%۲.۰۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۳
اطلس G
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۵
شاهین GL
۱,۰۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
ریسپکت - تیپ 2
۲,۰۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۲
کوییک S
۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
کی ام سی ایگل
۱,۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۲
فونیکس آریزو 8
۳,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
ساینا S دوگانه سوز
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۵۶
سورن پلاس - XU7P
۹۶۴,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۲۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲
کی ام سی J7
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۴
بک X3 پرو
۱,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
ساینا S
۷۰۳,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۱
فوتون تونلند G7
۳,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۵,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۲
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
اطلس GL
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
کی ام سی T9
۳,۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۵
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۹
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۳
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۶
اکستریم LX
۳,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
کی ام سی X5
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
هایما ۸S
۲,۹۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷
شاهین اتوماتیک
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۶۶
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۳
اطلس G
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۵
شاهین GL
۱,۰۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
ریسپکت - تیپ 2
۲,۰۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۲
کوییک S
۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
کی ام سی ایگل
۱,۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۲
فونیکس آریزو 8
۳,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
ساینا S دوگانه سوز
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۵۶
سورن پلاس - XU7P
۹۶۴,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۲۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲
کی ام سی J7
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۴
بک X3 پرو
۱,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
ساینا S
۷۰۳,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۱
فوتون تونلند G7
۳,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۵,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۲
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
اطلس GL
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
کی ام سی T9
۳,۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۵
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۹
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۳
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۶
اکستریم LX
۳,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
کی ام سی X5
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
هایما ۸S
۲,۹۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷
شاهین اتوماتیک
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۶۶
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰

مشکلاتی که دوباره به سامانه وارداتی ها برگشت !

منتشر شده در 11 آذر 1404 ساعت 10:11
نویسنده حسین دلاور
مشکلاتی که دوباره به سامانه وارداتی ها برگشت !

در سال ۱۴۰۴ برگزاری عرضه خودروهای وارداتی پایه بنزینی به سامانه وارداتی های مگفا سپرده شد. سامانه ای که برگزارکننده آن دولتی است و همچنان شاهد هستیم که برخی مشکلات اصلی سامانه وارداتی ها به قوت خود باقی مانده است.

به گزارش پایگاه خبری آخرین خودرو، با آغاز واردات خودروهای خارجی در سال ۱۴۰۱، عرضه این دسته از خودروها هم در قالب سامانه شروع شد. در ابتدای عرضه شاهد بودیم که مشتریان با مشکلاتی مانند سرعت پایین وبسایت سامانه، قطعی های مکرر، درج اطلاعات فنی اشتباه خودروها و… مواجه بودند. اما به مرور دیدیم که این مشکلات در سال ۱۴۰۲ رفع شد و از آن پس عرضه خودروهای وارداتی با روند مناسبی صورت گرفت. همچنین در ابتدای عرضه، بسیاری از متقاضیان خودروهای وارداتی به روند اطلاع رسانی برگزاری سامانه، تاخیرهای اعلام نشده در زمان قرعه کشی و رفع مسدودی حساب های بلوکه شده و عدم شفاف بودن قواعد حضور در سامانه اعتراض داشتند. ولی رفته رفته این مشکلات حل شد و شاهد آن بودیم که از اواسط سال ۱۴۰۲ و در سال ۱۴۰۳، عرضه خودروهای وارداتی در سامانه سر و شکل مناسبی به خود گرفت.

با این وجود در سال ۱۴۰۴ به دلایلی که مسئولان از بیان آن خودداری می کنند، عرضه خودروهای وارداتی پایه بنزینی به مجموعه دولتی جدیدی به نام مگفا سپرده شد. این مجموعه از ابتدای امسال دوره های مختلف سامانه های وارداتی را برگزار کرده است که در هر دوره نارضایتی هایی را از سوی متقاضیان این دسته از خودروها به وجود آورده است. البته این نارضایتی ها به معنی تخلف و یا قانون شکنی نیست و صرفاً متقاضیان خودروهای وارداتی توقع دارند که فعالیت سامانه مانند سال های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ باشد.

مشکلات در زیرساخت سامانه

آن طور که مخاطبان آخرین خودرو طی این چند روز به این رسانه پیام داده اند، با مشکلاتی مانند کندی وبسایت سامانه، قطعی موقت و یا خارج شدن از سامانه در حین ثبت نام مواجه شده اند. این نشان می دهد که همچنان زیرساخت های فنی سامانه Salecars.ir آنچنان قوی نیست و در چندمین دوره عرضه خودروها توسط مگفا، مشکلات ابتدایی به طور کامل حل نشده است.

درج اطلاعات غلط در سامانه مگفا

با توجه به پیام مخاطبان و مدیران ارشد شرکت های واردکننده حاضر در این دوره سامانه وارداتی ها، مگفا در ابتدای عرضه مشخصات فنی برخی خودروها را اشتباه درج کرده است. این اطلاعات اشتباه سبب شده تا بخش قابل توجهی از مشتریان در ابتدا فکر کنند که برخی شرکت های واردکننده مدل های جدیدی از خودروها را به بازار ایران آورده اند! اما پس از چند روز و به درخواست شرکت های واردکننده، اطلاعات خودروهای اشتباه در سامانه وارداتی اصلاح شد.

مگفا چگونه مشکلات سامانه وارداتی ها را حل کند؟

شاید بهتر باشد که مگفا روند گذشته سامانه وارداتی ها را در پیش بگیرد و ابتدا با افراد متخصص فعالیت کند. به گفته یکی از شرکت های واردکننده، در یکی از دوره های سامانه وارداتی ها پس از انجام قرعه کشی، این سامانه کد ملی ها را در فایل اکسل به صورت ناقص و بدون صفرهای ابتدایی درج کرده بود که باعث شد تا چند زمان جهت یافتن کد ملی های صحیح صرف شود. همچنین نیاز است تا مگفا زیرساخت خود را تقویت کند و پیش از عرضه اطلاع رسانی شفافی را انجام دهد. از سویی شرکت های واردکننده هم از مدیران مگفا بخواهند تا در هنگام بارگزاری خودروهای وارداتی، تصاویر صحیح و اطلاعات دقیق را با هماهنگی شرکت ها به نمایش در بیاورند.

ویدیو های پیشنهادی
  1. شهروند گفت:

    خواهش میکنم در مورد عرضه خودروها هم پی گیری کنید.
    شرکت نگین الماس ،برای ۳ ماه کاری قرار بوده ماشین تحویل بده الان با اینکه قسط آخر رو تقریبا” ۲ ماه قبل داده ایم اما حدود ۹ ماهه امروز و فردا میکنند و گناه رو گردن پلیس راهور و ….خیلی ها ماشین و خونه فروختند ثبت نام کردند…
    خواهش میکنم مسئولین رسیدگی کنند.

    ۱۲
    ۰
    • منقاضی گفت:

      من چانگان سی اس ۵۵ رو در سامانه قبلی ثبت نام کردم، موفق به واریز وجه نشدم، یعنی تکمیل شد، الان می‌خوام سامانه وارداتیها رو ثبت نام کنم با وجود بلوکه شدن پول، سیستم به من پیغام خطا میده، که نمی‌تونی ثبت نام کنی چون قبلاً برنده شدی، چندین بار هم تماس می‌گیرم با مکفا، متاسفانه کسی پاسخگو نیست، ۵۰۰ میلیون پول من هم بلوک مونده

      ۲
      ۰
    • علیرضا گفت:

      سلام.چرا مسئولین در مورداجرای قانون دولت ومورد تایید مجلس در باره کاهش عوارض گمرکی خودروهای هبیرید(۱۵درصد)از اول سال ۱۴۰۴هیچ اقدامی نمیکنند؟این یعنی لگد مال کردن حقوق مردم!

      ۱
      ۰
  2. مهدی گفت:

    شرکت راسا جیمنی را بجای ۳ماهه ۱۵ ماه طولش داد الآن هم یکسال است که جریمه تاخیر را نداده و بازار را هم خراب کرده صنعت معدن هم از یک طرف موسس این شرکتهاست وازطرفی موقع شکایت طرف آنها را می گیرد و می گویند باید دادگاه شکایت کنید خلاصه اوضاعی تو مملکت درست کردن که.‌..

    ۴
    ۰
  3. ناشناس گفت:

    چرا شرکتها خودروی جانبازان را تحویل نمی دهند؟ بیش از یکسال ونیم از پرداخت ها میگذره ولی …..دیگه رمقی برامون نمانده.🤔😡

    ۱
    ۰
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X