خودروسازان توضیح دهند از چه آلیاژی در بدنه خودروها استفاده میشود؟


رئیس پلیس راهور فراجا گفت: پلیس اصراری بر آزادسازی واردات خودرو ندارد، ولی به هر حال یا از مسیر تولید داخل یا از طریق واردات، باید خودروی ایمن در اختیار مردم کشورمان بگذاریم تا سلامت و امنیت هموطنان در هنگام تردد در محورهای مواصلاتی حفظ شود.
به گزارش آخرین خودرو به نقل از ایلنا، سردار «سید کمال هادیان فر» رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور در پاسخ به این سوال که چرا با وجود انتقادات مکرر فرماندهان پلیس درباره سطح پایین ایمنی و امنیت خودروهای داخلی در طول سالهای اخیر، هنوز هم شاهد تغییر محسوسی در بهبود کیفیت اغلب خودروهای تولید داخل نیستیم، اظهار داشت: پلیس بارها تذکرات دلسوزانه خود در این زمینه را مطرح کرده و اکنون وقت آن است که مسئولان وزارت صمت، سازمان ملی استاندارد و خودروسازان پاسخ بدهند که چرا هنوز تغییر محسوسی در ارتقای وضعیت ایمنی و امنیت خودروهای داخلی به وجود نیامده است و مردم همچنان به حق در این زمینه گلایهمند هستند.
وی افزود: آنچه ماموران پلیس راهور هر روز در جادههای کشور مشاهده میکنند، این است که اغلب خودروهای تولید داخل، بر اثر کوچکترین تصادفی، دچار صدمات شدیدی میشوند و بارها دیدهایم که بعضی خودروهای داخلی پس از برخورد با تابلوهای معمولی حاشیه جادهها، به دو تکه تقسیم شدهاند. در چنین شرایطی، این وظیفه مسئولان وزارت صمت و خودروسازان است که توضیح دهند از چه آلیاژی در بدنه خودروهای داخلی استفاده میشود که اتفاقات دردناک و عجیب و غریبی بر اثر تصادفات ساده این خودروها در جادههای کشورمان رخ میدهد و سالانه هزاران نفر از هموطنان داغدار میشوند.
توجه ناکافی نسبت به اهمیت موضوع ایمنی در صنعت خودروسازی ایران
هادیان فر با تاکید بر این که وقوع تصادف در محورهای مواصلاتی درون شهری و برونشهری موضوعی اجتنابناپذیر است، گفت: تصادفات رانندگی اتفاقی است که در تمام کشورهای جهان رخ میدهد و هیچ کشوری نمیتواند ادعا کند که آمار وقوع تصادفات یا حتی تصادفات فوتی خود را به صفر رسانده است. ولی مسلما آمار وقوع تصافات گوناگون از جمله تصادفات فوتی و جرحی در ایران از میانگین جهانی بسیار بالاتر است و باید تمام دستگاههای ذیربط از جمله وزارت صمت و خودروسازان به تکالیف قانونی خودشان عمل کنند تا آمار تصادفات را در کشورمان به حداقل برسانیم.
رئیس پلیس راهور فراجا ادامه داد: وقتی تصادفی رخ میدهد، مهمترین ابزاری که از جان راننده و سرنشینان حفاظت میکند، خود وسیله نقلیه است؛ به نحوی که هرچقدر وسایل نقلیه اعم از خودروها، اتوبوسها و … از ایمنی بالاتری برخوردار باشند، احتمال بروز آسیبهای جسمی برای رانندگان و سرنشینان این وسایل کمتر میشود. به همین دلیل است که اغلب شرکتهای خودروسازی جهان، در کنار موضوعاتی نظیر طراحی زیبا، شتاب بالا، مصرف سوخت پایین، سهولت استفاده، قیمت به صرفه و سایر ویژگیهای مورد نیاز برای یک وسیله نقلیه، به صورت جدی به ارتقای سطح ایمنی آن وسیله توجه دارند.
وی در ادامه تاکید کرد: اهمیت موضوع ایمنی در صنعت خودروسازی کشورمان هنوز به اندازه کافی مورد توجه قرار نگرفته است و هم پلیس و هم مردم در این زمینه مطالبه جدی دارند؛ حتی در سالهای اخیر مقام معظم رهبری نیز نسبت به وضعیت نامناسب خودروهای داخلی تذکر جدی دادند و البته شخص آقای رئیسجمهور و معاون اول ایشان هم دلسوزانه موضوعات مربوط به خودروهای تولید داخل را دنبال میکنند، اما این وظیفه وزارت صمت و خودروسازان است که برای ارتقای سطح ایمنی و امنیت خودروهای داخلی گامهای جدی تر و موثرتری را بردارند.
نقش واردات خودروهای ایمن در کاهش آمار جانباختگان تصادفات
هادیانفر در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که آیا آزادسازی واردات میتواند به رقابتی شدن بازار خودرو در ایران و در نتیجه ترغیب خودروسازان داخلی به افزایش کیفیت و ایمنی محصولاتشان منجر شود یا خیر، عنوان کرد: اگر به سمت واردات خودروهایی برویم که هم از نظر فنی و ایمنی و هم از نظر آلایندگی از استاندارد مناسبی برخوردار هستند، قطعا شاهد نتایج ملموسی در کاهش آلودگی هوا و کمتر شدن آمار تصادفات فوتی و جرحی خواهیم بود. در سال ۸۳ نیز این تجربه در کشورمان به دست آمد که واردات خودروهای ایمن به کاهش آمار جان باختگان تصادفات کمک کرد.
وی در پایان تصریح کرد: پلیس اصراری بر آزادسازی واردات خودرو ندارد، ولی حرف ما این است که اگر نمیتوانیم خودروی ایمن وارد کنیم، حتما باید خودروی ایمن تولید کنیم؛ یعنی به هر حال یا از مسیر تولید داخل یا از طریق واردات، باید خودروی ایمن در اختیار مردم کشورمان بگذاریم تا سلامت و امنیت هموطنان در هنگام تردد در محورهای مواصلاتی حفظ شود.
حلب روغن نباتی
سردار عزیز قوطی شیر خشک محکم تراز بدنه خودروهای اشغال داخلیه
سلام با حرف زدن هیچ چیز درست نمیشه با عمل کردن همه چیز درست میشه اگه واردات ماشین خارجی ازاد بشه این دو خودرو ساز که قاتل بی رحم مردم این مملکت هستند که پولهای هنگفتی از مردم رو به جیب زدن باید رقابت کنند با خودرو با کیفیت خارجی یا از دور خارج بشن خیلی ها میگن اگه خودرو وارد کنید افرادی که تو این دو تا شرکت هستند بیکار میشن ایا این افراد دلشون به حال این مردم میسوزه که سالانه هزار نفر تو این مملکت بخاطر این خودروهایه بی کیفیت کشته میشند و خیلی از خانواده ها رو داغدار و بیکار میکنند. واقعا بیاید یه جور دیگه این قضیه رو نگاه کنیم و از این دو خودروساز همایت نکنیم حق گمرک رو از ماشین با کیفیت خارجی کم کنید تا مردم ایران سوار ماشین با کیفت بشند مگه ماچه چیزی از کشورهای خلیجه فارس کمتر داریم ممنون
سلام. من خواستم به جای ماشین سازهای داخل بگم که از آلیاژ sd37که نرمترین نوع آهن است استفاده می کنند..
از آلیاژ مقاومتی…دقیقا مثل اقتصاد مقاومتی.
هردوشون پدر مردم رو در میارند
ایشون پلیس خوبیه
آلیاژ مقاومتی درست مثل اقتصاد مقاومتی
احتمالا از قوطی های حلبی ضایعاتی روغن نباتی استفاده میکنن
شما اگه راست میگی شماره نکن فقط یک ماه از پلاک کردن امتناع کن ببین درست میشه یا نه ولی اینو میدونیم که حکومت با همین خودروهای اشغال جیب مردم را خالی میکنه
آقای هادیانفر،شماهم در بی کیفیتی خودروهای تولیدی که بعنوان نمونه استفاده از پروفیل ساختمانی در بدنه و ستون اتوبوس های بین شهری شرکت عقاب افشان بود که با چپ کردن سقف مسافرین را له میکرد،و اکنون استفاده از ورق های بی کیفیتی که مختص صنعت خودرو نیست و بخاطر ارزان تر شدن در خودروهای داخلی بکار برده میشود بی تقصیر نیستی،چون شما تیم کارشناسی در اختیار دارید و بارها با سفارش دیگران هایی،چشم خود بسته و خودروهایی که نمیبایست پلاک میشدند را مجوز پلاک صادر نمودید.نگویید خبر نداشتید که این قصه سر دراز دارد..