شاهین GL
۹۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۳
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۹
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۵۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ساینا S دوگانه سوز
۷۲۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
اطلس G
۷۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۶
جک J4
۱,۲۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
کی ام سی ایگل
۱,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۱
شاهین اتوماتیک
۱,۲۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۲۸۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
ریسپکت - تیپ 2
۱,۸۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۳
آریسان ۲
۶۹۶,۰۰۰,۰۰۰
سورن پلاس - XU7P
۸۶۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
کی ام سی T9
۳,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۲۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
هایما ۸S
۲,۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۷۱۷,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۰۱,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۱
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۶
کیا اسپورتیج
۶,۱۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۵۴,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۰۲,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۲
بک X3 پرو
۱,۵۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۵
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۸۸۸,۰۰۰,۰۰۰
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۳۳,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۶
اکستریم VX
۶,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
کی ام سی X5
۲,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳
اکستریم LX
۳,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ساینا S
۶۴۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۹
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۰۸۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۰۹۷,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۵۸,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۹۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۳
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۹
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۵۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ساینا S دوگانه سوز
۷۲۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
اطلس G
۷۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۶
جک J4
۱,۲۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
کی ام سی ایگل
۱,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۱
شاهین اتوماتیک
۱,۲۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۲۸۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
ریسپکت - تیپ 2
۱,۸۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۳
آریسان ۲
۶۹۶,۰۰۰,۰۰۰
سورن پلاس - XU7P
۸۶۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
کی ام سی T9
۳,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۲۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
هایما ۸S
۲,۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۷۱۷,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۰۱,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۱
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۶
کیا اسپورتیج
۶,۱۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۵۴,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۰۲,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۲
بک X3 پرو
۱,۵۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۵
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۸۸۸,۰۰۰,۰۰۰
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۳۳,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۶
اکستریم VX
۶,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
کی ام سی X5
۲,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳
اکستریم LX
۳,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ساینا S
۶۴۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۹
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۰۸۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۰۹۷,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۵۸,۰۰۰,۰۰۰

مشخصات شاهین اتوماتیک چگونه است؟ + ویدیو

منتشر شده در 22 شهریور 1402 ساعت 20:11
نویسنده حسین دلاور
عکاس علیرضا پاداش
مشخصات شاهین اتوماتیک چگونه است؟

به تازگی شورای رقابت قیمت مصوب شاهین اتوماتیک گروه خودروسازی سایپا را اعلام کرده است. در این گزارش به سراغ معرفی این سدان داخلی می رویم و مشخصات و امکانات شاهین اتوماتیک را بررسی می کنیم.

به گزارش آخرین خودرو، شورای رقابت قیمت مصوب کارخانه ای (بدون احتساب هزینه الزامات قانونی) شاهین اتوماتیک را ۵۴۵ میلیون و ۹۹۲ هزار تومان اعلام کرده است. برای همین می توان گفت که در حال حاضر قیمت نهایی شاهین اتوماتیک بیشتر از تارا اتوماتیک خواهد بود. اما این سدان سایپایی که حال به جعبه دنده اتوماتیک CVT مجهز شده است، چه مشخصات و امکاناتی دارد؟

حتماً ببینید: ویدیوی معرفی شاهین اتوماتیک در آخرین خودرو

مشخصات فنی شاهین اتوماتیک

شاهین اتوماتیک بر اساس پلتفرم SP100 سایپا توسعه پیدا کرده است و در اصل نمونه ارتقا یافته شاهین دنده ای تیپ G به حساب می آید. این خودرو به پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر و ۸ سوپاپ توربوشارژر مجهز است که ۱۰۹ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۱۷۸ نیوتن متر تولید می کند. جعبه دنده شاهین اتوماتیک CVT است که توسط کمپانی پانچ بلژیک تولید می شود و قابلیت اسپرت، برفی و تیپ ترونیک ۷ سرعته مصنوعی برای آن در نظر گرفته شده است. جعبه فرمان این سدان ملی سایپا مانند نسخه دنده دستی از نوع فرمان کمکی برقی است و تعلیق مک فرسون در بخش جلو و توییست بیم در بخش عقب آن دیده می شود.

امکانات رفاهی و ایمنی شاهین اتوماتیک

شاهین اتوماتیک CVT از نظر امکانات رفاهی و ایمنی تا حدی در جایگاه بهتری نسبت به نسخه دنده ای تیپ G قرار دارد. در کنار دو کیسه هوا، تریم داخلی چرم، رینگ آلومینیومی ۱۵ اینچی، سنسور نور، سانروف برقی، تهویه اتوماتیک، دوربین و سنسور پارک عقب، استارت دکمه ای، آینه های تاشو برقی و چراغ روشنایی روز که در شاهین G هم وجود دارد در نمونه اتوماتیک CVT این خودرو امکانات دیگری مانند کروز کنترل، محدودکننده سرعت، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل حرکت در سربالایی، نمایشگر لمسی بزرگتر، تریم داخلی جدید، کروم کاری جدید و… دیده می شود.

در بحث ظاهری هم شاهین اتوماتیک به جلو پنجره کرومی، دستگیره های کرومی، نوار کرومی روی درِ صندوق و نشان CVT روی گلگیر مجهز شده است.

ویدیو های پیشنهادی

۱۶ Responses to “مشخصات شاهین اتوماتیک چگونه است؟ + ویدیو”

  1. امیرحسین گفت:

    اگر این موتور به جای سر سیلندر تیبا همون سر سیلندر پراید روش سوار بود خیلی عملکرد بهتری داشت مخصوصا از نظر صدای موتور.
    یعنی نیم موتورپایین همون تیبایی ولی سر سیلندر پرایدی.
    چون یکی از دلایل صدای موتور تیبا پروفایل میل سوپاپش هست و حالا که توربو داره دیگه ضرورتی به پروفایل میل سوپاپ تیبا نداره و میشه همون سر سیلندر پرایدی رو برای صدا و لرزش کمتراستفاده کرد.

    ۴
    ۶
  2. رضا گفت:

    چه خبر بابا تیبارو به قیمت ۵۵۰ از شرکت بخری اسمشو گذاشتن شاهین وکر نه همون تیبا تشریف دارن شرکت مردم رو اسکول کیر آورده واسه یک پنل بزرگ تر و دوتا سنسور الکی این همه مردم رو چیز کنه ای بابا کسی نیست تذکر بده به این شرکت ها ارزش ندارع با این قیمت میتونی. ماشین های مدل پایین تر خارجی. بگیری قیمتش. اتومات ۴۵۰ خیلی خوبه

    ۲۰
    ۹
  3. مجید گفت:

    موتور تیبا و دنده اتوماتیک حتما شتاب لاک پشت را داره و انتظار هم دارند مردم ۶۱۰ میلیون تومن پول برای آن بدن واقعا خنده داره

    ۱۶
    ۷
  4. رضا گفت:

    مگه اعلام نکردن موتور ۱۶ سوپاپ روش میزارن

    ۰
    ۰
  5. بابک گفت:

    راستش تا الان شاهین سوار نشدم ولی از تجربه ای که بابت بقیه محصولات سایپا دارم، حس میکنم هم از نظر متوری و هم از نظر هندلینگ، حتی به پای ۴۰۵ ساده هم نمیرسه چه برسه به اینکه الان هم قیمت تارا و دنا شده باشه!!!
    حالا البته باید ببینیم نظر افرادی که این ماشین رو استفاده میکنند چی هست ولی نمیدونم چرا نمیتونم خودم رو قانع کنم که چرا هستند افرادی که مثلاً پرشیا یا سورن پلاس رو ندید میگیرند و سراغ شاهین میرن!
    البته جسارت نمی کنم سلیقه ای هست ولی خوب نظر من هم اینه دیگه …

    ۴
    ۶
  6. آرش گفت:

    دوستانی که به این بنده خدا نظر منفی دادن فازشون چی بوده؟ اگر پاسخ علمی دارن بفزمایند تا درجریان باشیم وگرنه اگر بخاطر اینکه نگفت وایی ماشین ایرانی بدردنمیخوره بهش منفی دادن متاسفم.

    البته طبق تجربه من اکثر کسایی که از شاهین و دنا و … مینالن ۹۰ درصد رانندگی بلد نیستن و ماشین هم ندارن

    ۸
    ۲
  7. امیر گفت:

    این کلیپ در خرداد پخش شد وتکراریست بنده شاهین اتومات نوشتیم که نوبت زمستان ۴۰۳ بهم تخصیص دادندو گفتم که اگر موتور بسترن یا تیوفایو بگذارند پول واریز میکنم واگر باز به قول خودشان عمل نکنند انصراف میدهم

    ۰
    ۰
  8. aaaaaaa گفت:

    ای بابا این شاهین پلاسو چرا نمیدن؟ اگه این لگو پلاسو بدن اندازه همه تیپای شاهین سود داره براشون

    ۲
    ۰
  9. m گفت:

    آفای دلاور لطفا از کلمه متریال استفاده نکنید. به جاش میتونید بگید مواد

    ۷
    ۲
  10. سید گفت:

    حقیقت امر این است که خودرو داخلی هرچند درسطح بین المللی به ویژه خودروهای اسیایی در حد رقابت نیستند ولی حال با قیمت و خدمات پس از فروش داخلی و نیز شرائط نابسامان کشور چه باید کرد؟ اگر خودروهای اسیایی نه البته چینی بلکه کره ای یا ژاپنی وارد کشور می شد کسی سراغ خودرو ساز داخلی نمی رفت . خوب یک بخش داستان وضعیت سیاسی کشور است ویک بخش دیگر عدم رقابت پذیری در سطح تولید داخلی است . بهرحال خودرو داخلی اگر در سطح ملی و نه بین اللملی بتوانند هم گارانتی و هم وارانتی خوب و مطلوبی ارائه دهند و بتوانند کیفیت را ارتقا ببخشند بنظر در اینده برای حمایت از تولید داخل مناسب خواهدبود. شاهین اتومات نیز با توجه به فناوری نسبتا بروز در حال تست و در مسیر عرضه است . کاربران محترم نباید چیزی را که ازمایش نکرده اند بی مهابا رد کنند. بلاخره مهندسان داخلی با وسع و توانمندی محدودشان چنین خودروی را تولید کرده اند و مصرف کنندگان نیز با ادراک وضعیت موجود انتظار یک خودرو با کیفیت بالا و… نداشته باشند. هرچند ایران در بخش خودرو نباید سرمایه گذاری بلند مدت بکند. قرار نیست همه چیز را ما در داخل تولید کنیم اگر چنین بود که همه کشورهای دنیا با یکدیگر ارتباط اقتصادی یا بین اللملی نداشتند .

    ۱
    ۰

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X