%۰.۲۳
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۲
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۴
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۶
اطلس GL
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۴
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۱
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۶.۳۲
آریسان ۲
۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۸
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۳
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۳
اکستریم VX
۶,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۰۴
هایما ۸S
۲,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۴۶
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۵
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۶
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۲
رانا پلاس
۹۱۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۵
سورن پلاس - XU7P
۸۸۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۶
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۶
شاهین اتوماتیک
۱,۲۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۲۴
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۸
ساینا S
۶۶۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۹
اطلس G
۷۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۸
اکستریم LX
۳,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۲
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۴
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۶
اطلس GL
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۴
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۱
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۶.۳۲
آریسان ۲
۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۸
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۳
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۳
اکستریم VX
۶,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۰۴
هایما ۸S
۲,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۴۶
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۵
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۶
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۲
رانا پلاس
۹۱۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۵
سورن پلاس - XU7P
۸۸۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۶
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۶
شاهین اتوماتیک
۱,۲۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۲۴
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۸
ساینا S
۶۶۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۹
اطلس G
۷۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۸
اکستریم LX
۳,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰

ارباب حلقه‌ها هم برای مرسدس G کلاس رقیب می تراشد؛ شاسی بلند آفرودی آئودی در راه است

منتشر شده در 22 مهر 1404 ساعت 10:00
نویسنده سعید علیپور
ارباب حلقه‌ها هم برای مرسدس G کلاس رقیب می تراشد؛ شاسی بلند آفرودی آئودی در راه است

تقریباً سه سال از زمانی که رئیس پیشین بخش طراحی آئودی از احتمال ساخت رقیبی برای مرسدس بنز G کلاس سخن گفت، می‌گذرد. در حالی که G کلاس همچنان یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین شاسی بلندهای لوکس و آفرودی جهان است، آئودی هنوز محصول مشابهی برای رقابت در این بخش معرفی نکرده است. اما به نظر می‌رسد این وضعیت به‌ زودی تغییر خواهد کرد.

رویای شاسی بلند آفرودی آئودی هنوز زنده است

اگرچه از سال ۲۰۲۳ تاکنون خبر خاصی درباره این پروژه منتشر نشده بود، اما «گرنوت دولنر» رئیس فعلی آئودی، در گفت‌وگو با نشریه اتوکار انگلستان تأکید کرده که نباید «رویای داشتن یک شاسی بلند آفرودی واقعی از آئودی» را فراموش کنیم. او در توضیح سیاست جدید شرکت گفته:

«کاملاً منطقی است که تمرکز اصلی ما روی محصولات کلیدی باشد، اما در کنار آن باید مدل‌های اختصاصی هم داشته باشیم تا برند را تقویت کنیم و ایده‌های تازه را از بخش‌های خاص به محصولات اصلی منتقل کنیم. این بخشی از استراتژی ماست.»

ارباب حلقه‌ها هم برای مرسدس G کلاس رقیب می تراشد؛ شاسی بلند آفرودی آئودی در راه است

بازگشت به ایده آفرود با فناوری‌های آینده

مدلی که آئودی در نظر دارد، می‌تواند به‌عنوان پرچمدار جدید برند عمل کرده و ویترین فناوری‌های نوین شرکت باشد. این خودرو قرار است در بخش پرسود و پرطرفدار شاسی بلندهای لوکس آفرودی رقابت کند؛ بخشی که سال‌هاست مرسدس G کلاس و لندرور دیفندر از حکمرانان اصلی آن هستند.

در سال ۲۰۲۳، زمانی که «مارک لیخته» رئیس وقت طراحی آئودی، از فضای خالی برای چنین مدلی سخن گفت، تأکید کرد که محصول جدید الکتریکی خواهد بود. وی افزود طراحی این مدل «شبیه G کلاس یا لندرور دیفندر نخواهد بود» و باید انتظار «چیزی کاملاً متفاوت» را داشته باشیم.

ارباب حلقه‌ها هم برای مرسدس G کلاس رقیب می تراشد؛ شاسی بلند آفرودی آئودی در راه است

احتمال استفاده از پلتفرم Scout و ساخت در آمریکا برای دور زدن تعرفه‌ها

بر اساس گزارش‌ها، شاسی بلند آفرودی آئودی ممکن است بر پایه‌ پلتفرم Scout ساخته شود؛ برندی که فولکس واگن (مالک آئودی) در حال احیای آن برای تولید خودروهای آفرودی برقی است. استفاده از این پلتفرم می‌تواند به آئودی اجازه دهد تولید شاسی بلند مذکور را در خاک ایالات متحده انجام دهد، اقدامی که باعث دور زدن تعرفه‌های سنگین تجاری وضع‌شده توسط دولت آمریکا خواهد شد.

با این حال، دولنر تأکید کرده که هنوز تصمیم نهایی درباره ساخت کارخانه‌ای مستقل در آمریکا گرفته نشده است. او گفته:

«این موضوع بستگی دارد به اینکه سیاست‌های ما با دولت ایالات متحده تا چه حد هم‌راستا باشد.»

ارباب حلقه‌ها هم برای مرسدس G کلاس رقیب می تراشد؛ شاسی بلند آفرودی آئودی در راه است

آئودی و سادگی در خط تولید و جاه‌طلبی در آفرود

گرنوت دولنر پیشتر اعلام کرده بود آئودی قصد دارد ساختار مدل‌های خود را ساده‌تر کند، اما این تصمیم به معنای حذف مدل‌های خاص و کم‌تیراژ نیست. به گفته او، داشتن چند مدل خاص در کنار محصولات اصلی می‌تواند به گسترش هویت برند و نوآوری کمک کند.

اگرچه هنوز جزئیاتی درباره زمان عرضه یا طراحی نهایی این خودرو منتشر نشده، اما سخنان رئیس آئودی نشان می‌دهد که پروژه شاسی بلند آفرودی در دستور کار قرار دارد. وی در مصاحبه اخیر خود اظهار کرده: «منتظر بمانید… اتفاقات جالبی در راه است.»

شایان ذکر است ب ام و هم می‌خواهد با توسعه یک شاسی بلند آفرودی واقعی، به مصاف مرسدس G کلاس برود.

ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X