیتر بوده و انتظار می رود مصرف سوخت میانگین ایران خودرو ری را با توجه به نوع موتور و ابعاد و وزن این خودرو به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر عددی در بازه ۷ الی ۸ لیتر باشد که عدد مناسبی برای این خودرو است.

ویدیو های پیشنهادی

۶ Responses to “اولین های ری را ؛ چه امکاناتی را برای اولین بار در این محصول ملی می بینیم؟”

  1. yassinam گفت:

    اولین لگن داخلی با قیمت بالای ۱میلیارد در کارخانه

    ۱۵
    ۲۶
  2. بابک گفت:

    میشه کم کم به محصولات داخلی خوش بین تر شد …
    هرچند قیمتش کم نیست ولی امیدوارم شاهد افزوده شدن خودروهای بهتر ک متنوع تر داخلی باشیم بدون محدودیت های غیر مفید …

    ۱۳
    ۳
  3. سامان گفت:

    ۱ میلیارد و صد بدم تهویه هوای سرنشین عقبم نداشته باشه، دیگه این چی بود ک نگذاشتن روش، همش کارای مسخره، ی ذره بد نبود از نظر بلاگر های خودرویی استفاده میکردین

    ۲
    ۱
  4. ناشناس گفت:

    وقتی دنا چلاس شده یک میلیارد خوب بزار اینم بشه

    ۱
    ۲

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.