مزدا 3
۴,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۳
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۲
ریسپکت - تیپ 2
۱,۸۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۸
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۷
اکستریم LX
۳,۴۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۶
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۰۹۲,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۲۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین اتوماتیک
۱,۲۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۲
سورن پلاس - XU7P
۸۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۱
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۵
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
هایما ۸S
۲,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۶۸,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۱
ری را
۱,۹۰۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۴
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
کی ام سی T9
۳,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۵۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۹
اطلس G
۷۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ساینا S
۶۴۶,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۷۱۶,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۲۲,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۳۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۶
جک J4
۱,۲۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۹
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۲۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
کی ام سی X5
۲,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۲
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
فونیکس آریزو 8
۳,۴۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۹
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۸۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۱
کی ام سی J7
۲,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۴۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۶
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۰۷,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۰۳,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۳
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۲
ریسپکت - تیپ 2
۱,۸۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۸
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۷
اکستریم LX
۳,۴۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۶
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۰۹۲,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۲۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین اتوماتیک
۱,۲۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۲
سورن پلاس - XU7P
۸۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۱
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۵
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
هایما ۸S
۲,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۶۸,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۱
ری را
۱,۹۰۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۴
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
کی ام سی T9
۳,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۵۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۹
اطلس G
۷۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ساینا S
۶۴۶,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۷۱۶,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۲۲,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۳۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۶
جک J4
۱,۲۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۹
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۲۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
کی ام سی X5
۲,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۲
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
فونیکس آریزو 8
۳,۴۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۹
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۸۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۱
کی ام سی J7
۲,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۴۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۶
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۰۷,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۰۳,۰۰۰,۰۰۰

تامین ارز خودروسازان متوقف شد؟

منتشر شده در 09 مرداد 1402 ساعت 14:30
عکاس علیرضا پاداش
تامین ارز خودروسازان متوقف شد؟

بر اساس اطلاعات جدید و شنیده ها، گویا تامین ارز خودروسازان و حتی واردکنندگان به مشکلی جدی برخورده و به عبارت ساده تر تامین برای تولید خودروهای مونتاژی متوقف شده است.

تامین ارز خودروسازان همیشه یکی از چالش های جدی در صنعت خودروی ما بوده است. با از سرگیری واردات هم پیش بینی می شد که این چالش پررنگ تر شود و همین اتفاق هم افتاد. بر اساس اطلاعات داده شده توسط برخی مدیران شرکت های خودروساز به خبرنگار آخرین خودرو، تامین ارز خودروسازان با چالش های جدی و جدیدی همراه است. بر این اساس خودروسازان خصوصی و دولتی برای تولید خودروهای مونتاژی خود مشکل تامین ارز دارند و بانک مرکزی هم وعده تامین در طولانی مدت را به این شرکت ها می دهد. اما این مشکل تامین ارز خودروسازان چه مشکلاتی را می تواند در پی داشته باشد؟

تاخیر در تحویل در راه است؟

احتمالا با ادامه روند اینچنینی در تامین ارز، مونتاژکاران مشکل تاخیر در تحویل را خواهند داشت. این مشکل خودروساز را متضرر می کند اما مشکل اصلی برای بازار ایجاد می شود. در شرایطی که کسری تولید چند ساله اختلاف قیمت سرسام آور کارخانه و بازار را رقم زده است، مشکل تامین ارز و تاخیر می تواند اختلاف قیمت را افزایش دهد و بازار را ملتهب تر کند. البته که در مورد واردات هم همیشه تامین ارز یکی از چالش های جدی بوده و مخالفین واردات هم همیشه به همین چالش استناد می کردند. این را در نظر داشته باشید که اگر چالش تامین ارز حل نشود این مشتری است که متضرر خواهد شد. این مشکل در زمانی رخ داده که خودروسازان در سامانه یکپارچه خودروهای خود را طبق زمان بندی برای عرضه ارائه داده اند. به زبان ساده با ادامه روند فعلی در تامین ارز، تاخیر در تحویل خودروها حتمی خواهد بود.

مشکل تامین ارز بازار را به چالش می کشد

اگر تامین ارز برای خودروسازان دولتی و خصوصی به درستی انجام نشود قطعا در بلند مدت می تواند بازار را زیر و رو کند. دقت کنید تامین ارز برای وارداتی ها هم با چالش هایی جدی روبرو است. پس نتیجتا اگر دولت نتواند تامین ارز مونتاژ و واردات را به درستی انجام دهد، قطعا بازار رو به التهاب خواهد رفت. این در حالی است که وزارت صمت هیچ اقدامی موثری را در جهت رفع مشکلات تامین ارز انجام نمی دهد و با این روند نمی توان شرایط خوبی برای آینده بازار متصور بود.

ویدیو های پیشنهادی

One Response to “تامین ارز خودروسازان متوقف شد؟”

  1. Mehran گفت:

    بازار ماشین نهایت تا بعداز ماه محرم و صفر دوباره برمیگرده به قیمت های فروردین این خبرا نیست هیچ ارزونی تو‌ایران نداشتیم و نداریم آمار تو این ۴۰ سال گویاست تورم تو ایران بوده هست و‌خواهد بود از برج ۶ به بعد ببینید چه خبر میشه به ماند به یادگار این پیام ۹،۵،۱۴۰۲

    ۶
    ۰

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X