%۳.۷۶
اطلس GL
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۲
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۸
اکستریم LX
۳,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۵
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۶.۳۲
آریسان ۲
۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۸
ساینا S
۶۶۶,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۴۶
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۱
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۸
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۹
اطلس G
۷۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۶
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۴
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۶
شاهین اتوماتیک
۱,۲۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۶
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۳
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۲
رانا پلاس
۹۱۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۴
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۵
سورن پلاس - XU7P
۸۸۲,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۰۴
هایما ۸S
۲,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۳
اکستریم VX
۶,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۲۴
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۶
اطلس GL
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۲
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۸
اکستریم LX
۳,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۵
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۶.۳۲
آریسان ۲
۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۸
ساینا S
۶۶۶,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۴۶
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۱
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۸
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۹
اطلس G
۷۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۶
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۴
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۶
شاهین اتوماتیک
۱,۲۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۶
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۳
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۲
رانا پلاس
۹۱۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۴
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۵
سورن پلاس - XU7P
۸۸۲,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۰۴
هایما ۸S
۲,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۳
اکستریم VX
۶,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۲۴
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰

ثبت سفارش ۳ هزار پیشرانه برای کراس اوور ملی سایپا ؛ چرا سایپا آریا عرضه نمی شود؟

منتشر شده در 06 اردیبهشت 1404 ساعت 19:00
ثبت سفارش 3 هزار پیشرانه برای کراس اوور ملی سایپا ؛ چرا سایپا آریا عرضه نمی شود؟

تصاویر ارسالی جدید از مگاموتور نشان می دهد مراحل کالیبراسیون پیشرانه کراس اوور ملی سایپا در حال انجام است.

به تازگی تصاویر جدیدی از مگاموتور به دستمان رسیده که نشان می دهد مراحل انجام تست های مختلف برای کالیبراسیون پیشرانه کراس اوور ملی سایپا در حال انجام است و به زودی باید شاهد عرضه سایپا آریا به بازار باشیم. بر اساس شنیده ها به تازگی ثبت سفارش ۳ هزار عددی برای این پیشرانه انجام شده و محموله آن از چین و کمپانی DAE راهی ایران خواهد شد. البته شنیده های دیگر از بخش کیفیت و مهندسی گروه خودروسازی سایپا حاکی از آن است که گویا مجموعه برقی این کراس اوور مشکلاتی دارد و هنوز این مشکلات رفع نشده است. یکی از دلایل تاخیر در عرضه این کراس اوور ملی هم عدم تطبیق پذیری سیستم برق با پیشرانه شناسایی شده است. البته باید دید سایپا چه توضوح یا واکنش رسمی ای در این خصوص خواهد داشت. در ادامه مشخصات پیشرانه کراس اوور ملی سایپا را بررسی می کنیم.

پیشرانه N20 ؛ ۲ لیتر و تنفس طبیعی

پیشرانه کراس اوور ملی سایپا که با کد فنی N20 در این شرکت شناخته می شود در واقع یکی از پیشرانه های توسعه داده شده توسط میتسوبیشی است که توسط شرکت DAE به تولید می رسد. این پیشرانه قابلیت تطبیق با توربوشارژ را هم دارد اما قرار است در مرحله اول نوع تنفس طبیعی را در آریا ببینیم.

ثبت سفارش 3 هزار پیشرانه برای کراس اوور ملی سایپا ؛ چرا سایپا آریا عرضه نمی شود؟

پیشرانه N20 یک موتور ۲ لیتر (۱۹۹۸ سی سی) چهار سیلندر خطی است که شانزده سوپاپ دارد و فناوری DVVT یا همان فناوری زمانبندی متغیر سوپاپ های ورودی و خروجی را دارد. فناوری MPI را در پاشش سوخت این پیشرانه داریم و نسبت تراکم ۱۱/۵:۱ است. با این مشخصات، پیشرانه N20 می تواند توان تولید نهایت قدرت ۱۴۷ اسب بخار و نهایت گشتاور 204 نیوتن متر را داشته باشید. قدرت از طریق جعبه دنده ۶ سرعته ساخت DAE به چرخ های جلو می رسد. همچنین شنیده ها حاکی از آن است که پس از عرضه آریا، نسخه GDI از این پیشرانه قرار است در نسخه متفاوتی از آریا و همچنین شاهین جوانان به کار رود.

ثبت سفارش 3 هزار پیشرانه برای کراس اوور ملی سایپا ؛ چرا سایپا آریا عرضه نمی شود؟

آریا ؛ محصولی که خیلی دیر می آید

پیش از عرضه ری را، پیش بینی می شد سایپا آریا زودتر به عرضه برسد. چراکه طراحی بیرونی خودرو نهایی شده بود و حتی نمونه های اولیه تولید شده بودند. اما در زمان مدیریت عامل قبلی سایپا، تصمیم بر تغییر پیشرانه و طراحی داخلی این محصول شد و همین باعث شد تا آریا خیلی دیرتر آماده ورود به بازار شود. البته حالا هم که مدتی است طراحی داخلی و پیشرانه نهایی شده باز هم مشکلات برقی گریبانگیر مهنسین سایپا است و باید دید تیم فنی سایپا چه زمانی مشکلات کراس اوور ملی آریا را برطرف خواهند کرد.

ثبت سفارش 3 هزار پیشرانه برای کراس اوور ملی سایپا ؛ چرا سایپا آریا عرضه نمی شود؟
ویدیو های پیشنهادی

۲ Responses to “ثبت سفارش ۳ هزار پیشرانه برای کراس اوور ملی سایپا ؛ چرا سایپا آریا عرضه نمی شود؟”

  1. بهزاد گفت:

    انقدر عرضه‌ش نکردند که دیگه طراحیش قدیمی شد و از مد روز فاصله گرفت، البته اگر دیر عرضه بشه ولی درست و اصولی ساخته بشه بهتر هست تا اینکه با عجله بسازند و مثل ری‌را کلی مشکل داشته باشه مجبور بشن ساختش رو متوقف کنن دوباره ایرادات رو برطرف کنن.

    ۷
    ۰
  2. بهمن شیخلر گفت:

    در صورت امکان پیش ثبت نام فراهم گردد

    ۰
    ۰

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X