%۰.۱۳
اطلس GL
۷۴۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
ری را
۱,۸۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
مزدا 3
۴,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۲۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
آریسان ۲
۷۴۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۶
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۶
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۶۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۷,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
کی ام سی J7
۲,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۶
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۳
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
کوییک S
۶۷۹,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۴۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۹
شاهین اتوماتیک
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
کی ام سی ایگل
۱,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۹
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۳
فونیکس آریزو 8
۳,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۵
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۱
هایما ۸S
۲,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۱
سورن پلاس - XU7P
۸۸۵,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
ساینا S
۶۶۶,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم LX
۳,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۸
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
ساینا S دوگانه سوز
۷۶۳,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
اطلس G
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۹
شاهین GL
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۹
بک X3 پرو
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
اطلس GL
۷۴۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
ری را
۱,۸۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
مزدا 3
۴,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۲۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
آریسان ۲
۷۴۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۶
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۶
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۶۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۷,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
کی ام سی J7
۲,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۶
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۳
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
کوییک S
۶۷۹,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۴۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۹
شاهین اتوماتیک
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
کی ام سی ایگل
۱,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۹
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۳
فونیکس آریزو 8
۳,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۵
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۱
هایما ۸S
۲,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۱
سورن پلاس - XU7P
۸۸۵,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
ساینا S
۶۶۶,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم LX
۳,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۸
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
ساینا S دوگانه سوز
۷۶۳,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
اطلس G
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۹
شاهین GL
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۹
بک X3 پرو
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰

نگاهی به ارزان ترین پیکاپ دو دیفرانسیل بازار ؛ کاپرا U اتوماتیک AT

منتشر شده در 24 مهر 1404 ساعت 15:18
نویسنده آرام عزیزی
عکاس علیرضا پاداش

کاپرا U اتوماتیک به عنوان ارزان ترین پیکاپ دو دیفرانسیل و اتوماتیک در بازار شناخته می شود که توسط گروه بهمن عرضه می شود.

در سال ۱۳۸۹ گروه بهمن با تشخیص نیاز بازار ایران به یک پیکاپ سبک و در عین حال راحت برای سرنشینان، اقدام به عرضه کاپرا کرد. کاپرا ابتدا در ایران با نسخه دو کابین و دو دیفرانسیل عرضه شد که با استقبال نسبی همراه بود. گروه بهمن نسخه ۲ این پیکاپ را در سال ۱۴۰۱ معرفی کرد و اما در سال ۱۴۰۴کاپرا ۲ را نیز ارتقاء داد و اسم آن را به کاپرا U تغییر داد. کاپرا U حاصل ارتقاء ظاهری و فنی کاپرا ۲ است. این خودرو در حال حاظر ۲ نسخه دنده اتوماتیک و دنده دستی دارد، کاپرا U AT به عنوان ارزان ترین پیکاپ دودیفرانسیل و اتوماتیک در بازار شناخته می شود؛ در ادامه نگاهی به مشخصات فنی و امکانات این خودرو خواهیم داشت.

کاپرا دقیقا از کجا آمد؟

نگاهی به ارزان ترین پیکاپ دو دیفرانسیل بازار ؛ کاپرا U اتوماتیک AT

برند مادر این خودرو به شرکت ZX Auto که از خودرو ساز های قدیمی و با سابقه چین است برمیگردد. این خودرو در ایران توسط گروه بهمن با نام کاپرا معرفی شد. کاپرا در زبان های لاتین اروپایی به معنای (بز ماده) است.

مشخصات موتور و گیربکس کاپرا U چیست؟

نگاهی به ارزان ترین پیکاپ دو دیفرانسیل بازار ؛ کاپرا U اتوماتیک AT

اصلی ترین تغییر در کاپرا U مربوط به جایگزینی موتور آن با نسخه ای جدیدتر و بهینه تر است. این پیشرانه نسبت به نسل قبلی از بهره وری بالاتری برخوردار بوده و توانایی تولید ۱۶۰ اسب بخار قدرت در دور ۵۶۰۰ دور بر دقیقه و ۲۲۰ نیوتن متر گشتاور در دور ۴۰۰۰ دور بر دقیقه را دارد. در نسخه دو کابین اتوماتیک کاپرا U از گیربکس ۸ سرعته AT ساخت ZF مشتریک با پیکاپ بهمن G9 با دسته دنده الکتریکی استفاده شده است که عملکردی نرم تر و مدرن تر ارائه می دهد. این پیکاپ استاندارد آلایندگی یورو ۵ را پاس می کند و شاسی آن طبق سنت پیکاپ های کلاسیک، به صورت نرده بانی طراحی شده است. ریشه پیشرانه این خودرو به میتسوبیشی برمی گردد که مجهز به فناوری VVT است این موتور از شرکت DAE چینی تامین می شود.

شاسی کاپرا U طی سال ها حضور در بازار عملکرد قابل اعتمادی از خود نشان داده و در برابر فرسودگی و شکستگی مقاومت بالایی داشته است. در بخش فنی، سیستم تعلیق جلو از نوع مک فرسون و محور عقب به فنر شمش مجهز است که ترکیبی از راحتی و توان حمل بار را برای این خودرو فراهم می کند. ظرفیت بار این خودرو در نسخه اتوماتیک ۷۸۰ کیلوگرم است.

کاپرا U دوکابین چه آپشن هایی دارد؟

نگاهی به ارزان ترین پیکاپ دو دیفرانسیل بازار ؛ کاپرا U اتوماتیک AT

از جمله امکانات این خودرو می توان به سامانه کنترل پایداری، سامانه کنترل کشش، سامانه کنترل حرکت در سربالایی، دو کیسه هوا، فرمان هیدرولیک، سنسور TPMS، تزئینات کرومی آینه ها و دستگیره های بیرونی، کلید های کنترلی سیستم صوتی بر روی فرمان و… اشاره کرد. در نسخه اتوماتیک کاپرا U قابلیت سه حالت رانندگی برای کاربر وجود دارد و دسته دنده این مدل به صورت الکتریکی و چرخشی است.

ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X