%۱.۲۸
کی ام سی J7
۲,۳۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۶
کی ام سی T9
۳,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۱
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۸
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۸.۵۳
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۶۶,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۳
مزدا 3
۴,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
اکستریم LX
۳,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۵۳
هایما ۸S
۲,۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۷
فونیکس آریزو 8
۳,۴۹۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۳
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
سورن پلاس - XU7P
۸۸۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
کی ام سی X5
۲,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۴
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۸
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
کوییک S
۶۸۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۷,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۹
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۴
ساینا S دوگانه سوز
۷۶۲,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۲۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۵
ری را
۱,۸۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۹
اکستریم VX
۶,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
شاهین GL
۱,۰۲۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۱,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
اطلس GL
۷۴۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۸
کی ام سی J7
۲,۳۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۶
کی ام سی T9
۳,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۱
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۸
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۸.۵۳
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۶۶,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۳
مزدا 3
۴,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
اکستریم LX
۳,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۵۳
هایما ۸S
۲,۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۷
فونیکس آریزو 8
۳,۴۹۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۳
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
سورن پلاس - XU7P
۸۸۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
کی ام سی X5
۲,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۴
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۸
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
کوییک S
۶۸۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۷,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۹
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۴
ساینا S دوگانه سوز
۷۶۲,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۲۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۵
ری را
۱,۸۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۹
اکستریم VX
۶,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
شاهین GL
۱,۰۲۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۱,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
اطلس GL
۷۴۸,۰۰۰,۰۰۰

جنجال جدید در چین؛ وقتی یک روح با شیائومی SU7 رانندگی می کند!

منتشر شده در 14 مهر 1404 ساعت 17:00
نویسنده سعید علیپور

یکی از مالکان خودروی شیائومی SU7 در چین اخیراً اعلام کرده خودروی برقی او در شرایطی‌ که جلوی منزل پارک بوده، به ‌طور ناگهانی شروع به حرکت نموده است. این اتفاق به‌ سرعت در فضای مجازی چین بازتاب گسترده‌ای پیدا کرده و باعث شده شرکت شیائومی تحقیقات جامعی را درباره آن آغاز کند.

آغاز ماجرا: حرکت ناگهانی خودروی پارک‌شده

به گزارش آخرین خودرو و به گزارش نشریات محلی، مالک شیائومی SU7 جنجالی در ویدیویی که از دوربین مداربسته منزل خود منتشر کرده، نشان داده خودرو بیرون خانه در حالت پارک قرار داشته است. این سدان الکتریکی به طور خودکار فعال شده و سپس رو به جلو حرکت می‌کند. در تصاویر دیده می‌شود خانمی که همراه مالک در منزل بوده، با مشاهده این اتفاق شروع به جیغ و داد می‌کند. مالک با اطلاع از موضوع بلافاصله به سمت خودرو می‌دود تا از فرار آن یا وقوع حادثه جلوگیری نماید!

آنطور که گزارش شده، مالک SU7 بعد از این ماجرای عجیب با پشتیبانی مشتریان شیائومی تماس برقرار نموده است. طبق گفته او، در ابتدا کارشناسان احتمال دادند که عملکرد استارت از طریق تلفن همراه به‌ صورت تصادفی فعال شده؛ اما مالک این فرضیه را رد و تأکید کرده که تلفن او در آن لحظه مورد استفاده قرار نگرفته است. او برای اثبات ادعای خود ویدیوی کامل دوربین را انتشار داده است.

جنجال جدید در چین؛ وقتی یک روح با شیائومی SU7 رانندگی می کند!

انتشار نتایج رسمی بررسی شیائومی

گزارش‌های بعدی نشان دادند که در داده‌های شیائومی SU7، فرمانی از یک تلفن همراه ساخت اپل که به حساب مالک متصل بوده، ثبت شده است. این فرمان مربوط به ویژگی دستیار پارک از راه دور بوده که به خودرو اجازه می‌دهد با کنترل از راه دور و از طریق اپلیکیشن گوشی، به ‌صورت خودکار وارد پارکینگ یا از آن خارج شود.

در نهایت، شرکت شیائومی پس از بررسی دقیق داده‌ها و با رضایت مالک، گزارش نهایی را در تاریخ ۳ اکتبر ۲۰۲۵ منتشر کرد. در این گزارش آمده است که خودرو در زمان حادثه، فرمان دستیار پارک از راه دور را از یک گوشی آیفون ۱۵ پرو مکس دریافت کرده است. این عملکرد فقط زمانی فعال می‌شود که تلفن مجاز در محدوده بلوتوث خودرو قرار داشته باشد.

واکنش مالک و شفاف‌سازی

مالک خودرو که در شبکه اجتماعی ویبو فعالیت دارد، در بیانیه‌ای عمومی نوشته:

«اطلاعات منتشرشده کاملاً صحیح است. تیم شیائومی تمام داده‌ها را با حضور من بررسی و تأیید کرد. از شفافیت و رفتار حرفه‌ای تیم شیائومی تشکر می‌کنم. لطفاً از انتشار شایعات خودداری کنید.»

این پیام توسط لی شیاوشوانگ معاون شیائومی بازنشر شده؛ او تأکید کرده که یافته‌های منتشرشده نهایی و دقیق هستند.

نتیجه نهایی و پیامدهای صنعتی

بر اساس گزارش رسمی، علت حرکت ناگهانی خودرو هیچ ارتباطی با نقص سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری در سیستم خودرو نداشته و به‌ طور کامل ناشی از ارسال فرمان از تلفن همراه بوده است. خوشبختانه این حادثه هیچگونه خسارت جانی یا مالی به‌ دنبال نداشته، اما بحث گسترده‌ای را در میان کارشناسان صنعت خودرو درباره ایمنی سامانه‌های کنترل از راه دور و شفافیت داده‌ها در خودروهای هوشمند ایجاد کرده است.

تحلیلگران معتقدند هرچند قابلیت‌هایی مانند پارک خودکار از راه دور موجب راحتی بیشتر کاربران می‌شوند، اما نیازمند استانداردسازی ایمنی و کنترل دقیق داده‌ها هستند تا اعتماد عمومی نسبت به خودروهای هوشمند حفظ شود.

ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X