%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰

ادعای مدیرعامل لوسید موتورز ؛ این شرکت سال‌ها از تسلا و مرسدس بنز جلوتر است

منتشر شده در 24 مرداد 1403 ساعت 12:00
نویسنده سعید علیپور
لوسید Air نسخه Pure

شرکت لوسید موتورز مدعی است که با کمک نوآوری‌های منحصر به فرد، کم‌ مصرف‌ ترین خودروی برقی دنیا را تولید می‌کند. این استار تاپ کالیفرنیایی روش متفاوتی را برای ساخت محصولات خود در پیش گرفته است. برخلاف بسیاری از خودروسازان که ماموریت تولید قطعات اصلی را به شرکت‌های دیگر واگذار می‌کنند، این استار تاپ تمام قطعات کلیدی لازم را به صورت داخلی و توسط مهندسان و تکنسین‌های خودش میسازد.

همانطور که قبلا به اطلاعتان رسانده‌ایم، لوسید به‌ تازگی اعلام کرده نسخه Pure از سدان Air بهینه‌ترین و کم‌ مصرف‌ ترین خودروی برقی دنیا بوده و توانسته به رکورد کم مصرف ترین خودروی برقی دنیا با پیمایش ۸ کیلومتر مسافت با هر کیلووات ساعت انرژی دست پیدا کند. برای مقایسه این رقم در یک خودروی بنزینی معادل مصرف سوخت ۱.۶ لیتری در هر ۱۰۰ کیلومتر می‌شود.

مقایسه میزان مصرف انرژی لوسید Air نسخه Pure با رقبا

به فاصله کوتاهی پس از این ادعا، آقای پیتر رالینسون مدیرعامل لوسید (Lucid Motors)، در صفحه لینکدین خود نمودار جالبی منتشر کرد. این نمودار عملکرد Air Pure را با رقبای اصلی یعنی تسلا مدل S، پورشه تایکان و مرسدس بنز EQS مقایسه می‌کند.

مصرف انرژی لوسید Air نسخه Pure

در این نمودار، لوسید به عنوان پیشتاز مطلق معرفی شده و راولینسون تأکید کرده که شرکت تحت مدیریتش به میزان چشمگیری از رقبا جلوتر است؛ آنقدر چشمگیر که در صورت ادامه روند فعلی، سال‌ها طول خواهد کشید رقبا به سطح لوسید برسند. وی در ادامه افزوده: «بهره‌وری اهمیت زیادی در ساخت خودرویی بهتر، سبک‌تر، جادارتر و با بُرد بیشتر دارد و مستقیماً بر هزینه تولید تأثیر می‌گذارد. بنابراین، بهره‌وری شاید معتبرترین شاخص برای توانایی‌های تکنولوژیکی یک شرکت در حوزه خودروهای برقی باشد.»

اگر بخواهیم بیشتر وارد جزئیات شویم، باید بگوییم بر اساس نمودار لوسید موتورز، تسلا مدل S  به عنوان دومین خودروی برقی کم‌مصرف معرفی شده است. در این نمودار تخمین زده شده که تسلا در سال ۲۰۳۲ خواهد توانست به بهره‌وری و راندمان فعلی خودروی Air نسخه Pure برسد. البته باید خاطرنشان کرد که واقعیت همیشه به این سادگی نیست. بهبود بهره‌وری به تلاش سخت و سرمایه‌ گذاری‌ های هنگفت نیاز دارد. بخشی از بهره‌وری بالای لوسید ناشی از عرضه نسخه‌های ارزان‌تر و سبک‌تر مانند نسخه Pure است. از این رو تسلا هم می‌تواند با طراحی مجدد مدل S و استفاده از معماری ۸۰۰ ولتی، جهشی بزرگ در زمینه بهره‌وری داشته باشد.

ناگفته نماند پیتر راولینسون در ماه‌های اخیر بارها برتری‌های لوسید در مقابل رقبا را به رخ کشیده است. وی همچنین به انتقاد از تسلا و مدیرعامل آن پرداخته و نقاط ضعف خودروسازان چینی را چندین و چند بار برجسته‌سازی کرده است.

ویدیو های پیشنهادی
  1. yassinam گفت:

    ولی هر سه شما از ایرانخودرو عقب تر هستید 😂

    ۷
    ۰
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X