%۰.۲۷
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۶۳,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم LX
۳,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۱
کی ام سی J7
۲,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۲
ری را
۱,۸۳۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۸
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۸۶,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۹
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۲,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۴۳,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۷۴۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
سورن پلاس - XU7P
۸۸۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۷
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۴,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
ساینا S دوگانه سوز
۷۶۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
فونیکس آریزو 8
۳,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۶۶۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
کوییک S
۶۷۴,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۹
جک J4
۱,۲۹۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۳
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۳۲,۰۰۰,۰۰۰
هایما ۸S
۲,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۱
رانا پلاس
۹۱۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۲
کی ام سی T9
۳,۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۸
بک X3 پرو
۱,۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۲
شاهین اتوماتیک
۱,۲۵۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
کی ام سی X5
۲,۳۱۸,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۶۳,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم LX
۳,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۱
کی ام سی J7
۲,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۲
ری را
۱,۸۳۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۸
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۸۶,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۹
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۲,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۴۳,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۷۴۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
سورن پلاس - XU7P
۸۸۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۷
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۴,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
ساینا S دوگانه سوز
۷۶۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
فونیکس آریزو 8
۳,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۶۶۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
کوییک S
۶۷۴,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۹
جک J4
۱,۲۹۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۳
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۳۲,۰۰۰,۰۰۰
هایما ۸S
۲,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۱
رانا پلاس
۹۱۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۲
کی ام سی T9
۳,۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۸
بک X3 پرو
۱,۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۲
شاهین اتوماتیک
۱,۲۵۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
کی ام سی X5
۲,۳۱۸,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰

تجمع خریداران معترض دنا پلاس مقابل مرکز ملی رقابت

منتشر شده در 27 خرداد 1402 ساعت 11:36
تجمع خریداران معترض دنا پلاس مقابل مرکز ملی رقابت

امروز صبح تعدادی از خریداران دنا پلاس که از اعلام قیمت های جدید ایران خودرو ناراضی بودند در تجمعی مسالمت آمیر اعتراض خود را نشان دادند.

اعلام قیمت های جدید ایران خودرو یک تناقض عجیب داشت و آن هم قیمت دنا پلاس بود. طبق آنچه قبل تر به عنوان اصلاح قیمت های ایران خودرو منتشر شده بود، قرار بود قیمت دنا پلاس های معمولی مبلغ قابل توجهی ارزان شود اما در لیست جدید قیمت های ایران خودرو نه تنها کاهش قیمت این خودرو را نداشتیم، بلکه افزایش قیمت شدیدی برای این خودرو رقم خورد. این باعث شد تا نارضایتی زیادی در مشتریان این خودرو ایجاد شود و امروز تعدادی از مشتریان را برای تجمع مسالمت آمیز به مقابل مرکز ملی رقابت رساند. لازم بذکر است که ایران خودرو اعلام کرده بود که افزایش قیمت این محصول بر اساس کد دیگری بوده و کاملا قانونی انجام شده است.

البته این تجمع در حالی انجام شد که قرار بود شورای رقابت این هفته دوباره قیمت دنا پلاس های معمولی را بررسی کند و هنوز مشخص نیست نتیجه نهایی بررسی این شورا چه می شود. با وجود اینکه این شورا یک تشکل فراقوه ای است، اما نمایندگی های خودروسازان خصوصی هم به قیمت های پیشین این شورا اهمیتی نداده اند و اگر قیمت گذاری های شورا در طرح یکپارچه دوم انجام نشود، انتظار آن می رود که از این دست اعتراضات باز هم در راه باشد. نکته جالب دیگر این است که هنوز قیمت بسیاری از خودروها مشخص نیست و بسیاری از مشتریان نمی دانند خودرویی که ثبت نام کرده اند در نهایت چه قیمتی خواهد داشت و همین باعث شده مشتریان به عملکرد خود این شورا و سرعت در اطلاع رسانی معترض باشند.

ما در آخرین خودرو قبل تر هم در مورد قیمت دنا پلاس های معمولی و لزوم تعیین تکلیف آن گفتیم. مسلم است که اگر شورای رقابت زودتر به نظر رسانه ها و کارشناسان این حوزه دقت می کرد دیگر شاهد تجمع معترضان نبودیم. نکته مهم دیگر این است که شورای رقابت عملکرد قابل قبولی در اعلام قیمت ها نداشته و سرعت آن ها در اعلام و اطلاع رسانی موضوعات بسیار پایین است. بنظر می رسد این شورا کیفیت و قدرت لازم برای اجرای وظایفش ندارد و باید دید آیا در آینده و با رقم خوردن این تجمع اعتراضی، تغییری در این شورا رخ می دهد یا نه؟

ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X