%۲.۴۳
اطلس G
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۹
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۵۶
سورن پلاس - XU7P
۹۶۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲
کی ام سی J7
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
کی ام سی T9
۳,۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
اطلس GL
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۲
فونیکس آریزو 8
۳,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۵,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷
شاهین اتوماتیک
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۲
کوییک S
۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۴
بک X3 پرو
۱,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
ساینا S دوگانه سوز
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۵
شاهین GL
۱,۰۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
ریسپکت - تیپ 2
۲,۰۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۲
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۲۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۳
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
هایما ۸S
۲,۹۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۵
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
کی ام سی ایگل
۱,۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۶۶
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۱
فوتون تونلند G7
۳,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
ساینا S
۷۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
کی ام سی X5
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۶
اکستریم LX
۳,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۳
اطلس G
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۹
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۵۶
سورن پلاس - XU7P
۹۶۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲
کی ام سی J7
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
کی ام سی T9
۳,۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
اطلس GL
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۲
فونیکس آریزو 8
۳,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۵,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷
شاهین اتوماتیک
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۲
کوییک S
۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۴
بک X3 پرو
۱,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
ساینا S دوگانه سوز
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۵
شاهین GL
۱,۰۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
ریسپکت - تیپ 2
۲,۰۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۲
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۲۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۳
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
هایما ۸S
۲,۹۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۵
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
کی ام سی ایگل
۱,۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۶۶
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۱
فوتون تونلند G7
۳,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
ساینا S
۷۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
کی ام سی X5
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۶
اکستریم LX
۳,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰

با پیروزی ورشتپن در گرندپری قطر؛ نبرد قهرمانی به ابوظبی کشیده شد!

منتشر شده در 10 آذر 1404 ساعت 12:00
نویسنده علیرضا تمدنی
با پیروزی ورشتپن در گرندپری قطر؛ نبرد قهرمانی به ابوظبی کشیده شد!

پس از پیروزی راننده تیم ردبول (Red Bull) در قطر، تنها ۱۲ امتیاز بین مکس ورشتپن (Max Verstappen) و لاندو نوریس (Lando Norris) در نبرد قهرمانی فاصله است. مکس ورشتپن در گرندپری قطر، پیروزی مهمی را نسبت به اسکار پیاستری (Oscar Piastri) کسب کرد و لاندو نوریس، صدرنشین مسابقات، فقط توانست در جایگاه چهارم قرار گیرد.

با پیروزی ورشتپن در گرندپری قطر؛ نبرد قهرمانی به ابوظبی کشیده شد!

برد بعید ورشتپن به لطف استراتژی alternative تیم مک‌لارن بود که در نتیجه مداخله زودهنگام Safety Car و اعمال حداکثر طول توقف ۲۵ دور برای تمام تایرهای Pirelli به دست آمد! راننده ردبول در بدو ورود به پیچ اول از جایگاه سوم در خط شروع، نوریس را پشت سر گذاشت و در دورهای ابتدایی، پیش از برخورد نیکو هالکنبرگ (Nico Hulkenberg) و پیر گسلی (Pierre Gasly) در پیچ ۱، که چند دور بعد اتفاق افتاد، مسابقه را به کلی تغییر داد.

با پیروزی ورشتپن در گرندپری قطر؛ نبرد قهرمانی به ابوظبی کشیده شد!

در حالی که همه رانندگان برای اولین pit stop از دو توقف اجباری در مسابقه اقدام کرده بودند، پیاستری و نوریس در پیست باقی ماندند، که در نهایت آنها را در رتبه نهایی پشت سر ورشتپن قرار داد. پیاستری پس از توقف نهایی خود، با سرعت بالایی که در تمام مسابقه در جلو نشان داده بود، توانست به راحتی به جایگاه دوم برسد اما نوریس پس از توقف نهایی خود نتوانست از کارلوس ساینز (Carlos Sainz) و کیمی آنتونلی (Kimi Antonelli) که در تعقیب او بودند، سبقت بگیرد و چهارم شد.

با پیروزی ورشتپن در گرندپری قطر؛ نبرد قهرمانی به ابوظبی کشیده شد!

ساینز دومین سکوی فصل خود را برای تیم ویلیامز به دست آورد و آنتونلی با قرار گرفتن در جایگاه پنجم، مرسدس را به جایگاه دوم در مسابقات قهرمانی سازندگان نزدیک‌تر کرد. پشت سر آنتونلی، راننده تیم ریسینگ بولز ایزاک هاجار (Isack Hadjar) در مسیر رسیدن به جایگاه ششم بود که سه دور مانده به پایان مسابقه دچار پنچری از سمت چپ شد و جورج راسل (George Russell) راننده مرسدس که در دور اول سه جایگاه را از دست داده بود، به جایگاه ششم ارتقا یافت. جایگاه ۱۰ راننده برتر توسط فرناندو آلونسو (Fernando Alonso) راننده آستون مارتین، فراری چارلز لکلرک (Charles Leclerc)، دومین راننده تیم ریسینگ بولز لیام لاوسون (Liam Lawson) و یوکی سونودا (Yuki Tsunoda) از ردبول تکمیل شد.

با پیروزی ورشتپن در گرندپری قطر؛ نبرد قهرمانی به ابوظبی کشیده شد!

الکس آلبون (Alex Albon) از ویلیامز، لوئیس همیلتون (Lewis Hamilton) از فراری، گابریل بورتولتو (Gabriel Bortoleto) از کیک ساوبر و فرانکو کولاپینتو (Franco Colapinto) از آلپین در رتبه های ۱۱ الی ۱۴ قرار گرفتند. استبان اوکان (Esteban Ocon) در جایگاه پانزدهم قرار گرفت تا جلوتر از گسلی، لنس استرول (Lance Stroll) و هاجار مسابقه را به اتمام رسانیده باشد. اولی بیرمن (Ollie Bearman) پس از دریافت جریمه ده ثانیه‌ای stop/go به دلیل خروج ناامن خودرویش، از مسابقه کناره‌گیری کرد، در حالی که مسابقه هالکنبرگ (Hulkenberg) پس از برخورد با گسلی در شن و ماسه به پایان رسید.

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X