%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰

کراس اوور هیبرید سوزوکی به ایران آمد

منتشر شده در 14 مهر 1402 ساعت 17:21
نویسنده سامان امانی
کراس اوور هیبرید سوزوکی

بر اساس اطلاعات منتشر شده شرکت راسا موتور خاورمیانه یک کراس اوور هیبرید را از نشان سوزوکی به ایران آورده است. در حال حاضر نمونه های اولین سوزوکی فرانکس هیبرید به گمرکات کشور رسیده اند.

به گزارش آخرین خودرو، راسا موتور خاورمیانه برنامه دارد تا برخی از محصولات نشان گک (GAC) و سوزوکی را در دوره جدید واردات به بازار ایران بیاورد. سوزوکی فرانکس یک کراس اوور جمع و جور است که گفته می شود در تیپ های بنزینی و هیبرید به بازار عرضه خواهد شد. در حال حاضر نمونه هیبرید فرانکس به ایران رسیده و قرار است تا بزودی مجوزهای عرضه آن از سوی راسا موتور اخذ شود.

سوزوکی فرانکس تیپ های فنی مختلفی را در بازار جهانی دارد. اما گویا قرار است که راسا موتور فرانکس بنزینی را با پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی و جعبه دنده ۴ سرعته اتوماتیک عرضه کند. این تیپ سوزوکی فرانکس قدرت ۱۰۲ اسب بخار را با گشتاور 137 نیوتن متر در اختیار دارد و جعبه دنده توان پیشرانه را به چرخ های جلوی این کراس اوور می رساند. نمونه هیبرید این کراس اوور سوزوکی با دو قوای محرکه به بازار جهانی عرضه می شود. ابتدا باید بدانیم که فرانکس هیبرید یک خودروی Mid-Hybrid یا همان هیبرید خفیف است.

سوزوکی فرانکس هیبرید در یکی از نسخه ها به پیشرانه یک لیتری سه سیلندر توربو شارژ مجهز است که ۹۹ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۱۴۷ نیوتن متر در اختیار دارد. نمونه دیگر این کراس اوور هیبرید سوزوکی به پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی مجهز است که همان ۱۰۲ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۱۳۷ نیوتن متر تولید می کند. جعبه دنده هر دو این خودروها از نوع ۶ سرعته اتوماتیک AT است که توان را به چرخ های جلو می رساند. این دو تیپ سوزوکی فرانکس هیبرید به باتری های لیتیومی مجهز هستند و فناوری ISG در بحث قوای محرکه الکتریکی آن ها دیده می شود.

در نمونه های فول آپشن این کراس اوور هیبرید سوزوکی امکاناتی مانند شش کیسه هوا، آینه الکتروکرومیک، گرمکن صندلی های جلو، تهویه اتوماتیک، فرمان کمکی برقی، استارت دکمه ای، فناوری LED چراغ ها، استارت استاپ اتوماتیک، تریم داخلی چرم و پارچه، هداپ، سنسور پایش باد تایرها، کروز کنترل، دوربین ۳۶۰ درجه، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، دنده پشت فرمان، نمایشگر لمسی، اندروید اتو، اپل کارپلی و… دیده می شود.

ویدیو های پیشنهادی
  1. رامین گفت:

    بابا این چه موتورهایی هست آخه. خب همه که مثل اروپاییها خواهان موتور کم مصرف و کم آلاینده نیستند. من باشم انجین حداقل باید ۱.۸ توربو باشه. چرا؟ چون انجین ۱.۵ لیتری (که نماد چین هست) یا ۱.۶ حول و حوش ۱۶۰-۱۷۰ اسب میتونه توان ارائه میکنه که زیاد برجسته نیست (توجه شود نگید مثلا تیگو۸ با انجین ۱.۶ توان ۱۹۵ اسب میده. این ۱۹۵ اسب، مشخص و تابلوست که با بوست بالا بدست امده و بهیچ وجه نمیشه بهش اعتماد کرد. استهلاک وحشتناک بالا میشه) از طرفی ۲لیتری باشه موتور با فناوری توربو، بیشک براحتی میتونه بالای ۲۰۰ اسب (میانگین ۲۳۰ اسب) ارائه میکنه که خب هم بحث فضای اشغالی مطرح میشه و هم مصرف بنزین زیاد میشه. پس نتیجه میشه گرفت بهینه ترین موتور برای یک خودروی معقول ۱.۸ توربوست که با بوست کاملا نرمال میتونه دقیق ۲۰۰ اسب بهت بده. یک عدد جذاب و روند که کاملا از هر نظر عالیه. نظر مخالفی دارید بفرمایید.

    ۵
    ۰
  2. آقای ایکس گفت:

    موتور یا باید ۱.۸ توربو باشه یا مثلا ۲ لیتر یا ۲.۴ لیتر تنفس طبیعی. ۱.۵ زیادی کمه حتی ۱.۶ هم خیلی نیست. حتی اگه موتور ۱.۶ توربو ۲۰۰ اسب واقعی هم داشته باشه (که نداره) بازم نمیشه قدرت ماشین رو فقط بزاری به حساب توربو. بنظر من موتور ۲۴۰۰ تنفس طبیعی ولی جون داار

    ۱
    ۱
  3. مصطفی گفت:

    مید هایبرید بهترین گزینه برای ایرانه هم تعرفه پایین تره هم ضعف موتور جبران میشه امیدوارم به تعداد بالا وارد بشه دیزاین خوبی هم داره

    ۰
    ۰
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X