%۰.۲۳
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۵
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۶
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۸
اکستریم LX
۳,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۶
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۰۴
هایما ۸S
۲,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۶
شاهین اتوماتیک
۱,۲۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۱
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۴۶
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۲
رانا پلاس
۹۱۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۴
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۸
ساینا S
۶۶۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۹
اطلس G
۷۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۵
سورن پلاس - XU7P
۸۸۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۳
اکستریم VX
۶,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۲۴
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۸
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۲
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۴
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۶
اطلس GL
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۳
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۶.۳۲
آریسان ۲
۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۵
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۶
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۸
اکستریم LX
۳,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۶
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۰۴
هایما ۸S
۲,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۶
شاهین اتوماتیک
۱,۲۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۱
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۴۶
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۲
رانا پلاس
۹۱۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۴
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۸
ساینا S
۶۶۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۹
اطلس G
۷۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۵
سورن پلاس - XU7P
۸۸۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۳
اکستریم VX
۶,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۲۴
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۸
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۲
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۴
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۶
اطلس GL
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۳
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۶.۳۲
آریسان ۲
۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰

تشدید بحران در پورشه ؛ کاهش فروش جهانی تعدیل نیرو و بازنگری در استراتژی برقی سازی

منتشر شده در 07 مرداد 1404 ساعت 11:00
نویسنده سعید علیپور
تشدید بحران در پورشه ؛ کاهش فروش جهانی تعدیل نیرو و بازنگری در استراتژی برقی سازی

شرکت پورشه روزهای سختی را پشت سر می‌گذارد. آمار فروش جهانی این برند لوکس آلمانی در سال گذشته میلادی با کاهش ۳ درصدی روبرو شد، آن هم زمانی که هنوز موضوع تعرفه‌های تجاری مطرح نبود. آمار نشان می‌دهد شرایط در سال جاری بدتر هم شده، زیرا در شش‌ماهه نخست سال ۲۰۲۵، فروش پورشه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶ درصد افت کرده است. در مواجهه با این بحران، خودروساز آلمانی تصمیم گرفته تا با هدف کاهش هزینه‌ها، تا سال ۲۰۲۹ حدود ۱۹۰۰ نفر از پرسنل خود را اخراج کند.

به گزارش آخرین خودرو، اولیور بلوم مدیرعامل پورشه، در ایمیلی که به دست خبرگزاری بلومبرگ رسیده، اعلام کرده تغییرات اساسی در مدل تجاری این برند ضروری است. وی صراحتاً گفته: «مدلی که دهه‌ها برای ما کارساز بود، دیگر در شرایط فعلی جواب نمی‌دهد.» آقای بلوم در ادامه تأکید کرده شرایط فعلی به ‌شدت آنها را تحت تأثیر قرار داده است.

پایان نسل بنزینی باکستر و کیمن؛ ورود شاسی بلندهای الکتریکی

تا پایان سال ۲۰۲۵، پورشه تولید دو مدل بنزینی خود یعنی باکستر و کیمن را متوقف خواهد کرد. این دو مدل در ماه اکتبر از خط تولید خارج می‌شوند و نسخه‌ تمام برقی آنها زودتر از سال ۲۰۲۶ عرضه نخواهد شد. در همین حال، پورشه خود را برای معرفی نسخه برقی کاین نیز آماده می‌کند.

استقبال از ماکان برقی، سقوط آزاد تایکان

اگرچه نسخه الکتریکی پورشه ماکان آغاز امیدوارکننده‌ای داشته، اما نخستین خودروی برقی این برند یعنی تایکان، با بحران فروش مواجه شده است. شاید بدانید فروش این خودرو در سال ۲۰۲۴ حدود ۴۹ درصد کاهش یافت و در نیمه اول سال جاری نیز تقاضا برای آن ۶ درصد دیگر افت کرده است.

تشدید بحران در پورشه ؛ کاهش فروش جهانی تعدیل نیرو و بازنگری در استراتژی برقی سازی

بازار آمریکا، نقطه روشن در تاریکی

ایالات متحده همچنان بزرگ‌ترین بازار پورشه باقی مانده است. فروش این شرکت سال گذشته در بازار آمریکا ۱ درصد رشد داشت و در نیمه نخست سال جاری نیز ۱۰ درصد افزایش فروش را تجربه کرده؛ با این حال، ادامه روند مثبت با تردیدهایی همراه است. دلیل این امر به رشد قیمت‌ها نسبت داده می‌شود، زیرا احتمالاً بر تقاضای مشتریان تأثیر منفی خواهد گذاشت. برخی مدل‌ها با افزایش قیمت تا ۳.۶ درصد مواجه شده‌اند. گرچه خریداران ۹۱۱ احتمالاً این افزایش را می‌پذیرند، اما مشتریان محصولات پرفروش‌تری مانند ماکان و کاین ممکن است دلسرد شوند.

بحران چین و عقب‌نشینی از اهداف برقی‌سازی

در مقابل، بازار چین به یک چالش جدی برای پورشه تبدیل شده است. فروش این برند در چین طی سال گذشته ۲۸ درصد کاهش یافت. امسال هم روند نزولی پورشه در چین ادامه‌دار بوده و فروش آن در شش‌ماهه نخست با کاهش مجدد ۲۸ درصدی همراه شده است. برند آلمانی این شرایط را ناشی از رقابت شدید با برند های داخلی ارزان‌قیمت و دارای فناوری پیشرفته می‌داند.

تشدید بحران در پورشه ؛ کاهش فروش جهانی تعدیل نیرو و بازنگری در استراتژی برقی سازی

بازنگری کامل در استراتژی برقی‌سازی

در حالی که قرار بود خودروهای برقی تا پایان این دهه، ۸۰ درصد از فروش کل پورشه را تشکیل دهند، حالا مدیرعامل کمپانی به طور رسمی اعلام کرده این هدف «دیگر واقع‌گرایانه نیست.» از این رو، تولید نسخه‌های بنزینی برخی مدل‌هایی که قرار بود برقی باشند، اکنون در دستور کار قرار گرفته تا افت فروش جبران شود.

ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X