توگ در مهد خودروسازی جهان؛ خودروی ملی ترکیه با قیمتی رقابتی راهی آلمان شد

برند خودرو سازی ملی ترکیه که توگ (Togg) نام دارد، رسماً وارد بازار اروپا شد. این برند فروش دو مدل T10X و T10F را در آلمان آغاز کرده است. برای جلب نظر مثبت مشتریان، این شرکت تصمیم گرفته محصولات خود را با قیمتی رقابتی عرضه کند. ترکها امیدوارند با اتکا به این سیاست سهمی از بازار خودروهای الکتریکی آلمان را به دست بیاورند.
قیمت خودروی ملی ترکیه در آلمان چقدر است؟
طبق اعلام رسمی توگ، نسخه محور عقب محرک (RWD) مدلهای T10X و T10F با پکیج V1 استاندارد و برد معمولی با قیمت ۳۴ هزار و ۲۹۵ یورو عرضه میشوند. نسخههای برد طولانی RWD V1 با قیمت ۴۰ هزار و ۱۱۸ یورو و نسخه برد طولانی RWD V2 نیز با قیمت ۴۱ هزار و ۲۰۰ یورو به فروش خواهند رسید.
با قیمتهای فوق، محصولات توگ باید عمدتاً با مدلهای چینی یا خودروهای برقی که از نظر جثه خیلی کوچکتر هستند، رقابت کنند. از جمله این رقبا باید به هاچبک آبارث 500e، آلپاین A290، ام جی ۴ و آیویز U5 اشاره کنیم. هیوندای کنا، اشکودا الروک و فولکس واگن ID.3 دیگر رقبای موجود هستند.
حضور قدرتمند در نمایشگاه بین المللی خودرو آلمان
همانطور که قبلا به اطلاعتان رساندهایم، توگ برای معرفی جهانی خود از نمایشگاه IAA آلمان به عنوان بزرگترین رویداد خودروی اروپا استفاده کرد و سدان جدید T10F را برای نخستین بار در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار داد. آلمان که میزبان بزرگترین جامعه ترکتبار خارج از ترکیه است، نخستین ایستگاه جدی برای عرضه محصولات توگ در بازار اروپا به شمار میرود. مدیران این شرکت اعلام کردهاند که در گامهای بعدی ورود به بازارهای فرانسه و ایتالیا در دستور کار خواهد بود.
قیمت توگ T10F در ترکیه
فروش سدان T10F در ترکیه از ۱۵ سپتامبر آغاز شده است. قیمت این خودرو بسته به نسخهها بین ۱.۸۶ میلیون لیر (حدود ۴۵ هزار دلار) تا ۲.۳۵ میلیون لیر متغیر است.
صنعت خودروی ترکیه با وجود ظرفیت تولید بالا، همواره با ساختار پیچیده مالیاتی دست و پنجه نرم کرده؛ شاید بدانید مالیات ویژه مصرف به همراه مالیات بر ارزش افزوده (VAT) میتواند در مجموع بین ۵۰ تا ۲۸۴ درصد از قیمت خودرو را شامل شود.
ایمنی و ظرفیت تولید
هر دو مدل T10X و T10F موفق به دریافت ۵ ستاره ایمنی از موسسه معتبر یورو انکپ شدهاند. طبق برنامه، نخستین محموله شامل ۱۰۰۰ دستگاه از این خودروها وارد بازار آلمان میشود که از این میان ۶۰۰ دستگاه تا پایان سال جاری تحویل مشتریان خواهد شد.
شرکت توگ توسط کنسرسیومی از بزرگترین گروههای صنعتی ترکیه شامل BMC، زورلو هولدینگ، آنادولو گروپ، ترکسل و همچنین اتحادیه اتاقها و بورسهای کالای ترکیه (TOBB) پشتیبانی میشود.
رشد فروش داخلی و برنامه توسعه تا ۲۰۳۰
در سال گذشته، توگ حدود ۳۰ هزار دستگاه کراس اوور T10X را در ترکیه به فروش رسانده؛ این رقم تحسین برانگیز است، زیرا از زمان معرفی و ورود آن به بازار زمان زیادی نمیگذرد. امسال هم در هشت ماه نخست، فروش این برند با رشد ۴۲ درصدی به حدود ۲۱ هزار دستگاه رسیده است.
اگر بخواهیم وارد جزئیات شویم، باید بگوییم تولید انبوه کراس اوور T10X از سال ۲۰۲۲ آغاز شده و پس از ثبت سفارش در مارس ۲۰۲۳، تحویل خودروها از ماه بعد کلید خورده است. توگ علاوه بر کراس اوور و سدان مذکور، برنامه دارد چهار مدل دیگر شامل هاچبک کلاس C، کراس اوور کلاس B و مینی ون کلاس B را به سبد محصولات خود اضافه کند.
این شرکت هدفگذاری کرده که ظرفیت تولید سالانه خود را از ۱۰۰ هزار دستگاه به ۱۷۵ هزار دستگاه برساند و تا سال ۲۰۳۰ بیش از یک میلیون دستگاه خودرو در پنج سگمنت مختلف تولید کند. در حال حاضر پروژه توسعه شاسی بلند کلاس B با نام T8X در دست اجراست.





اینا بیشتر جنبه تبلیغات و خبرسازی داره و تفاهمی بین دولت هاست برای خوراک داخلی ترکیه اونم تو این تورم وحشتناک تا اینکه یک واقعیت عمیق باشه،حالا ترکیه در ازای این خبر چقدر به ژرمن ها باج سیبیل داده بعدا معلوم میشه، میشه مثل اون شش تا دستگاهی که ایران خودرو صادر کرد آمریکا جنوبی زمان سلطان محمود!
اگه تحریم نبودیم چقدر احتمال داشت ماهم خودرو های با کیفیت تر راهی اروپا بشه ؟؟؟؟ 🤔🤔🤔
چرا ما ایرانیا همیشه به کار دیگران ایراد میگیریم یه لیچاری
با وجود افرادی مانند میرسلیم و خودروسازان لوس و سیستم رانتی و انحصاری خودروسازی ایران شانسی برای پیشرفت ندارد
بعد از ۵ سال از معرفی اولیه کجای ترکیه رو گرفته که حالا راهی آلمان شد؟!
واقعا متاسفم برای اروپا آمریکا که از پراید استقبال نکردند.بزرگترین بهترین معروفترین شرکت خودروساز جهان از نظر رتبه بندی اول جدول شرکت سایپا و ایران خودرو هستن
من تقریبا ۵ ماه پیش رفتم استانبول، زیاد میدیدم این ماشین رو. فکر میکنم حداقل تو ترکیه استقبال خوبی ازش شده.
عجیبه که چرا کشور دوست چین پراید رو برای کنترل جمعیت از ما نمی
خره ،