موضوعات داغ روز:

مشخصات تارا دنده ای جدید منتشر شد

منتشر شده در 10 مهر 1402 ساعت 16:45
عکاس حسین دلاور
مشخصات تارا دنده ای جدید منتشر شد

به تازگی وبسایت رسمی ایران خودرو مشخصات تارا دنده ای جدید یا همان نسخه V1 پلاس تارا را منتشر کرده است. این یعنی تارا V3 به زودی به بازار می آید.

سال گذشته بود که نسخه های V3 و V4 از تارا به عنوان نمونه های ارتقا یافته از این سدان ملی معرفی شدند. قبل تر اعلام شده بود که نسخه های V3 و V4 اواخر تابستان به بازار می آیند اما برنامه های شرکت ایران خودرو به تاخیر خورد و حالا به تازگی وبسایت رسمی ایران خودرو مشخصات تارا دنده ای جدید را بصورت رسمی منتشر کرده است. البته برخی از آپشن های V3 در این نسخه دیده نمی شود و احتمالاً نام V1 پلاس برای آن در نظر گرفته می شود. همچنین این نسخه که با کد کلاس ۳۲۲۰۹ عرضه می شود، احتمالاً تیپ پایه تارا دنده ای V3 است و کد کلاس ۳۲۲۰۹ به عنوان نسخه فول آپشن تارا V3 به بازار عرضه می شود. در ادامه به معرفی اجمالی این خودرو می پردازیم.

مشخصات تارا دنده ای جدید منتشر شد

مشخصات تارا دنده ای جدید

پیشرانه تارا V1 پلاس نسبت به نسخه دنده ای معمولی بی تغییر مانده و این یعنی همچنان همان پیشرانه TU5 پلاس را در این خودرو داریم که توان تولید نهایت قدرت ۱۱۳ اسب بخار و نهایت گشتاور 144 نیوتن متر را دارد. تنها تفاوت فنی در بحث انتقال قدرت دیده می شود که جعبه دنده ۶ سرعته دستی جایگزین نمونه ۵ سرعته قبلی شده است. این همان جعبه دنده ای است که قبل تر در رانا پلاس دیده بودیم و این یعنی عملا مشخصات تارا دنده ای جدید در بحث فنی مشابه با رانا پلاس است.

مشخصات تارا دنده ای جدید منتشر شد

مشخصات تارا دنده ای جدید در طراحی

در تارا دنده ای جدید با کد کلاس ۳۲۲۰۹، گرافیک چراغ های عقب تغییر کرده و حالا طراحی بهتری دارد. همچنین سانروف اضافه شده و حالا آنتن کوسه ای را در کد کلاس ۳۲۲۱۰ این خودرو خواهیم داشت. در داخل هم جای دکمه های شیشه بالابر تغییر کرده از وسط به روی رودری ها منتقل شده است. دکوراتیو داخلی هم نسبت به قبل تغییراتی داشته و طراحی روکش پارچه ای صندلی ها هم طرح جدیدی دارد. به جز تغییرات ذکر شده در ظاهر این تیپ تغییری با نسخه قبلی دیده نمی شود.

مشخصات تارا دنده ای جدید منتشر شد

تغییرات اساسی در آپشن ها

اما تفاوت های اصلی را می توان در امکانات دید. در تارا دنده ای جدید امکاناتی نظیر سنسور نور، سنسور باران، زیرآرنجی ردیف عقب و جلو، آینه فتوکرومیک، دوربین دنده عقب، آنتن کوسه ای و چراغ خوشامدگویی دیده می شود که این موارد در نسخه قبلی دیده نمی شد. از جمله امکاناتی که از آغاز در تارا دنده ای بکار رفته بود هم می توان به فرمان کمکی برقی، آینه های تاشو برقی، کروز کنترل و محدود کننده سرعت، نمایشگر مالتی مدیا لمسی، سنسور پارک عقب، سیستم کنترل پایداری، دو کیسه هوا، کنترل حرکت در سربالایی، سنسور پایش میزان فشار باد تایرها و تهویه الکترونیکی دستی اشاره کرد. همچنین در نسخه ۳۰۲۲۱۰ تارا دنده ای V3 امکانات دیگری مانند استارت دکمه ای اضافه می شود.

مشخصات تارا دنده ای جدید منتشر شد

به تازگی طرح تبدیل برای تاراهای اتوماتیک فروخته شده در طرح های قبلی فروش فعال شده که بر اساس آن مشتریان می توانند تارا V4 را جایگزین کنند. بر همین اساس احتمال آن می رود برای تاراهای دستی هم چنین طرح تبدیلی را شاهد باشیم. البته این تیپ هنوز قیمت گذاری نشده است و باید دید شواری رقابت چه قیمتی را برای آن در نظر می گیرد.

ویدیو های پیشنهادی

۲۲ Responses to “مشخصات تارا دنده ای جدید منتشر شد”

  1. بابک گفت:

    خیلی ممنونم بابت گزارش خیلی خوب و به موقع شما؛
    خبر خوبی بود. ظاهراً که این تیپ همون تارا V3 باید باشه و بعید میدونم نسخه تارا V1 پلاس قرار باشه اینقدر شبیه به تارا V3 بشه! چون اینطوری دیگه فرق خاص بین این دوتا نمی مونه که!
    نوشته بودید به تازگی طرح جایگزینی تاراهای V2 با V4 شروع شده، ممکنه گزارش دقیقتری از این روند تهیه کنید و برای ما منتظر کنید؟
    چون واقعاً تارای جدید، با همین تغییرات کوچیک، به نظرم خیلی بهتر از قبل میشه.
    نمیدونم نظر بقیه دوستان چیه. ولی من به شخصه این تارای جدید رو خیلی قبولش دارم و امیدوارم فقط هرچه زودتر قیمت ها عادلانه تر بشن.
    با تشکر از آخرین خودرویی های عزیز

    ۴۳
    ۴
    • شهریار.ج گفت:

      👌امیدوارم طرح جایگزینی v4وv3 هرچه زودتر اعلام بشه

      ۱۵
      ۱
    • ناصر گفت:

      خدایی چی بگیم حرف ازطراحی میشه میگیم بهترین طراح ها ایرانی هستن امابه خودمون میرسیم توهیچ جایی کم نمیذاریم بابابقران مردم یه ماشین میخوان ارزون ایمن اقتصادی باشه همین الان برای مثال کوییک معمولی هست ولی دراصل اصلا نیست چون فروش نداره اصلا داره فراموش میشه ب کل الان کوییک زدن ب قیمت ۳۷۰تومن اینو کی داره بخره خدایی

      ۷
      ۱
    • ابی گفت:

      من دیروز زنگ زدم ایران خودرو گفتند طرح تبدیل وی۲ به وی ۴ به ما اعلام شده ولی در مورد وی یک فعلا هیچی به ما نگفتن ،احتمال تو قیمتش موندن

      ۲
      ۱
  2. اهری گفت:

    قیمتش با انصافتر و به قوه خرید مردم باشد،بهترین از محصولات سایپای گرانفروش است.

    ۱۲
    ۱
    • ابی گفت:

      تارا دنده ای همین الانشم قیمتش نسبت به آپشن هاش بالاست اگه چندتا آپشن اضافش کنن اونوقت با این قیمت میارزه

      ۶
      ۰
  3. م.رنج گفت:

    همش حرف الکی
    یکی ماشین تحویل بده

    ۹
    ۴
    • محمد گفت:

      ریو ۱۲سال پیش از این ماشین بهتره.

      ۲
      ۸
      • بابک گفت:

        دوستان عزیزی که مثل شما نظر میدن، ای کاش توضیح میدادن به ما که از چه نظر بهترن تا ما هم به جای خرید این خودرو ها میفتیم ریو میخریدیم. البته ریوی جدید نه! به قول خودتون ریوی ۱۲ سال پیش که خوب مونتاژی از کشور کره بوده! حالا این خودرو چرا باید بدتر از ریو مونتاژی باشه در صورتی که در واقع مونتاژی از فرانسه و خودرو سازی پژو هست!!!؟
        میشه توضیح بدید ما هم قانع بشیم؟
        هیچ کس از محصولات وطنی رضایت کامل نداره، همشون عیب های خودشون رو دارن ولی منصفانه بخواییم نظر بدیم فکر نمی کنم در این حد اوضاع خراب باشه دیگه …
        نظر بقیه دوستان چیه!؟

        ۱۰
        ۰
    • ناشناس گفت:

      سلام پیامک واریز وجه زمستون تارا کی میاد چرا اعلام نمیکنن؟

      ۱۰
      ۰
    • بهرامی گفت:

      میدن چرا ندن ؟

      ۰
      ۰
  4. شهاب گفت:

    آخرین خودرو تورو خدا پیگیری کنید برای همه علی الخصوص طرح یکپارچه که قول تارا v3 برای ۱۴۰۲ داده بودن رو طرح تبدیل بزارن. باتشکر

    ۱۶
    ۱
  5. حبیب طلوع گفت:

    ممنون از شما.اما بهتره بگیم که به چه کسانی تعلق خواهد گرفت.تحویل های کدوم ماه.

    ۵
    ۲
  6. رضا گفت:

    با سلام
    آیا این طرح جایگزینی، شامل افرادی هم می شود که تارا V2 (اتوماتیک) را تحویل گرفته اند؟

    ۲
    ۱
    • بابک گفت:

      شما که تحویل گرفتین باید شکر خدا رو به جا بیارید و از ماشین تحویل گرفته شده نهایت لذت رو ببرید. اصلاً محال ممکن هست که مثلاً بگن اونایی که تحویل هم گرفتن بیان جدید بگیرن! خوب ماشینی که دست شما هست تکلیفش چی میشه پس؟
      منم مثل شما منتظر V4 هستم ولی تحویل نگرفتم تا V4 از راه برسه

      ۳
      ۰
  7. سهیل گفت:

    سایپا توی کارخانه قیمت ماشیناش خیلی گرونه قیمت اطلس توی کارخونه با تارا یکی شده! شاهین اتوماتیک هم که رکورد زده تو گرونی حالا که ایرلن خودرو روی تارا دنده ای آپشن های خوبی گذاشته و گرافیک چراغ های عقبش را عوض کرده بهتر شده اما بازم به اندازه شاهین قشنگ نیست اما خب در کل از قبل بهتر شده و اینکه چرا ایران خودرو رینگ نصب نکرده با این همه آپشن نباید رینگ آلومینیومی داشته باشه!

    ۲
    ۱
  8. رنجبر گفت:

    سلام دوستان کد اولبه تارا دستی ۳۲۲۰۷ بود بعد پیامک زیر اومده میخواستم ببینم چه تفاوتی داره
    مشتری محترم ردیف قرارداد۰۰۰۰۰۰۰ با سلام ، شرایط تبدیل اختیاری قرارداد شما به خودرو تارا دستی V1P با گیربکس ۶ دنده(MT6) با کد کلاس ۳۲۲۰۹ و با موعد تحویل ۱۵ روزه فعال شده است . لطفا در صورت تمایل حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۲/۰۸/۰۴ یا تکمیل ظرفیت به نمایندگی محل ثبت نام مراجعه فرمائید .

    ۷
    ۰
  9. رونین گفت:

    سلام. طرح تبدیل یعنی چی؟ تحویل ۳۰ بهمن ۴۰۳،تارا ۶ دنده کد ۳۲۲ که هنوز تو اسفند تحویل ندادن مگه با v1p فرق داره؟ مگه چند تا ۶ دنده داریم؟ تو قرارداد نوشته تارا ۶ سرعته دستی، دیگه تبدیل چه معنی میده؟ نکنه دوباره میخوان یه پول اضافه بگیرن؟ اسیر شدیم به خدا

    ۱
    ۰

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.