%۰.۴۴
کوییک S
۶۷۹,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۹
بک X3 پرو
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
مزدا 3
۴,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
ساینا S دوگانه سوز
۷۶۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۹
شاهین اتوماتیک
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۶
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۴۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
کی ام سی J7
۲,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۲۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۹
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
ساینا S
۶۶۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
ری را
۱,۸۵۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۷,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
آریسان ۲
۷۴۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۹
شاهین GL
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم LX
۳,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۳
فونیکس آریزو 8
۳,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۳
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۸
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۱
سورن پلاس - XU7P
۸۸۵,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۶
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۱
هایما ۸S
۲,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۵
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
اطلس GL
۷۴۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
کی ام سی ایگل
۱,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
اطلس G
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۶
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
کوییک S
۶۷۹,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۹
بک X3 پرو
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
مزدا 3
۴,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
ساینا S دوگانه سوز
۷۶۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۹
شاهین اتوماتیک
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۶
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۴۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
کی ام سی J7
۲,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۲۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۹
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
ساینا S
۶۶۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
ری را
۱,۸۵۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۷,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
آریسان ۲
۷۴۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۹
شاهین GL
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم LX
۳,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۳
فونیکس آریزو 8
۳,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۳
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۸
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۱
سورن پلاس - XU7P
۸۸۵,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۶
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۱
هایما ۸S
۲,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۵
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
اطلس GL
۷۴۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
کی ام سی ایگل
۱,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
اطلس G
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۶
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۶۵,۰۰۰,۰۰۰

اطلاعات جدید از سوپر اتومبیل گریت وال؛ معرفی در سال آینده با نصف قیمت فراری SF90

منتشر شده در 14 مهر 1404 ساعت 10:00
نویسنده سعید علیپور
اطلاعات جدید از سوپر اتومبیل گریت وال؛ معرفی در سال آینده با نصف قیمت فراری SF90

شرکت چینی گریت وال موتور برای معرفی اولین سوپر اتومبیل خود آماده می‌شود. آنطور که وی جیانجون رئیس هیئت مدیره این شرکت اعلام کرده، مدل مذکور تا پایان سال آینده معرفی خواهد شد. با اینکه خودروسازان چینی تاکنون چند مدل اسپرت جذاب را معرفی کرده‌اند، آقای جیانجون این مدل را «اولین خودروی اسپرت واقعی چین» دانسته و گفته پروژه آن طی ۴ تا ۵ سال گذشته در حال توسعه بوده است.

گریت وال و ایجاد یک گروه ویژه برای خودروهای فوق لوکس

پروژه سوپر اتومبیل گریت وال تحت نظر گروه تازه ‌تأسیس خودروهای فوق لوکس در حال اجرا است. وی جیانجون ریاست این گروه را برعهده دارد و سونگ دونگشیان، معاون سابق فناوری گریت وال، به عنوان مدیرعامل این گروه منصوب شده است. همچنین ژانگ شیائوبو به‌ عنوان مدیر ارشد فناوری (CTO) فعالیت می‌کند. به‌ منظور تقویت توان طراحی و مهندسی، گریت وال از متخصصان بین‌المللی در این پروژه بهره گرفته است.

نخستین نشانه‌ها از سوپر اتومبیل گریت وال

اولین نشانه رسمی از این خودرو در جولای ۲۰۲۵ و همزمان با جشن سی و پنجمین سالگرد گریت وال دیده شد. از این مراسم عکسی در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت که در آن شماری از کارکنان در کنار خودرویی پوشیده با گلگیرهای پهن و ارتفاع حضور داشتند. این عکس حدس و گمان‌ها درباره طراحی و توانایی‌های سوپر اتومبیل گریت وال را افزایش داد. وو هویشیائو مدیر ارشد فناوری گریت وال، بعدها فاش کرد که این شرکت در حال کار روی یک سوپر اتومبیل است و برای توسعه آن، فراری SF90 به‌ عنوان معیار انتخاب شده است.

مشخصات فنی احتمالی؛ رقیب اقتصادی فراری SF90

گزارش‌ها حکایت از آن دارند سوپر اتومبیل گریت وال احتمالاً به موتور ۴ لیتری V8 توئین توربو که توسط خود کمپانی توسعه یافته، مجهز خواهد شد. یک موتور برقی هم در قالب سیستم هیبریدی شارژی کار خواهد کرد.

 رسانه‌ها مشخصاتی مثل قدرتی در حدود ۱۰۰۰ اسب‌ بخار، شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در کمتر از ۳ ثانیه و حداکثر سرعتی بیش از ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت را برای سوپر اتومبیل گریت وال موتور پیش‌بینی می‌کنند. چنین عملکردی این خودرو را در سطح رقابت مستقیم با سوپرکارهای اروپایی قرار می‌دهد، آن هم با قیمتی بسیار پایین‌تر.

سوپر اتومبیل گریت وال

قیمت رقابتی در برابر اروپایی‌ها

انتظار می‌رود قیمت این سوپر اتومبیل چینی حدود ۲ میلیون یوان (معادل ۲۸۰ هزار دلار) باشد؛ برای مقایسه باید گفت این رقم تقریباً نصف قیمت یک دستگاه فراری SF90 در چین محسوب می‌شود. این موضوع می‌تواند برگ برنده بزرگی برای گریت وال در ورود به کلاس خودروهای اسپرت باشد.

طراحی و فناوری؛ ترکیبی از فرهنگ چین و مهندسی جهانی

گریت وال تأکید کرده است که این خودرو علاوه بر عملکرد بالا، از مواد پیشرفته و ویژگی‌های آیرودینامیکی مدرن بهره خواهد برد. طراحی آن نیز ترکیبی از سبک‌های جهانی و الهام از فرهنگ چین خواهد بود تا هویتی منحصربه‌فرد ایجاد کند.

نقطه عطف برای گریت وال و خودروسازی چین

گریت وال که تاکنون بیشتر با شاسی بلندها و پیکاپ‌های خود شناخته شده، با ورود به عرصه خودروهای اسپرت مسیری تازه در پیش می‌گیرد. این حرکت همسو با روندی است که دیگر خودروسازان چینی مانند بی وای دی و شیائومی آغاز کرده‌اند. هدف اصلی این پروژه نه تنها ایجاد یک دسته‌بندی تازه در محصولات گریت وال، بلکه نمایش پیشرفت فناوری چین در صحنه جهانی خودروسازی است.

ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X