%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰

ب ام و از سامانه خودران شرکت چینی مومنتا در محصولات خود استفاده می کند

منتشر شده در 27 آبان 1404 ساعت 16:00
نویسنده سعید علیپور
ب ام و از سامانه خودران شرکت چینی مومنتا در محصولات خود استفاده می کند

گروه ب ام و و قصد دارد از سیستم پیشرفته شرکت چینی مومنتا (Momenta) در محصولات خود استفاده کند. در این راستا دو کمپانی اخیراً اعلام کردند که نسل تازه سیستم رانندگی هوشمند مومنتا نخستین بار در ب ام و iX3 تولید چین نصب خواهد شد. این سیستم پیشرفته قرار است در سال ۲۰۲۶ وارد فاز تولید انبوه شده و همراه با iX3 در بازار چین ارائه شود.

در قلب این نسل، مدل بزرگ «فلای ویل» مومنتا قرار دارد؛ یک معماری کاملاً یکپارچه با رویکرد «ادراک – برنامه‌ریزی – کنترل» که به صورت سرتاسری عمل کرده و نسل تازه از سیستم‌های کمک رانندگی هوشمند را شکل می‌دهد.

عرضه نسل جدید ب ام و iX3 در چین از سال ۲۰۲۶

نسل جدید ب ام و iX3 تولید چین در سال ۲۰۲۶ و در پایگاه «ب ام و بریلیانس» در شهر شنیانگ مونتاژ می‌شود. ب ام و تأیید کرده است که عرضه رسمی این خودرو نیز در همان سال انجام خواهد شد. تصاویری که توسط مهندسان در حال تست منتشر شده، نشان می‌دهد این خودرو هم ‌اکنون مراحل آزمایشی را پشت سر می‌گذارد.

ب ام و از سامانه خودران شرکت چینی مومنتا در محصولات خود استفاده می کند

جزئیات همکاری ب ام و و مومنتا

اولین بار در جولای سال جاری بود که ب ام و از همکاری رسمی با مومنتا در حوزه سیستم‌های رانندگی هوشمند و کمک ‌راننده پیشرفته خبر داد. این سیستم توسط تیم‌های مشترک آلمانی و چینی توسعه یافته و با تمرکز بر جاده‌های شهری و بزرگراه‌های چین، تجربه‌ای بومی‌سازی‌شده و دقیق‌تر از سیستم‌های رانندگی نیمه ‌خودکار ارائه می‌دهد. آنطور که اعلام شده، پس از نسل جدید iX3، این فناوری به ‌تدریج در دیگر مدل‌های آینده ب ام و نیز به کار گرفته خواهد شد.

مومنتا بزرگ‌ترین تأمین‌کننده سیستم ناوبری خودکار شهری در چین

شرکت مومنتا یکی از معدود شرکت‌های چینی فعال در حوزه رانندگی خودران اصطلاحاً فول استک است. این شرکت با تولید انبوه سیستم‌های کمک ‌راننده سطح L2 و L2+ برای خودروسازان و در کنار آن، جمع‌آوری داده‌های واقعی برای توسعه الگوریتم‌های رانندگی خودکار سطح L4 توانسته به شهرت زیادی برسد.

در حال حاضر، این شرکت تأمین‌ کننده اصلی سیستم‌های NOA شهری (ناوبری خودکار در شهر) به حساب می‌آید. طبق داده‌های موجود، در بازه زمانی ژانویه تا اکبتر ۲۰۲۴ حدود حدود ۶۰ درصد از بازار سیستم‌های NOA شهری عرضه‌شده در چین، در اختیار شرکت مومنتا بود. بعد از این شرکت، هواوی با ۳۰ درصد در رتبه دوم قرار داشت.

ب ام و از سامانه خودران شرکت چینی مومنتا در محصولات خود استفاده می کند

فهرست مشتریان مومنتا اکنون چهار بلوک بزرگ خودروسازی جهان یعنی چین، آمریکا، ژاپن و آلمان را در بر می‌گیرد. این شرکت با هفت خودروساز از ده برند برتر جهانی همکاری می‌کند. تا پایان سال ۲۰۲۴، در مجموع ۲۶ مدل مجهز به سیستم مومنتا وارد بازار شده‌اند و بیش از ۱۳۰ مدل دیگر نیز در مراحل مختلف توسعه مشترک قرار دارند.

شایان ذکر است رقیب مستقیم ب ام و یعنی مرسدس بنز یکی از سرمایه‌گذاران اصلی شرکت مومنتا به شمار می‌رود. این کمپانی آلمانی در سال ۲۰۱۷ به جمع سرمایه‌گذاران مومنتا پیوست. جالب اینکه این اولین سرمایه‌گذاری مرسدس در یک استارتاپ چینی محسوب می‌شود. مثل ب ام و، مرسدس نیز از سامانه مومنتا در محصولات جدید خود استفاده می‌کند. نسل جدید CLA اولین مدلی است که به این سامانه مجهز شده است.

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X