شاهین GL
۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۹
اطلس G
۷۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۵۵,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۹
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۲۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
کی ام سی T9
۳,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین اتوماتیک
۱,۲۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۴
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۲
سورن پلاس - XU7P
۸۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
کی ام سی X5
۲,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
فونیکس آریزو 8
۳,۴۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۹
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۸۹۶,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۵۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۲۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۱
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۴۷,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۵۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۲
ریسپکت - تیپ 2
۱,۸۳۸,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۷۱۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۶
جک J4
۱,۲۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۵
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۸
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۱
کی ام سی J7
۲,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۳
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۶
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۰۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۶۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۶
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۰۹۲,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۳۶,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۷
اکستریم LX
۳,۴۳۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۲۲,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۱
ری را
۱,۹۰۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۲
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
هایما ۸S
۲,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ساینا S
۶۴۶,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۹
اطلس G
۷۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۵۵,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۹
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۲۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
کی ام سی T9
۳,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین اتوماتیک
۱,۲۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۴
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۲
سورن پلاس - XU7P
۸۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
کی ام سی X5
۲,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
فونیکس آریزو 8
۳,۴۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۹
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۸۹۶,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۵۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۲۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۱
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۴۷,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۵۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۲
ریسپکت - تیپ 2
۱,۸۳۸,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۷۱۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۶
جک J4
۱,۲۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۵
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۸
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۱
کی ام سی J7
۲,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۳
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۶
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۰۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۶۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۶
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۰۹۲,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۳۶,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۷
اکستریم LX
۳,۴۳۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۲۲,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۱
ری را
۱,۹۰۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۲
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
هایما ۸S
۲,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ساینا S
۶۴۶,۰۰۰,۰۰۰

نماینده مجلس ؛ تأخیر در اصلاح قیمت خودرو زنجیره تولید را در آستانه توقف قرار داده است

منتشر شده در 31 اردیبهشت 1404 ساعت 16:00
نویسنده آخرین خودرو
نماینده مجلس ؛ تأخیر در اصلاح قیمت خودرو زنجیره تولید را در آستانه توقف قرار داده است

محمد جلالی، نماینده مجلس شورای اسلامی، با اشاره به شرایط بحرانی صنعت خودرو و تأخیر چندماهه در به‌روزرسانی قیمت‌ها، هشدار داد که ادامه این روند، تولید خودرو را به مرز توقف خواهد رساند.

او می‌گوید: تا زمانی که توازن میان عرضه و تقاضا برقرار نشود، دولت باید برای تنظیم بازار مداخله کند. این مداخله به معنای قیمت‌گذاری غیرمنطقی و دستوری نیست، بلکه هدف آن باید متعادل‌سازی تقاضا و جلوگیری از بحران در تولید باشد.

به اعتقاد جلالی، نرخ‌گذاری‌های غیرکارشناسی که بدون درنظر گرفتن قیمت نهاده‌های تولید انجام می‌شود، نه تنها به کاهش انگیزه تولید منجر شده بلکه سبب شده خودروسازان در پرداخت تعهدات خود به قطعه‌سازان نیز دچار مشکل شوند. این موضوع به‌تدریج زنجیره تأمین را با چالش مواجه کرده و ظرفیت تولید را کاهش داده است.

او ادامه می‌دهد: خودروسازان سال‌هاست از زیان تولید می‌گویند و در عین حال، انتظار حمایت واقعی از سوی دولت دارند. اگر قرار است تولید ادامه یابد، باید شرایط برای آن فراهم شود؛ نه اینکه قیمت‌ها ثابت بماند و هزینه‌ها هر ماه افزایش یابد.

جلالی یکی از تهدیدهای جدی صنعت خودرو را کاهش نقدینگی در خودروسازان دانست و افزود: وقتی نقدینگی نباشد، تولید متوقف می‌شود. دولت اگر برنامه‌ای برای حمایت از تولید دارد، باید سریع‌تر در اصلاح قیمت‌ خودرو ها اقدام کند، وگرنه به‌زودی شاهد توقف خطوط تولید خواهیم بود.

او همچنین بر لزوم تسریع در اجرای آیین‌نامه واردات خودرو تأکید کرد و گفت: مجلس مسیر واردات را باز کرده، اما دولت در اجرای آن تعلل کرده است. اگر رقابت ایجاد شود، خودروسازان هم ناچار به اصلاح کیفیت و قیمت می‌شوند. اما اگر انحصار حفظ شود و در عین حال قیمت هم دستوری بماند، نه مردم منتفع می‌شوند و نه تولیدکننده توان بقا خواهد داشت.

جلالی در پایان خاطرنشان کرد: راه برون‌رفت از این بحران، نه حذف کامل نظارت، بلکه تعادل در سیاست‌گذاری، اصلاح فرمول‌های قیمت‌گذاری، حمایت هدفمند از تولید و مدیریت تقاضاست. هرگونه تداوم در وضعیت فعلی، به معنای افزایش زیان تولید، بدهی به زنجیره تأمین و در نهایت، تهدید جدی توقف تولید است.

ویدیو های پیشنهادی

One Response to “نماینده مجلس ؛ تأخیر در اصلاح قیمت خودرو زنجیره تولید را در آستانه توقف قرار داده است”

  1. حجت‌اله براهنی گفت:

    بعد از ناترازی، حالا اصلاح هم شده کلمه‌ای برای کاهش درد «گران‌کردن» اوپراتورهای تلفن همراه می‌خوان گرون کنن میگن باید تعرفه‌هامون رو اصلاح کنیم. خودروسازها هم می‌خوان افزایش قیمت بدن، باز می‌گن باید اصلاح بشه.

    ۲
    ۰

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X