%۱.۶۵
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۸
ساینا S
۶۶۶,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۴۶
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۲
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۶
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۴
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۶
شاهین اتوماتیک
۱,۲۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۲
رانا پلاس
۹۱۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۶.۳۲
آریسان ۲
۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۸
اکستریم LX
۳,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۲۴
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۰۴
هایما ۸S
۲,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۵
سورن پلاس - XU7P
۸۸۲,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۸
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۸,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۱
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۴
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۶
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۳
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۳
اکستریم VX
۶,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۶
اطلس GL
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۹
اطلس G
۷۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۵
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۸
ساینا S
۶۶۶,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۴۶
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۲
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۶
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۴
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۶
شاهین اتوماتیک
۱,۲۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۲
رانا پلاس
۹۱۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۶.۳۲
آریسان ۲
۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۸
اکستریم LX
۳,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۲۴
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۰۴
هایما ۸S
۲,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۵
سورن پلاس - XU7P
۸۸۲,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۸
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۸,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۱
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۴
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۶
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۳
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۳
اکستریم VX
۶,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۶
اطلس GL
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۹
اطلس G
۷۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰

بی وای دی یانگ وانگ U9 ترک ادیشن رکورد سرعت خودروهای برقی را شکست

منتشر شده در 06 شهریور 1404 ساعت 15:00
نویسنده سعید علیپور

برند لوکس یانگ وانگ که زیرمجموعه بی وای دی محسوب می‌شود، با نسخه مخصوص پیست (ترک ادیشن) ابر خودروی U9 توانسته رکورد جهانی سرعت خودروهای برقی را بشکند. این ابر خودروی تمام الکتریکی با ثبت سرعت ۲۹۳.۵۴ مایل بر ساعت (معادل ۴۷۲.۴ کیلومتر) در آلمان عنوان سریع‌ترین خودروی برقی جهان را از آن خود کرده است. رکورد قبلی در سال ۲۰۲۴ توسط اسپارک Owl ژاپنی با سرعت ۲۷۲.۶ مایل بر ساعت (۴۳۸.۷ کیلومتر) ثبت شده بود.

پیشرانه ۳۰۰۰ اسب بخاری و پلتفرم ۱۲۰۰ ولتی بی وای دی یانگ وانگ U9 نسخه پیست

بی وای دی یانگ وانگ U9 نسخه مخصوص پیست با آنکه بر پایه همان پلتفرم و معماری فنی نسخه استاندارد U9 ساخته شده، اما تغییرات مهمی را تجربه کرده است. این نسخه از نخستین پلتفرم ۱۲۰۰ ولتی فوق پیشرفته در صنعت خودرو بهره می‌برد که با یک سیستم مدیریت حرارتی بروز ترکیب شده؛ ترکیب این ویژگی با چهار موتور الکتریکی قدرتمند، توان خارق‌العاده‌ای برای ابرخودروی چینی‌ها به ارمغان آورده است. به گفته بی وای دی هر موتور توانایی چرخش تا ۳۰,۰۰۰ دور در دقیقه را دارد و ۷۴۴.۲۶ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. در مجموع خروجی سیستم به بیش از ۲,۹۵۸ اسب بخار می‌رسد؛ چنین خروجی عظیمی U9 را در میان قدرتمندترین خودروهای جهان قرار می‌دهد.

بی وای دی یانگ وانگ U9 ترک ادیشن رکورد سرعت خودروهای برقی را شکست

سیستم کنترل بدنه هوشمند DiSus-X

ابرخودروی الکتریکی بی وای دی یانگ وانگ U9 ترک ادیشن همانند نسخه استاندارد از سیستم هوشمند کنترل بدنه DiSus-X سود می‌برد. این سیستم به قدری پیشرفته است که می‌تواند خودرو را برای لحظاتی از زمین جدا کند! در نسخه ترک ادیشن، این سیستم ارتقا یافته تا در شرایط پیست با کنترل وضعیت بدنه، تعلیق هر چرخ را به صورت مستقل تنظیم نماید تا بهترین هندلینگ ممکن حاصل شود.

یانگ وانگ U9 ترک ادیشن

تکنولوژی‌های پیشرفته برای کنترل و پایداری

این خودرو به سیستم توزیع هوشمند گشتاور مجهز است که مانع از لغزش چرخ‌ها در سرعت‌های بالا می‌شود. به گفته چینی‌ها این سیستم توانایی دارد تا ۱۰۰ بار در ثانیه بر توزیع گشتاور نظارت نموده و تغییرات لازم را اعمال کند. از نظر ظاهری، یانگ وانگ U9 ترک ادیشن باله عقب موجود در نسخه استاندارد را از دست داده، ولی در عوض یک اسپلیتر فیبرکربنی به جلوی آن افزوده شده است.

یانگ وانگ U9 ترک ادیشن

تایر اختصاصی برای سرعت‌های بالا

یانگ وانگ با همکاری شرکت Giti تایری اختصاصی برای U9 ترک ادیشن توسعه داده که نیمه اسلیک و مخصوص پیست است. این تایر طراحی آج ویژه و ترکیب شیمیایی بهینه برای ارائه بیشترین چسبندگی در سرعت‌های بالا دارد.

ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X