تانک 300
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۲
فونیکس آریزو 8
۳,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
کی ام سی ایگل
۱,۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۴
بک X3 پرو
۱,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
کی ام سی T9
۳,۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۱
فوتون تونلند G7
۳,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
اطلس GL
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۲۹۳,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۹
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۳
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۵۶
سورن پلاس - XU7P
۹۶۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
ساینا S
۷۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷
شاهین اتوماتیک
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۳
اطلس G
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۲
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۵,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۲
کوییک S
۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
ریسپکت - تیپ 2
۲,۰۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۵
شاهین GL
۱,۰۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲
کی ام سی J7
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
ساینا S دوگانه سوز
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۶۶
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۵
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
هایما ۸S
۲,۹۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
کی ام سی X5
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۶
اکستریم LX
۳,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۲۲,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۲
فونیکس آریزو 8
۳,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
کی ام سی ایگل
۱,۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۴
بک X3 پرو
۱,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
کی ام سی T9
۳,۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۱
فوتون تونلند G7
۳,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
اطلس GL
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۲۹۳,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۹
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۳
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۵۶
سورن پلاس - XU7P
۹۶۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
ساینا S
۷۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷
شاهین اتوماتیک
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۳
اطلس G
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۲
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۵,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۲
کوییک S
۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
ریسپکت - تیپ 2
۲,۰۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۵
شاهین GL
۱,۰۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲
کی ام سی J7
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
ساینا S دوگانه سوز
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۶۶
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۵
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
هایما ۸S
۲,۹۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
کی ام سی X5
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۶
اکستریم LX
۳,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۲۲,۰۰۰,۰۰۰

سابرینا پلاس را بهتر بشناسیم

منتشر شده در 09 مهر 1404 ساعت 16:30
نویسنده آرام عزیزی
سابرینا پلاس را بهتر بشناسیم

در ادامه این مطلب آخرین خودرو سعی می کنیم به صورت دقیق به برخی مشخصات سابرینا پلاس بپردازیم و بهتر آن را بشناسیم.

یکی از زیر مجموعه ‌های مهم بایک، برند بیجینگ (BEIJING) است که در سال ۲۰۱۹ معرفی  شد. مدل‌ هایی مانند بیجینگ EU5، Beijing U5 Plus و بیجینگ X7 از جمله تولیدات شاخص این برند هستند. دیار خودرو از بیجیگ، یو ۵ پلاس را به بازار ایران آورده است و با نام سابرینا پلاس آن را عرضه می کند. اولین نسل Beijing U5 در سال ۲۰۱۴ در نمایشگاه خودروی پکن رونمایی شد. این خودرو بر اساس پلتفرم SAAB 9-3 توسعه یافته بود که پس از ورشکستگی ساآب (SAAB) به مالکیت بایک درآمد؛ در نهایت، پس از چهار سال، بایک تصمیم گرفت نسخه فیس ‌لیفت این مدل را تولید کند و در سال ۲۰۱۸ آن را روانه بازار کرد. اما این پایان کار این خودرو نبود؛ در سال ۲۰۲۱ بار دیگر فیس ‌لیفت شد و با نام Beijing U5 Plus روانه بازار شد که در مقایسه با مدل قبلی، طراحی ظاهری و کابین جدیدی دارد.

در ادامه این مطلب آخرین خودرو سعی می کنیم به صورت دقیق به برخی ابعاد این خودرو بپردازیم و بهتر آن را بشناسیم.

مشخصات فنی سابرینا پلاس چیست؟

سدان جدید بایک به یک موتور ۱.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی مجهز است که توان تولید ۱۱۱ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور را دارد. انتقال نیرو از طریق گیربکس CVT به چرخ های جلو انجام می شود و مصرف سوخت ترکیبی آن حدود ۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است. هرچند این پیشرانه و جعبه دنده توان بالایی ارائه نمی دهند، اما به دلیل تنفس طبیعی بودن و عدم استفاده از فناوری هایی مانند پاشش مستقیم سوخت، تحت فشار مضاعف قرار نمی گیرند و می توانند دوام بالایی در کارکردهای طولانی داشته باشند. در بخش تعلیق نیز سیستم جلوی مک فرسون و عقب تورشن بیم به کار رفته است که اگرچه ساده و اقتصادی است، اما نباید از آن انتظار هندلینگ و راحتی یک سیستم مولتی لینک را داشت.

سابرینا U5 پلاس چه امکاناتی دارد؟

شرایط فروش سدان جدید دیار خودرو اعلام شد - شهریور 1404

از جمله امکانات ایمنی و رفاهی این خودرو می توان به ۴ کیسه هوا، دوربین ۳۶۰ درجه، رادار نقطه کور، هشدار خروج از خط، هشدار برخورد از جلو، سانروف، فرمان کمکی برقی، فناوری LED چراغ ها، ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، سامانه کنترل کشش، سامانه کنترل پایداری، سنسور TPMS، حالت رانندگی اسپرت، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین دنده عقب، کروز کنترل، رینگ آلومینیومی و…  اشاره کرد.

دلیل برتری سابرینا پلاس نسبت به رقبا چیست؟

چرا سابرینا پلاس می تواند راضی کننده باشد؟

طراحی بروزتر: در طراحی سابرینا پلاس نسبت به تمامی خودرو های داخلی و مونتاژی صفر کیلومتر بازار از المان های بروزتر و جدیدتری استفاده شده است. بهره گیری از کروم کاری های گسترده در بدنه، چراغ های با فناوری LED، پلاستیک های با رنگ براق پیانو ای، چراغ عقب بهم پیوسته با گرافیک بالا و تیره و… از نظر طراحی این خودرو را نسبت به محصولات دیگر سر تر کرده است.

کمپانی مادر با پشتوانه قوی: بایک (BAIC) یکی از خودرو سازان بزرگ چین است که در سال ۱۹۵۸ تأسیس شد. این شرکت با ورود به بازار خودروهای سواری همکاری هایی را با کمپانی هایی همانند مرسدس بنز و هیوندای آغاز کرد. در سال ‌های اخیر، بایک با توسعه فناوری ‌های خودرویی و سرمایه‌گذاری در بخش خودروهای الکتریکی و هیبرید، جایگاه خود را بیش از پیش قوی تر کرده است.

پیشرانه تنفس طبیعی باعملکرد مناسب ایران: پیشرانه های تنفس طبیعی در ایران به دلیل کیفیت پایین بنزین نقطه قوتی برای خودرو به حساب می آید. در سابرینا پلاس سدان اقتصادی دیار خودرو به دلیل وجود پیشرانه تنفس طبیعی و کالیبره مناسب موتور اجباری به استفاده از بنزین باکیفیت و مکمل های سوختی همانند اکتان نیست و خودرو با بنزین معمولی جایگاه ها به مشکل مشهودی برنخواهد خورد. که مزیتی برای این خودرو دربرابر محصولات توربو است.

سابرینا پلاس چه مزایا و معایبی دارد؟

بررسی طراحی سابرینا پلاس ؛ سدانی اقتصادی با چاشنی مدرنیته

متریال باکیفت کابین: متریال استفاده شده در کابین این خودرو ترکیبی از سافت تاچ و پلاستیک خشک است. رویه بالایی داشبورد را کاملا متریال سافت تاچ تشکیل داده و هر چهار رودری از ترکیب متریال نرم و پلاستیک خشک تشکیل شده اند. با اینکه این خودرو در رده اقتصادی قرار دارد اما با این وجود کیفیت متریال به کار رفته در آن بالا بوده که در کنار طراحی خوب کابین در این بخش راضی کننده به حساب می آید.

امکانات ایمنی و رفاهی مناسب: این خودرو هرچند در رده قمیتی بالای قرار ندارد اما از پکیج آپشنی بهتری نسبت به رقبایش بر خوردار است. از امکانات ایمنی و رفاهی متمایز کننده سابرنیا پلاس ۴ کیسه هوا، دوربین ۳۶۰ درجه، رادار نقطه کور، هشدار خروج از خط، هشدار برخورد از جلو، سانروف، فناوری LED چراغ ها، سنسور پارک جلو و عقب، کروز کنترل، رینگ آلومینیومی دو رنگ هستند.

قوای فنی نه چندان قوی: توربو نبودن پیشرانه این خودرو هرچند می تواند برای آن در بخش استهلاک و نگهداری مزایای فراوانی ایجاد نماید اما همین موضوع نیز باعث شده که در مقابل رقبایش مغلوب شود. پیشرانه ۱۵۰۰ سی سی سابرینا ۱۱۱ اسب بخار توان دارد که نمی تواند انتظارات اسپرت را به خوبی برآورده کند. در این رده قیمتی و کلاسی دنا پلاس توربو اتوماتیک ایران خودرو قوی ترین توان را ارائه می دهد.

نبود گستردگی خدمات پس از فروش نسبت به رقبا: همانطور که پیداست این سدان رقبایی از دو خودروساز بزرگ کشور را دارد. اگرچه قیمت نهایی این محصول بالاتر از این رقبا محاسبه می شود اما در نهایت می توان آن را رقیب خودروهایی نظیر شاهین پلاس و تارا اتوماتیک V4 دانست. هر دو رقیب در بحث خدمات پس از فروش گستردگی بیشتری را در سطح کشور دارند و همین باعث می شود سابرینا پلاس در این موضوع مهم عقب تر از رقبا باشد.

سابرینا پلاس با چه خودرو های رقابت می کند؟

در رده سدان های اقتصادی انتخاب هایی زیادی برای انتخاب وجود دارد که در بین آنها خودرو های چنینی و ایرانی با هم رقابت می کنند. از دو خودروساز وطنی دنا پلاس توربو اتوماتیک، تارا v4 و شاهین پلاس رقیب های این خودرو هستند. اما در مقابل بین برادران چینی نیز همین رقابت در جریان است و آریزو ۵، فردا ۵۱۱ و جک جی ۴ از جمله اصلی ترین رقیب های سابرینا پلاس هستند.

ویدیو های پیشنهادی
  1. محمود گفت:

    از هر لحاظ از داخلی ها و هم قیمت هاش بهتره ، چون از برند مطرح بایک هست ، واقعا این شرکت ماشین های خوب و کم خرجی می سازه

    ۱۲
    ۸
    • محمد گفت:

      آخه با این موتور چیش از هم رده هاش بهتره ؟ با این قیمت آریزو۵ خیلی بهتره خدمات و قطعاتشم بهتره
      موتورشم قوی تره ۶ تا ایربگ داره سالهاس تو ایران هست

      ۴
      ۴
  2. شهیار گفت:

    اصلا نباید با تارا و شاهین مقایسه بشه.کم لطفی بزرگی به این خودرو میشه که با اینا مقایسه بشه.در سطح j7 و ۶ gt قرار داره

    ۶
    ۷
  3. ناشناس گفت:

    یکی با این فرزین بگوید مرتکه دزد فاسد بی شرف تو ملت را چی فرز کردی می خواهی دلار کالای اساسی که ۴۰ تومان بوده بکنی ۷۰ تومان بگوید دلار ارزان کردی دست ملت اگر بهت برسد تک‌تک ات می کنند بی ش ف دزد

    ۴
    ۲
  4. امید گفت:

    من خودم قصد خرید تارا LX داشتم که با این خودرو اتفاقی آشنا شدم و تارا کنسل شد
    تارا را در خانواده داریم که در برابر این واقعا بنجلی بیش نیست
    قبل تارا نظرم روی شاهین بود که خب تارا سرتر بود
    الان منتظرم بررسی این خودرو توسط جناب دلاوری هستم
    فقط حیف که رنگ نقره ای یا خاکستری فعلا نیست چون سری اول که خواستم ثبت نام کنم فقط سفید و مشکی بود

    ۰
    ۰
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X