%۱.۱۵
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۹۹۸,۰۰۰,۰۰۰
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۳۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۶
کیا اسپورتیج
۶,۱۸۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۵۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۰۹۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
کی ام سی ایگل
۱,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۷۱۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۹
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۰۸۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
ریسپکت - تیپ 2
۱,۸۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
اطلس G
۷۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
کی ام سی X5
۲,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
سورن پلاس - XU7P
۸۶۲,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
هایما ۸S
۲,۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۲
بک X3 پرو
۱,۵۶۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۶
اکستریم VX
۶,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳
اکستریم LX
۳,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۳
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۱
شاهین اتوماتیک
۱,۲۳۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۲۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۹
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۵۱,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۳
آریسان ۲
۶۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ساینا S
۶۴۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۲۸۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۸۸۸,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۰۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۸,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۱۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۵۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۶
جک J4
۱,۲۸۷,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۰۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ساینا S دوگانه سوز
۷۲۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۱
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
کی ام سی T9
۳,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۵
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۹۹۸,۰۰۰,۰۰۰
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۳۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۶
کیا اسپورتیج
۶,۱۸۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۵۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۰۹۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
کی ام سی ایگل
۱,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۷۱۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۹
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۰۸۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
ریسپکت - تیپ 2
۱,۸۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
اطلس G
۷۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
کی ام سی X5
۲,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
سورن پلاس - XU7P
۸۶۲,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
هایما ۸S
۲,۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۲
بک X3 پرو
۱,۵۶۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۶
اکستریم VX
۶,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳
اکستریم LX
۳,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۳
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۱
شاهین اتوماتیک
۱,۲۳۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۲۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۹
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۵۱,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۳
آریسان ۲
۶۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ساینا S
۶۴۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۲۸۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۸۸۸,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۰۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۸,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۱۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۵۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۶
جک J4
۱,۲۸۷,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۰۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ساینا S دوگانه سوز
۷۲۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۱
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
کی ام سی T9
۳,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰

راز آرامش در بازار خودرو

منتشر شده در 18 مهر 1402 ساعت 16:00
نویسنده آخرین خودرو
راز آرامش در بازار خودرو

طی ماه های اخیر بسیاری از ارکان نظام همت کرده بودند که بتوانند وعده های وارداتی را محقق کنند. اما نوسانات روزهای اخیر تمام محاسبات را برهم زد و بازهم آشفتگی ایجاد شد. به نظر می رسد دولت باید به دنبال پیدا کردن راز آرامش در بازار خودرو باشد.

به گزارش آخرین خودرو، سرپرست سازمان توسعه تجارت به صراحت از آغاز عرضه ۸ مدل خودروی وارداتی در هفته جاری خبرداد.با توجه به اینکه ضیغمی چندان اهل مصاحبه های مبتنی بر وعده نیست ، بسیاری منتظر آغاز عرضه ها بودند.

اما از ابتدای هفته به ناگاه قیمت ارز افزایش پیدا کرد و طبق سنتی قدیمی تمام بازارها از جمله خودرو تحت تاثیر قرار گرفتند.این در حالی بود که تمام نگاه ها به باز شدن سایت و آغاز ثبت نام برای ۸ مدل خودروی وارداتی خیره شده بود.

این خیره گی جای خود را به بازشدن دهان از تعجب داد و افزایش نرخ دلار، چراغ نوسان بازار را روشن کرد.

این در حالی است که بازار خودرو از اواسط اردیبهشت ماه با باور به ورود خودروهای وارداتی نو و کارکرده ، با آرامش منتظر مانده بود. حتی در این اواخر با توجه به سرعت طی مراحل تصویب آئین نامه واردات خودروهای کارکرده ، سرعت ریزش قیمت در محصولات شاخص بازار نیز بیشتر شده بود.ولی بازهم دلار شیطنت کرد و بازار را برهم زد.

این اثرگذاری به منزله این است که شدت نگرانی از آینده بیشتر از اعتماد به اثرگذاری تصمیم های خودرویی وزارت صمت است. چون تا کنون هیچ یک از وعده های آنان در این زمینه محقق نشده است.

در این میان ولی به نظر،این مساله و حساسیت بالای بازار به دلار را باید علاوه بر تصمیم های داخلی به عدم ارتباط عادی با دنیا نیز گره زد.

در واقع به محض آغاز نوسان و حرکت رو به افزایش قیمت ارز،این احساس به وجود می آید که سرمایه ها و قدرت خرید مردم درحال تحلیل است.بنابراین آنها به دنبال راهکار می گردند که با آن بتوان اثرات این کاهش را ختثی و یا حداقل کنند.

با این وجود معضل اصلی در این است که هنوز اقدام مثبتی در زمینه تنش زدایی و تعمیق روابط اقتصادی با دیگر کشورها دیده نمی شود.

این مساله باعث می شود که مردم نیز نتوانند افق چندان مثبت را حداقل در کوتاه مدت تصور و ترسیم کنند . به همین علت سراغ بازارهایی می روند که بتوانند تا حدی خودشان وضعیت خود را کنترل کنند.

البته احساس می شود دولت به هر ترتیبی مانع از سرعت گرفتن افزایش قیمت های بازار خواهد شد.اما تا چه اندازه توان دارد که ثبات را برقرار و نگهدارد؟

در این وضعیت به نظر می رسد که باید به جای خلق ابزارهای کنترلی برای اعمال و اجرا در بازار خودرو، باید به دنبال راه های تنش زدایی باشد. هر گاه میزان و عمق ارتباط جهانی بیشتر شود به همان اندازه اعتماد مردم به سیستم اقتصادی نیز بیشتر خواهد شد. این اعتماد باعث می شود که مردم وعده و سخنان خودرویی مسئولان را باور کنند.مثل اعتماد به واردات خودروهای کارکرده که تاحد زیادی مانع از هجوم تقاضا به بازار خودرو شد.

در هر حال این بار هم نوسان خوب یا بد جمع خواهد شد.اما باید امیدوار بود که دولت با پی بردن به راز تنش زدایی ، به دنبال برقراری ارتباط های جدید باشد تا بازار خودرو و باقی بازارها به آرامش و ثبات برسند.

ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X