فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۶
اطلس GL
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۲
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۲۴
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۵
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۶
شاهین اتوماتیک
۱,۲۵۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۵
سورن پلاس - XU7P
۸۸۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۱
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۸
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۲,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۴
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۶.۳۲
آریسان ۲
۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۴
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۳
اکستریم VX
۶,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۴۶
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۰۴
هایما ۸S
۲,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۶
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۶
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۹
اطلس G
۷۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۲
رانا پلاس
۹۱۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۳
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۸
اکستریم LX
۳,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۸
ساینا S
۶۶۶,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۶
اطلس GL
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۲
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۲۴
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۵
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۶
شاهین اتوماتیک
۱,۲۵۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۵
سورن پلاس - XU7P
۸۸۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۱
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۸
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۲,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۴
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۶.۳۲
آریسان ۲
۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۴
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۳
اکستریم VX
۶,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۴۶
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۰۴
هایما ۸S
۲,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۶
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۶
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۹
اطلس G
۷۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۲
رانا پلاس
۹۱۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۳
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۸
اکستریم LX
۳,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۸
ساینا S
۶۶۶,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۵,۰۰۰,۰۰۰

بی‌نظمی + بی‌قانونی + لابی‌گری = مکس ورشتپن!

منتشر شده در 06 آبان 1404 ساعت 14:00
نویسنده علیرضا تمدنی
بی‌نظمی + بی‌قانونی + لابی‌گری = مکس ورشتپن!

لاندو نوریس (Lando Norris) با پیروزی قاطع در گرندپری مکزیکوسیتی، صدرنشین مسابقات قهرمانی جهان را از اسکار پیاستری (Oscar Piastri) تنها با یک امتیاز اختلاف گرفت. لاندو نوریس، جایگاه اول را در گرندپری مکزیکوسیتی به یک پیروزی خیره‌کننده تبدیل کرد و خودش را به عنوان صدرنشین جدید مسابقات قهرمانی رانندگان معرفی کرد.

به گزارش آخرین خودرو، نوریس در آغاز این رویداد، در میان شروعی پرتنش که شاهد رقابت چهار خودرو برای کسب مقام اول در پیچ اول بود، شروع خوبی داشت. این راننده بریتانیایی موقعیت خود را حفظ کرد و به سرعت در صدر رقابت قرار گرفت که با پیشرفت گرندپری، بدون رقیب ماند و در نهایت با اختلاف ۳۰.۳۲۴ ثانیه! از خط پایان جلوتر از چارلز لکلرک (Charles Leclerc) و مکس ورشتپن (Max Verstappen) عبور کرد.

بی‌نظمی + بی‌قانونی + لابی‌گری = مکس ورشتپن!

پشت سر آنها، عملکرد چشمگیر اولی بیرمن (Ollie Bearman) باعث شد که راننده تیم هاس با فشار فزاینده‌ای از سوی اسکار پیاستری از مک‌لارن تا خط پایان روبرو شود اما این راننده بریتانیایی در نهایت با کسب مقام چهارم، به بهترین رکورد دوران حرفه‌ای خودش دست یافت. در همین حال، مقام پنجم پیاستری به این معنی است که این راننده استرالیایی، البته تنها با یک امتیاز اختلاف، پیشتازی قهرمانی را باید هم‌تیمی خودش واگذار کند!

بی‌نظمی + بی‌قانونی + لابی‌گری = مکس ورشتپن!

کیمی آنتونلی از تیم مرسدس (Mercedes)، بالاتر از دیگر راننده این تیم یعنی جورج راسل، در جایگاه ششم قرار گرفت و لوئیس همیلتون (Lewis Hamilton) از تیم فراری در جایگاه هشتم قرار گرفت، در روزی که قهرمان هفت دوره مسابقات جهان به دلیل رقابت با ورشتپن! با سختگیری بیش از اندازه داوران ۱۰ ثانیه جریمه شد.

بی‌نظمی + بی‌قانونی + لابی‌گری = مکس ورشتپن!

استبان اوکان (Esteban Ocon) با کسب مقام نهم به امتیازهای تیم هاس (Haas) افزود، در حالی که گابریل بورتولتو از تیم کیک سائوبر (Kick Sauber) با کسب مقام دهم، آخرین امتیاز ممکن را کسب کرد. یوکی سونودا از تیم ردبول (Red Bull) در جایگاه یازدهم قرار گرفت و بالاتر از الکس آلبون از تیم ویلیامز، ایزاک هاجار از تیم Racing Bulls و لنس استرول از تیم آستون مارتین (Aston Martin) قرار گرفت.

بی‌نظمی + بی‌قانونی + لابی‌گری = مکس ورشتپن!

دو راننده تیم آلپین یعنی پیر گسلی و فرانکو کولاپینتو به ترتیب در جایگاه‌های پانزدهم و شانزدهم قرار گرفتند، در حالی که چهار خودرو در مکزیک به خط پایان نرسیدند! لیام لاوسون اولین کسی بود که پس از آسیب دیدگی زودهنگام ماشینش DNF را ثبت کرد. نیکو هالکنبرگ و فرناندو آلونسو بعداً به دلیل مشکلات مکانیکی ماشین‌های کیک سائوبر و استون مارتین خود را در pit stop از مسابقه کنار گذاشتند. در همین حال، کارلوس ساینز از تیم ویلیامز، تنها چند دور مانده به پایان مسابقه، در میانه پیست متوقف شد تا او نیز به اصطلاح DNF شود.

بی‌نظمی + بی‌قانونی + لابی‌گری = مکس ورشتپن!

در جدول رده‌بندی فصل ۲۰۲۵ و پس از مسابقه‌ مکزیک، لاندو نوریس اکنون با ۳۵۷ امتیاز، اسکار پیاستری با ۳۵۶ امتیاز در رتبه‌های اول و دوم قرار دارند و مکس ورشتپن نیز با ۳۲۱ امتیاز در تعقیب آنها می‌باشد.

ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X