%۰.۹
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۳۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۳
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۱
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ساینا S
۶۴۶,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۵
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۷۱۶,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین اتوماتیک
۱,۲۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۶
جک J4
۱,۲۸۸,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۵۲,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۹
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۸۹۶,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۶
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۰۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
هایما ۸S
۲,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۱
ری را
۱,۹۰۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۸
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۹
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۲۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۴
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
کی ام سی X5
۲,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۶
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۰۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۲
سورن پلاس - XU7P
۸۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
کی ام سی T9
۳,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۱
کی ام سی J7
۲,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۹
اطلس G
۷۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۷
اکستریم LX
۳,۴۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۵۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۲۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۲
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۲
ریسپکت - تیپ 2
۱,۸۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۶۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
فونیکس آریزو 8
۳,۴۱۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۴۷,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۰۳,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۳۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۳
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۱
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ساینا S
۶۴۶,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۵
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۷۱۶,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین اتوماتیک
۱,۲۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۶
جک J4
۱,۲۸۸,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۵۲,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۹
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۸۹۶,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۶
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۰۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
هایما ۸S
۲,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۱
ری را
۱,۹۰۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۸
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۹
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۲۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۴
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
کی ام سی X5
۲,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۶
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۰۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۲
سورن پلاس - XU7P
۸۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
کی ام سی T9
۳,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۱
کی ام سی J7
۲,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۹
اطلس G
۷۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۷
اکستریم LX
۳,۴۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۵۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۲۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۲
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۲
ریسپکت - تیپ 2
۱,۸۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۶۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
فونیکس آریزو 8
۳,۴۱۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۴۷,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۰۳,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰

تویوتا سنچوری شاسی بلند ؛ ژاپنی سوپر لوکس از راه رسید

منتشر شده در 15 شهریور 1402 ساعت 20:25

تویوتا سنچوری شاسی بلند جدید ترین محصول تویوتا است که سرانجام پس از انتشار پیش نمایش های فراوان، بصورت رسمی رونمایی شد.

پس از این که مدل کراون از تویوتا با نسخه ای شاسی بلند یا همان کراس اوور ارائه شد، حالا نوبت به تویوتا سنچوری لوکس رسیده تا در قامت یک شاسی بلند به بازار بیاید. سنچوری مدلی نام آشنا از تویوتا است که بیشتر آن را با نام رولزرویس ژاپنی می شناسیم. سنچوری در سال های قبل در کلاس سدان فول سایز یا کینگ سایز عرضه می شد اما حالا تویوتا سنچوری شاسی بلند معرفی شده است. این خودرو یک سوپر لوکس محسوب می شود که هر ماه تنها ۳۰ دستگاه از آن تولید خواهد شد و قطعا از لکسوس هم پرمیوم تر خواهد بود. به همین دلیل است که قیمت پایه این خودرو تقریبا ۱۷۰ هزار دلار است!

تویوتا سنچوری شاسی بلند ؛ ژاپنی سوپر لوکس از راه رسید

طراحی تویوتا سنچوری شاسی بلند

سنچوری شاسی بلند استایل باکسی یا جعبه ای دارد و این همان سبکی است که در دنیا بسیار ترند شده است. البته در کلاس سوپر لوکس ها این سبک را فقط در رولزرویس کالینان دیده بودیم. چراغ های جلو بصورت دو خط طراحی شده اند که این سبک را در مدل های جنسیس دیده بودم اما جزئیات در سنچوری متفاوت است. شاسی بلند لوکس تویوتا ۵,۲۰۵ میلیمتر طول، ۱,۹۹۰ میلیمتر عرض و ۱,۸۰۵ میلیمتر ارتفاع دارد و در کابین آن فقط چهار سرنشین قرار می گیرند و ترکیب صندلی ها ۲+۲ است. فاصلح محوری ۲,۹۵۰ میلیمتری باعث می شود فضای بسیار زیادی را در کابین داشته باشیم و همه چیز برای یک کابین لوکس در سنچوری محیا است. همچنین باید به وزن ۲,۵۷۰ کیلوگرمی این شاسی بلند هم اشاره کرد که عدد بالایی است.

تویوتا سنچوری شاسی بلند ؛ ژاپنی سوپر لوکس از راه رسید

کابین لوکس و راحت به سبک تویوتا

در ها تا ۷۵ درجه باز شوندگی دارند تا راحت ترین موقعیت را برای رسیدن به ردیف عقب داشته باشید. همچنین دستگیره هایی روی ستون داریم تا راحتی دو چندان شود و البته در های کشویی عقب هم برای این خودرو قابل سفارش است که در نسخه GR هم این قابلیت دیده می شود. همانند دیگر سنچوری هایی که قبلا دیده بودیم، در تویوتا سنچوری شاسی بلند هم نشان ققنوس را به جای نشان تویوتا می بینیم تا اصالت این مدل همچنان حفظ شود. در کابین تقریبا آپشنی نیست که برای راحتی بکار نرفته باشد و طراحی به گونه ای است که صندلی های عقب کاملا می توانند بصورت خوابیده تنظیم شوند.

تویوتا سنچوری شاسی بلند ؛ ژاپنی سوپر لوکس از راه رسید

شاسی و پلتفرم این خودرو برگرفته از همان پلتفرم TNGA معروف تویوتا است اما در بحث بدنه و شاسی استحکامات جدیدی در مهندسی و آلیاژ در نظر گرفته شده تا ایمنی و استحکام به مراتب بیشتر شود. نکته جالب این است که تویوتا در حالت های رانندگی مود Rear Comfort را در نظر گرفته است که با فعال سازی آن، سیستم ترمز و قدرت به گونه ای توزیع را انجام می دهند که سرنشینان عقب در راحت ترین حالت ممکن باشند و مثلا ضربه ای را حس نکنند.

تویوتا سنچوری شاسی بلند ؛ ژاپنی سوپر لوکس از راه رسید

مشخصات فنی تویوتا سنچوری شاسی بلند

قلب تپنده سوپر لوکس تویوتا را یک پیشرانه ۳.۵ لیتری V6 است که به همراه یک موتور برقی (سوار بر محور عقب)، سیستم هیبرید را تشکیل می دهند. نهایت قدرت ترکیبی به ۴۰۶ اسب بخار می رسد و قدرت از طریق جعبه دنده CVT به هر چهار چرخ منتقل می شود. جای تاسف دارد که در این خودرو خبری از پیشرانه های حجیم تر نیست. اما به هر حال تویوتا قدرت و کشش تویوتا سنچوری شاسی بلند را تضمین می کند.

این مدل در نمایندگی های منتخب در ژاپن به فروش خواهد رسید و قابلیت های سفارشی سازی برای آن وجود دارد. همچنین لازم به ذکر است که نسخه سدان در کنار این مدل همچنان تولید خواهد شد.

ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X