%۰.۹۱
هایما ۸S
۲,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
آریسان ۲
۷۴۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۶
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۳
فونیکس آریزو 8
۳,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
ساینا S دوگانه سوز
۷۶۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۳
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۱
سورن پلاس - XU7P
۸۸۵,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
ساینا S
۶۶۶,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۲۸,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۸
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۹
شاهین GL
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۲۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۶,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۹
بک X3 پرو
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۴۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
اطلس GL
۷۴۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۶
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
کی ام سی ایگل
۱,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۵
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۸۷,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
کوییک S
۶۷۹,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
اطلس G
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۶
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
مزدا 3
۴,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
کی ام سی J7
۲,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۹
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۳,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
ری را
۱,۸۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۹
شاهین اتوماتیک
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم LX
۳,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۱
هایما ۸S
۲,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
آریسان ۲
۷۴۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۶
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۳
فونیکس آریزو 8
۳,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
ساینا S دوگانه سوز
۷۶۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۳
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۱
سورن پلاس - XU7P
۸۸۵,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
ساینا S
۶۶۶,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۲۸,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۸
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۹
شاهین GL
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۲۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۶,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۹
بک X3 پرو
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۴۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
اطلس GL
۷۴۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۶
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
کی ام سی ایگل
۱,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۵
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۸۷,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
کوییک S
۶۷۹,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
اطلس G
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۶
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
مزدا 3
۴,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
کی ام سی J7
۲,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۹
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۳,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
ری را
۱,۸۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۹
شاهین اتوماتیک
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم LX
۳,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰

با کاپریکورن ۰۱ زاگاتو آشنا شوید؛ ابرخودرویی با مهندسی آلمانی، اسیتل ایتالیایی و قلب V8 آمریکایی

منتشر شده در 21 مهر 1404 ساعت 18:00
نویسنده سعید علیپور
با کاپریکورن ۰۱ زاگاتو آشنا شوید؛ ابرخودرویی با مهندسی آلمانی، اسیتل ایتالیایی و قلب V8 آمریکایی

گروه کاپریکورن (Capricorn Group) اگرچه در بین علاقه‌مندان خودرو خیلی شناخته‌شده و مطرح نیست، اما در دنیای موتوراسپرت حرف‌های بسیار زیادی برای گفتن دارد. این شرکت آلمانی سال‌هاست برای شرکت‌کنندگان در مسابقات فرمول یک،LMP1  و قهرمانی استقامت جهان (WEC) قطعات تخصصی می‌سازد. حالا این گروه مهندسی برای نخستین بار از ابرخودروی اختصاصی خود با نام کاپریکورن ۰۱ زاگاتو (Capricorn 01 Zagato) رونمایی کرده است؛ مدلی که هیچ شباهتی به محصولات فعلی موجود در بازار ندارد.

طراحی خاص توسط زاگاتو؛ ترکیب اصالت و عملکرد

این سوپر اتومبیل زیبا با همکاری شرکت ایتالیایی زاگاتو طراحی و خلق شده و ظاهر بسیار زیبایی دارد. بدنه از جنس فیبرکربن بوده و برخلاف بسیاری از سوپر اسپرت‌ های مدرن، در کابین خبری از فناوری‌های دیجیتال و صفحات لمسی در داخل کابین نیست، زیرا در کاپریکورن ۰۱ زاگاتو تمرکز اصلی بر ایجاد تجربه‌ای احساسی و خالص از رانندگی بوده است.

مشخصات فنی کاپریکورن ۰۱ زاگاتو ؛ پیشرانه V8 سوپرشارژ با قدرتی خیره‌کننده

در قلب این هیولای دو رگه آلمانی ایتالیایی یک موتور ۸ سیلندر V شکل ۵.۲ لیتری سوپرشارژ قرار گرفته که به گیربکس ۵ سرعته دستی متصل است. این موتور که از شرکت فورد تأمین شده، ۸۸۸ اسب‌ بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. نیروی این موتور به چرخ‌های محور عقب ارسال می‌شود.

شتاب صفر تا صد کیلومتر این ابرخودرو کمتر از ۳ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۳۶۰ کیلومتر بر ساعت (۲۲۴ مایل بر ساعت) اعلام شده است. با وجود این ارقام جذاب، رابرتینو وایلد بنیانگذار و مدیرعامل گروه کاپریکورن تأکید کرده «این خودرو برای لذت رانندگی ساخته شده است، نه برای رکوردشکنی.»

با کاپریکورن ۰۱ زاگاتو آشنا شوید؛ ابرخودرویی با مهندسی آلمانی، اسیتل ایتالیایی و قلب V8 آمریکایی

جزئیات فنی منحصربفرد و استفاده از تجربیات مسابقه‌ای کاپریکورن

پیشرانه کاپریکورن ۰۱ زاگاتو مجموعه‌ای از قطعات سفارشی دارد؛ از جمله سیستم روغن‌کاری خشک، میل لنگ، پیستون‌ها، اگزوز و ECU اختصاصی با نرم‌افزار ABS ویژه. سیستم ترمز نیز از نوع سرامیک کربنی با کالیپرهای شش پیستونه برمبو است که پشت رینگ‌های ۲۱ اینچی طراحی‌شده توسط کاپریکورن قرار گرفته‌اند. مشتریان می‌توانند رینگ‌های آلیاژی سبک‌ وزن یا فیبرکربنی را انتخاب کنند.

کابین مینیمال اما مجلل؛ تمرکز کامل بر راننده

داخل کابین کاپریکورن ۰۱ زاگاتو، خبری از نمایشگرهای بزرگ و ابزارهای دیجیتال نیست. در پشت فرمان چرمی، تنها سه نشانگر آنالوگ دیده می‌شود و روی فرمان فقط دو دکمه وجود دارد که یکی برای روشن و خاموش کردن موتور و دیگری برای تغییر حالت رانندگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. صندلی‌های این سوپر اتومبیل خوش استیل ثابت هستند، اما پدال‌ها، فرمان و دسته‌ دنده را می‌توات تنظیم‌ کرد. جالب اینکه راننده می‌تواند دسته دنده را تا ۷.۹ سانتی‌متر به جلو یا عقب جابجا کند.

کابین کاپریکورن ۰۱ زاگاتو تقریباً به طور کامل از فیبرکربن ساخته شده و تمام کلیدها از تیتانیوم و آلومینیوم تراش‌خورده هستند. صندلی‌ها با چرم Connolly و آلکانتارا پوشیده شده‌اند و امکان شخصی‌سازی کامل برای خریداران وجود دارد.

آیرودینامیک پیشرفته و هوشمند

برخلاف بسیاری از ابرخودروهای امروزی، کاپریکورن ۰۱ زاگاتو فاقد بال‌های عظیم و اسپویلرهای بزرگ است. به گفته کاپریکورن، این خودرو با مدیریت هوای داخلی و طراحی دقیق کف خودرو به سطح بالایی از نیروی رو به پایین (داون فورس) پایدار دست پیدا می‌کند. در بخش جلو و عقب، از دیفیوزرهای آیرودینامیکی و یک اسپویلر ظریف استفاده شده است. هرچند این خودرو ظاهری مینیمال دارد، اما ورودی‌ها و خروجی‌های هوا در سراسر بدنه عملکردی دقیق و بسیار موثر دارند.

تولید محدود و قیمت نجومی

تولید کاپریکورن ۰۱ زاگاتو از نیمه نخست سال ۲۰۲۶ آغاز خواهد شد. با تصمیم کمپانی تنها ۱۹ دستگاه این سوپر اتومبیل بسیار زیبا روی کره خاکی موجود خواهد بود. با توجه به تیراژ تولید فوق‌العاده محدود، این خودرو گران‌قیمت بوده و برای خرید آن باید ۲.۹۵ میلیون یورو کنار گذاشت. به دلیل قوانین وارداتی، این خودرو در بازار ایالات متحده عرضه نمی‌شود.

مشخصات فنی کاپریکورن ۰۱ زاگاتو
نوع خودروابرخودروی موتور وسط، محور عقب محرک
موتور۸ سیلندر V8 سوپرشارژ ۵.۲ لیتری ساخت فورد
قدرت۸۸۸ اسب‌ بخار
گشتاور۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور
گیربکس۵ سرعته دستی
شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعتکمتر از ۳ ثانیه
حداکثر سرعت۳۶۰ کیلومتر بر ساعت
تیراژ تولید۱۹ دستگاه
زمان آغاز تولیدنیمه نخست ۲۰۲۶
قیمت پایه۲.۹۵ میلیون یورو (حدود ۳.۴ میلیون دلار)
با کاپریکورن ۰۱ زاگاتو آشنا شوید؛ ابرخودرویی با مهندسی آلمانی، اسیتل ایتالیایی و قلب V8 آمریکایی
ویدیو های پیشنهادی

One Response to “با کاپریکورن ۰۱ زاگاتو آشنا شوید؛ ابرخودرویی با مهندسی آلمانی، اسیتل ایتالیایی و قلب V8 آمریکایی”

  1. مردم گفت:

    این شد یه ماشین درست حسابی

    ۰
    ۰

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X