سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
کی ام سی ایگل
۱,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
مزدا 3
۴,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم LX
۳,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۴۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
ساینا S
۶۶۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
ری را
۱,۸۵۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۷,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
کی ام سی J7
۲,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۹
شاهین GL
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۵
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۸۷,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۸
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۶
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۶
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
ساینا S دوگانه سوز
۷۶۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۹
شاهین اتوماتیک
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۳
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۳
فونیکس آریزو 8
۳,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
آریسان ۲
۷۴۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
کوییک S
۶۷۹,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
اطلس GL
۷۴۷,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۱
سورن پلاس - XU7P
۸۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۲۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۱
هایما ۸S
۲,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۶,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۹
بک X3 پرو
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
اطلس G
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۹
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۶
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۶۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
کی ام سی ایگل
۱,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
مزدا 3
۴,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم LX
۳,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۴۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
ساینا S
۶۶۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
ری را
۱,۸۵۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۷,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
کی ام سی J7
۲,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۹
شاهین GL
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۵
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۸۷,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۸
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۶
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۶
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
ساینا S دوگانه سوز
۷۶۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۹
شاهین اتوماتیک
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۳
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۳
فونیکس آریزو 8
۳,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
آریسان ۲
۷۴۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
کوییک S
۶۷۹,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
اطلس GL
۷۴۷,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۱
سورن پلاس - XU7P
۸۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۲۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۱
هایما ۸S
۲,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۶,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۹
بک X3 پرو
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
اطلس G
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۹
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۶
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۶۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰

تانک ۳۰۰ به قطب جنوب رفت ؛ ماموریت غیرممکن وارداتی شتابران بدون ارتقای فنی

منتشر شده در 30 مهر 1404 ساعت 17:08
نویسنده سعید علیپور
گریت وال تانک ۳۰۰ به قطب جنوب رفت؛ انجام ماموریت در سخت ترین نقطه زمین بدون ارتقاهای فنی

چینی‌ها نسخه دیزلی از شاسی بلند گریت وال تانک ۳۰۰ را به عنوان خودروی پشتیبان در ایستگاه اختصاصی خود واقع در قطب جنوب انتخاب کرده‌اند.

نکته جالب توجه اینکه این شاسی بلند جان سخت بدون هیچگونه تغییراتی و به شکل کاملاً استاندارد در مأموریت‌های قطبی شرکت خواهد کرد. این اولین بار است که یک خودروساز چینی از اتومبیلی استاندارد و بدون ارتقاهای فنی در اکتشافات قطبی بهره می‌برد.

آزمون‌های سختگیرانه برای اثبات توانایی در سرمای قطب جنوب

پیش از اعزام به مأموریت، تانک ۳۰۰ تحت مجموعه‌ای از آزمایش‌های جامع مؤسسه تحقیقات قطبی چین (PRIC) قرار گرفته است. این آزمایش‌ها برای ارزیابی دقیق توانمندی‌های پیشرانه، عملکرد آفرودی، قابلیت اطمینان در دمای پایین و سازگاری سوخت طراحی شده بودند.

در کنار این‌ها، تیم مهندسی گریت وال آزمایش‌های مستقلی را انجام داده است. در این آزمایش‌ها، شاسی بلند تانک ۳۰۰ توانسته در دمای منفی ۳۰ درجه سانتی‌گراد به‌ راحتی استارت زده و یخ‌زدایی و گرمایش کابین را فعال کند. عملکرد موفق در این تست که به منظور شبیه‌سازی بوران‌های شدید طراحی شده، از کارایی بالای سامانه‌های حرارتی و الکتریکی تانک ۳۰۰ حکایت دارد.

به گفته گریت وال این شرکت قادر است بیش از ۲ هزار پروژه آزمایشی مستقل را در سیستم تست و اعتبارسنجی خود اجرا کند؛ سیستمی که به عنوان بخشی از فرایند تأییدیه تانک ۳۰۰ به مؤسسه PRIC ارائه شد است.

سازه مستحکم و طراحی ویژه برای مناطق خشن

گریت وال روی ساختار و شاسی تانک ۳۰۰ مانور ویژه‌ای داده و آن را جزو دلایل اصلی در انتخاب این خودرو برای مأموریت‌های سخت قطبی عنوان کرده است. این شاسی بلند چینی از یک سازه اصطلاحاً حلقوی و شاسی مستقل از بدنه بهره می‌برد؛ به همین خاطر مقاومت بسیار زیادی دارد. طبق اطلاعات موجود، بدنه گریت وال تانک ۳۰۰ از ۷۰ درصد فولاد مقاوم و ۲۰ درصد فولاد فوق مستحکم با توانایی تحمل فشار ۱۵۰۰ مگاپاسکال ساخته شده است.

این ترکیب به سقف خودرو اجازه می‌دهد تا بیش از ۱۵ تُن فشار را تحمل کند. علاوه بر آن، شاسی تانک ۳۰۰ به ‌گونه‌ای طراحی شده که در زمین‌های ناهموار و مسیرهای صعب‌العبور، در برابر پیچش و خم شدن مقاومت خیلی بالایی از خود نشان دهد؛ این ویژگی برای انجام عملیات در مناطق قطبی حیاتی است.

مشخصات گریت وال تانک ۳۰۰ حاضر در قطب جنوب

همانطور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، نسخه دیزلی گریت وال تانک ۳۰۰ به قطب جنوب رفته است. نیروی محرکه این نسخه توسط یک موتور دیزلی ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری تأمین می‌شود. این موتور توربو دیزل توانایی تولید ۱۳۵ کیلووات (۱۸۰ اسب بخار) قدرت و ۴۸۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. انتقال نیرو هم از طریق یک گیربکس ۹ سرعته خودکار و سیستم چهار چرخ محرک غیردائمی با دنده کمکی انجام می‌شود.

جالب است بدانید که بخش قابل توجهی از توسعه این پیشرانه به درخواست نمایندگی گریت وال در استرالیا صورت گرفته؛ طوری که به گفته مدیران کمپانی، نسخه دیزلی تانک ۳۰۰ «احتمالاً بدون نیاز بازار استرالیا اصلاً تولید نمی‌شد.»

شبکه جهانی تحقیق و توسعه گریت وال

همکاری گریت وال با مؤسسه تحقیقات قطبی چین در چارچوب برنامه جهانی موسوم به «هفت کشور، ده مرکز تحقیقاتی» انجام شده است. این شبکه، مراکزی در کشورهای ژاپن، آلمان، ایالات متحده و چند کشور دیگر را شامل می‌شود.

در حال حاضر، گریت وال بیش از ۱۱۰ پروژه فعال در زمینه‌های توسعه پیشرانه، انرژی‌های نو، فناوری کابین هوشمند و سامانه‌های رانندگی خودکار را مدیریت می‌کند. این شرکت اعلام کرده که تا اواسط سال ۲۰۲۶، تمامی خودروهای مخصوص بازار استرالیا را با تنظیم اختصاصی شاسی عرضه خواهد کرد.

عملکرد آفرودی ثابت‌شده در استرالیا

تانک ۳۰۰ پیش از این نیز توانایی‌های آفرودی خود را به نمایش گذاشته؛ اوایل امسال، گریت وال چندین نسخه از تانک ۳۰۰ و دیگر مدل‌های آفرودی خود را برای آزمایش به مسیر مشهور Beer O’Clock Hill در کوئینزلند استرالیا برد. نتیجه آزمایش‌ها نشان داد که مدل‌های مذکور در عبور از مسیرهای سنگلاخی و شیب‌دار توانایی بالایی دارند.

تانک ۳۰۰ با حضور در سخت‌ترین نقطه زمین ثابت می‌کند خودروسازان چینی به سطح جدیدی از مهندسی و اعتمادپذیری رسیده‌اند. استفاده از یک خودروی تولید انبوه و کاملاً استاندارد در مأموریت‌های قطب جنوب، نه تنها گامی بزرگ برای برند گریت وال است، بلکه نوعی نمایش قدرت صنعت خودروسازی چین در برابر رقبای جهانی به حساب می‌آید.

حضور شاسی بلند گریت وال تانک ۳۰۰ در ایران

بد نیست اشاره کنیم شاسی بلند جان سخت گریت وال تانک ۳۰۰ اخیراً به خیابان‌های کشور ما نیز راه پیدا کرده است. البته مدلی که شرکت شتابران خودرو برای عرضه در ایران انتخاب نموده، بنزینی است و نیروی خود را از یک موتور ۲ لیتری توربو شارژ دریافت می‌کند. این موتور توانایی تولید ۲۲۷ اسب بخار قدرت و ۳۸۷ نیوتن متر گشتاور را دارد. نیروی این موتور از طریق گیربکس ۸ سرعته ساخت ZF به سمت چرخ‌ها ارسال می‌شود. در جدیدترین طرح فروش تانک ۳۰۰، این شاسی بلند چینی با پیش پرداخت ۳ میلیارد تومان و الباقی در زمان صدور دعوتنامه عرضه شده است.

ویدیو های پیشنهادی

۲ Responses to “تانک ۳۰۰ به قطب جنوب رفت ؛ ماموریت غیرممکن وارداتی شتابران بدون ارتقای فنی”

  1. ناشناس گفت:

    ایلان ماسک ایرانی نیست مثل سلمان فارسی

    ۱
    ۰
  2. ناشناس گفت:

    باحاله و جالب

    ۰
    ۱

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X