%۲.۰۶
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۴
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۲
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۱
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۳
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۸
اکستریم LX
۳,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۲,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۸
ساینا S
۶۶۶,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۲۴
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۸
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۸,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۶
اطلس GL
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۵
سورن پلاس - XU7P
۸۸۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۶
شاهین اتوماتیک
۱,۲۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۹
اطلس G
۷۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۶.۳۲
آریسان ۲
۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۴۶
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۶
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۳
اکستریم VX
۶,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۴
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۲
رانا پلاس
۹۱۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۵
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۰۴
هایما ۸S
۲,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۶
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۴
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۲
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۱
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۳
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۸
اکستریم LX
۳,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۲,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۸
ساینا S
۶۶۶,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۲۴
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۸
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۸,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۶
اطلس GL
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۵
سورن پلاس - XU7P
۸۸۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۶
شاهین اتوماتیک
۱,۲۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۹
اطلس G
۷۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۶.۳۲
آریسان ۲
۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۴۶
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۶
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۳
اکستریم VX
۶,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۴
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۲
رانا پلاس
۹۱۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۵
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۰۴
هایما ۸S
۲,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰

ایلان ماسک ؛ مدیرعامل تسلا باقی می‌مانم مگر اینکه بمیرم!

منتشر شده در 03 خرداد 1404 ساعت 17:00
نویسنده سعید علیپور
ایلان ماسک ؛ مدیرعامل تسلا باقی می‌مانم مگر اینکه بمیرم!

در جریان نشست اقتصادی قطر، ایلان ماسک در یک گفت و گوی مفصل ۴۰ دقیقه‌ای اعلام کرد حداقل تا پنج سال آینده مدیرعامل شرکت تسلا باقی خواهد ماند. او با لحنی طنزآلود در این رابطه گفت: «مگر اینکه بمیرم. اجازه بدهید ببینم زنده‌ام یا نه!» این جمله هر چند باعث خنده حاضران شد، اما در عین حال، ادعایی قاطع و جسورانه برای مردی بود که حالا بیش از هر زمان دیگری در کانون توجه قرار دارد.

افت فروش جهانی تسلا و واکنش ماسک

به گزارش آخرین خودرو، این سخنرانی در حالی ایراد شد که فروش جهانی خودروهای برقی تسلا، مخصوصاً در اروپا، کاهش یافته است. مجری این گفت و گو که خبرنگار شبکه بلومبرگ بود، در همان ابتدای مصاحبه از ماسک پرسید آیا مشغله‌هایش در دولت آمریکا – که به گفته خودش یک تا دو روز در هفته وقت او را می‌گیرد – ممکن است مانع احیای فروش تسلا شود؟ماسک در پاسخ به این سوال با قاطعیت گفت:

«این مشکل همین حالا هم حل شده. اروپا ضعیف‌ترین بازار ماست، ولی در سایر نقاط دنیا بسیار قوی هستیم.»

با این حال، آمارهای منتشرشده از سوی وب‌سایت‌های تخصصی نشان می‌دهد فروش خودروهای برقی در بازار آمریکا در حال رشد است، اما فروش تسلا در سه‌ماهه نخست سال جاری، ۹ درصد کاهش داشته؛ این روند در بازار اروپا نیز دیده می‌شود. در همین حین، قیمت مدل‌های دست دوم تسلا افت شدیدی پیدا کرده و گزارش‌هایی از نگرانی شدید در بین اعضای هیئت مدیره و سرمایه‌گذاران شرکت منتشر شده است.

نقش سیاست در افت فروش تسلا

موضوعات سیاسی در این مصاحبه پررنگ بودند. ماسک ضمن تأیید اینکه مواضع سیاسی او روی فروش خودروهای تسلا تأثیر گذاشته‌، اظهار کرد: «بله، شاید بخشی از مشتریان جناح چپ را از دست داده‌ایم، ولی در عوض مشتریان بیشتری از جناح راست بدست آورده‌ایم. بعضی‌ها فقط به خاطر اینکه فکر می‌کنند من دیوانه‌ام، خودرو می‌خرند! بنابراین، در مجموع مشکلی در تقاضا نمی‌بینیم.»

او همچنین اعلام کرد که در آینده نقش سیاسی خود را محدودتر خواهد کرد تا از ضربه‌های بیشتر به برند تسلا جلوگیری کند، اما کنترل کامل خود بر این شرکت را حفظ خواهد نمود.

ربات‌های انسان‌نما

همانطور که از مصاحبه با ایلان ماسک انتظار می‌رفت، بحث به سرعت به سمت پروژه‌های آینده‌نگرانه او از جمله ساخت میلیاردها ربات انسان‌نما توسط تسلا کشیده شد. ماسک بار دیگر بر اهمیت این پروژه تأکید کرد، اما اطلاعات دقیقی از زمان‌بندی یا جزئیات تولید ارائه نداد.

چشم‌انداز تسلا در بازار پررقابت خودروهای برقی

سوال اساسی اینجاست که آیا تسلا می‌تواند خود را از بحران فروش فعلی نجات دهد و در برابر رقبای قدرتمند آسیایی و اروپایی در بازار خودروهای برقی دوام بیاورد؟ با توجه به اصرار ماسک بر حفظ کنترل و کاهش فعالیت‌های سیاسی، به‌نظر می‌رسد او قصد دارد شخصاً هدایت مأموریت نجات تسلا را در دست بگیرد.

در حالی که تسلا با چالش‌های جدی در زمینه روابط عمومی، افت قیمت سهام، و رقابت فزاینده مواجه است، حضور مستمر ایلان ماسک در رأس این برند، برگ برنده‌ای برای هواداران وفادار و چالشی بزرگ برای منتقدان خواهد بود.

ویدیو های پیشنهادی

One Response to “ایلان ماسک ؛ مدیرعامل تسلا باقی می‌مانم مگر اینکه بمیرم!”

  1. اذرگون گفت:

    انشا الله که ایلان ۱۵۰سال زنده باشه ،وهمچنان مدیر عامل تسلا باقی بمونه ،وما شاهد پیشرفت هرچی بیشتر تسلا باشیم

    ۱
    ۰

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X