%۰.۲۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۰۹۷,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۵۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۹
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۵۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ساینا S
۶۴۹,۰۰۰,۰۰۰
سورن پلاس - XU7P
۸۶۲,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳
اکستریم LX
۳,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۵۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۶
کیا اسپورتیج
۶,۱۸۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۶
اکستریم VX
۶,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
کی ام سی ایگل
۱,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۹
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۰۸۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۸۸۸,۰۰۰,۰۰۰
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۳۳,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۹۹۸,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۱
شاهین اتوماتیک
۱,۲۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۶
جک J4
۱,۲۸۷,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۳
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
هایما ۸S
۲,۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
کی ام سی X5
۲,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۲۹,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۷۱۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۳
آریسان ۲
۶۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۲۸۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۵
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
اطلس G
۷۷۲,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۰۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ساینا S دوگانه سوز
۷۲۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
ریسپکت - تیپ 2
۱,۸۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
کی ام سی T9
۳,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۰۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۲
بک X3 پرو
۱,۵۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۱
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۰۹۷,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۵۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۹
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۵۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ساینا S
۶۴۹,۰۰۰,۰۰۰
سورن پلاس - XU7P
۸۶۲,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳
اکستریم LX
۳,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۵۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۶
کیا اسپورتیج
۶,۱۸۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۶
اکستریم VX
۶,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
کی ام سی ایگل
۱,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۹
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۰۸۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۸۸۸,۰۰۰,۰۰۰
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۳۳,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۹۹۸,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۱
شاهین اتوماتیک
۱,۲۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۶
جک J4
۱,۲۸۷,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۳
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
هایما ۸S
۲,۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
کی ام سی X5
۲,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۲۹,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۷۱۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۳
آریسان ۲
۶۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۲۸۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۵
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
اطلس G
۷۷۲,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۰۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ساینا S دوگانه سوز
۷۲۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
ریسپکت - تیپ 2
۱,۸۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
کی ام سی T9
۳,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۰۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۲
بک X3 پرو
۱,۵۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۱
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰

جهش چشمگیر صادرات خودروهای الکتریکی چین ؛ چری و ام جی و جیلی در صدر صادرکنندگان

منتشر شده در 21 خرداد 1404 ساعت 17:00
نویسنده سعید علیپور
جهش چشمگیر صادرات خودروهای الکتریکی چین ؛ چری و  ام جی و جیلی در صدر صادرکنندگان

طبق جدیدترین آمار منتشرشده توسط اداره کل گمرک چین در تاریخ ۹ ژوئن، صادرات خودروهای الکتریکی این کشور در پنج ماه نخست سال ۲۰۲۵ با رشد ۱۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته همراه بوده است. این دستاورد در حالی رقم خورده که صادرات کلی تجهیزات ساخت و تولید به ۶.۲۲ تریلیون یوان )حدود ۸۵۸ میلیارد دلار آمریکا( رسیده که نشان‌دهنده افزایشی معادل ۹.۲ درصد است. این دسته از محصولات اکنون ۵۸.۳ درصد از کل صادرات چین را به خود اختصاص داده‌اند.

افزون بر خودروهای برقی، ماشین‌آلات ساختمانی با رشد ۱۰.۷ درصدی، کشتی‌ها با ۱۸.۹ درصد افزایش و ربات‌های صنعتی با رشد خیره‌کننده ۵۵.۴ درصدی، موتورهای اصلی رشد صادرات تجهیزات تولیدی چین بوده‌اند.

جهش چشمگیر صادرات خودروهای الکتریکی چین ؛ چری و  ام جی و جیلی در صدر صادرکنندگان

چری همچنان بزرگ‌ترین صادرکننده خودروهای چینی

در میان خودروسازان چینی، برند چری با صادرات ۲۵۰ هزار و ۸۰۰ دستگاه خودرو در پنج ماه نخست سال، جایگاه نخست را به خود اختصاص داده است. پس از آن، برند ام جی که به به گروه سایک (SAIC) تعلق دارد، با صادرات ۱۶۸ هزار و ۷۰۰ دستگاه در جایگاه دوم ایستاده است. جیلی هم با ثبت صادرات ۱۶۰ هزار و ۹۰۰ دستگاه، جایگاه سوم را از آن خود کرده؛ این رقم نمایانگر رشد قابل توجه ۱۰۳.۳ درصدی نسبت به سال گذشته است. نکته جالب اینکه ۷۰ هزار و ۶۰۰ دستگاه از خودروهای صادراتی جیلی راهی بازار اروپا شده‌اند.

رتبه چهارم فهرست صادرکنندگان در اختیار بی وای دی است. این کمپانی پر سر و صدا با صادرات ۱۵۹ هزار و ۳۰۰ دستگاه در جایگاه چهارم حضور دارد. از این تعداد، ۶۱.۰۵ درصد خودروها تمام برقی بوده‌ و بقیه آنها را خودروهای هیبریدی شارژی (پلاگین هیبرید) تشکیل می‌دهند. این آمار از کاهش تقاضا برای خودروهای تمام برقی در بازارهای خارجی نسبت به بازار داخلی چین حکایت دارد.

جهش چشمگیر صادرات خودروهای الکتریکی چین ؛ چری و  ام جی و جیلی در صدر صادرکنندگان

از بین دیگر خودروسازان باید گفت هاوال با صادرات ۹۰ هزار و ۷۰۰ دستگاه خودروی عمدتاً درون‌سوز (۹۵.۳۵ درصد)، رشد بیش از ۸۰ درصدی را تجربه کرده است. اما در مقابل شرکت چانگان با صادرات ۸۲ هزار و ۱۰۰ دستگاه خودرو، با کاهش ۲۹.۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل روبرو شده است. این شرکت تنها خودروساز بزرگ چینی است که در بازه زمانی مورد بحث، کاهش صادرات داشته است.

سایر برندهای حاضر در میان ۱۰ صادرکننده برتر عبارت‌اند از:

رووی با صادرات ۴۸ هزار و ۷۰۰ دستگاه

جتور با صادرات ۴۱ هزار و ۵۰۰ دستگاه

ترامپچی (برند متعلق به GAC) با صادرات ۳۰ هزار و ۸۰۰ دستگاه

جک با صادرات ۲۷ هزار و ۲۰۰ دستگاه

تحلیلگران معتقدند رشد مداوم صادرات چین، به ویژه در دو بخش تجهیزات ساخت و تولید و خودروهای الکتریکی، انعطاف تجارت این کشور را در مقابل چالش‌های بین‌المللی نشان می‌دهد. با افزایش صادرات خودروسازان چینی، مخصوصاً مدل‌های الکتریکی، این کشور کماکان بازیگر اصلی در بازار خودروهای برقی باقی خواهد ماند.

ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X