%۰.۳۹
جک J4
۱,۲۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۳
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۳۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
کی ام سی X5
۲,۳۱۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۱
رانا پلاس
۹۱۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۲
کی ام سی T9
۳,۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۹
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۲
ری را
۱,۸۳۶,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۴۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۸
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۸۶,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۶۶۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۸
بک X3 پرو
۱,۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم LX
۳,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۷۴۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۱
کی ام سی J7
۲,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
کوییک S
۶۷۴,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
سورن پلاس - XU7P
۸۸۳,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
هایما ۸S
۲,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۷
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۴,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۶۳,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
ساینا S دوگانه سوز
۷۶۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۷,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۲
شاهین اتوماتیک
۱,۲۵۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۲۲,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
فونیکس آریزو 8
۳,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۹
جک J4
۱,۲۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۳
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۳۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
کی ام سی X5
۲,۳۱۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۱
رانا پلاس
۹۱۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۲
کی ام سی T9
۳,۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۹
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۲
ری را
۱,۸۳۶,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۴۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۸
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۸۶,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۶۶۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۸
بک X3 پرو
۱,۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم LX
۳,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۷۴۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۱
کی ام سی J7
۲,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
کوییک S
۶۷۴,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
سورن پلاس - XU7P
۸۸۳,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
هایما ۸S
۲,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۷
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۴,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۶۳,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
ساینا S دوگانه سوز
۷۶۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۷,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۲
شاهین اتوماتیک
۱,۲۵۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۲۲,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
فونیکس آریزو 8
۳,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰

بازگشت باشکوه مینی کلاسیک ؛ شاهکار کالوم و وود اند پیکت با چاشنی مدرنیته

منتشر شده در 08 تیر 1404 ساعت 18:00
نویسنده سعید علیپور
بازگشت باشکوه مینی کلاسیک ؛ شاهکار کالوم و وود اند پیکت با چاشنی مدرنیته

در جهانی که خودروهای بزرگ و پر زرق و برق بیشتر از همیشه محبوب شده‌اند، دیدن اینکه مینی کلاسیک همچنان نفس می‌کشد و حتی در قالبی مدرن‌تر باز طراحی می‌شود، دلگرم‌کننده است. همکاری استودیوی طراحی کالوم و برند قدیمی «وود اند پیکت» منجر به خلق یک نسخه خاص از خودروی خاطره‌انگیز مینی شده است؛ این خودرو با تلفیق طراحی کلاسیک و فناوری مدرن، دل هر عاشق خودرویی را می‌برد.

هم کلاسیک، هم مدرن

این پروژه منحصربفرد بر پایه‌ نسل پنجم مینی اسپرت‌ پک (Mk5) ساخته شده و از نظر ظاهری چندین تفاوت مهم نسبت به نسخه‌های استاندارد دارد. اول اینکه چراغ‌ها دارای فرم جدیدی هستند و نمای عقب خودرو، سپرها و گلگیرها کاملاً باز طراحی شده‌اند تا نه تنها چهره‌ای جسورتر به خودرو ببخشند، بلکه آیرودینامیک و سیستم خنک‌ کاری نیز بهبود پیدا کند. رینگ‌های ۱۳ اینچی طراحی‌شده توسط استودیوی کالوم به همراه دیسک ترمزهای شیاردار و دارای تهویه به قطر ۸.۴ اینچ، ترکیبی از زیبایی و عملکرد را به نمایش می‌گذارند.

بازگشت باشکوه مینی کلاسیک ؛ شاهکار کالوم و وود اند پیکت با چاشنی مدرنیته

قلبی پرهیجان در بدنه‌ای کوچک

در دل این خودروی کوچک، یک موتور ۱.۳ لیتری بازسازی‌ شده قرار دارد که توان تولیدی آن ۱۰۰ اسب بخار است. این پیشرانه با تزریق سوخت دو نقطه‌ای، سر سیلندر ارتقا یافته و برنامه‌ریزی مجدد ECU بروز رسانی شده است. جعبه دنده خودرو نیز به طور کامل از نو مهندسی شده تا انتقال نیرو با دقت و هماهنگی بالاتری انجام شود.

اگزوز دوگانه که از انتهای خودرو بیرون زده، نه تنها صدایی اسپرت و رسا تولید می‌کند، بلکه از منظر زیبایی‌شناسی باعث تهاجمی‌ تر شدن ظاهر خودرو شده است. تعلیق این نسخه نیز با کمک کیت مخصوص تنظیم جاده‌ای به گونه‌ای طراحی شده که تعادلی بی‌نظیر میان راحتی و پایداری فراهم کند.

ترکیب دنیای آنالوگ و دیجیتال در فضای داخلی

در کابین این مینی متفاوت، شاهد ترکیب دنیای آنالوگ و دیجیتال هستیم. نمایشگر کوچک با پشتیبانی از اپل کارپلی، دکمه‌های فیزیکی برای چراغ‌ها، فلاشرها و سایر عملکردهای خودرو، حس کنترل مکانیکی و اصیل را حفظ کرده است.

هر دستگاه از این مینی بازسازی‌ شده به صورت دستی و کاملاً سفارشی ساخته می‌شود. به همین خاطر امکان ندارد دو دستگاه تولیدی از آن عین هم باشند. قیمت پایه این خودرو ۷۵٬۰۰۰ پوند (حدود ۱۰۳٬۰۰۰ دلار) تعیین شده؛ جالب اینکه مشتریان می‌توانند از ابتدا تا انتهای فرایند ساخت، با تیم طراحی کالوم همکاری کنند و خودروی منحصر بفرد خود را خلق نمایند.

ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X