%۲.۱۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۶.۳۲
آریسان ۲
۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۴۶
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۶
اطلس GL
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۹
اطلس G
۷۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۵
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۲۴
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۰۳,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۶
شاهین اتوماتیک
۱,۲۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۶
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۳
اکستریم VX
۶,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۲
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۰۴
هایما ۸S
۲,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۵
سورن پلاس - XU7P
۸۸۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۴
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۲
رانا پلاس
۹۱۳,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۸
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۶
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۸
ساینا S
۶۶۶,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۴
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۸
اکستریم LX
۳,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۱
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۳
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۶.۳۲
آریسان ۲
۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۴۶
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۶
اطلس GL
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۹
اطلس G
۷۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۵
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۲۴
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۰۳,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۶
شاهین اتوماتیک
۱,۲۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۶
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۳
اکستریم VX
۶,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۲
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۰۴
هایما ۸S
۲,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۵
سورن پلاس - XU7P
۸۸۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۴
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۲
رانا پلاس
۹۱۳,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۸
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۶
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۸
ساینا S
۶۶۶,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۴
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۸
اکستریم LX
۳,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۱
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۳
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰

خبر خوش پورشه برای طرفداران؛ دکمه فیزیکی تنظیم صدا برای همیشه حفظ خواهد شد

منتشر شده در 21 مهر 1404 ساعت 16:00
نویسنده سعید علیپور
خبر خوش پورشه برای طرفداران؛ دکمه فیزیکی تنظیم صدا برای همیشه حفظ خواهد شد

در سال‌های اخیر بسیاری از خودروسازان در طراحی داخلی خودروهای خود به سراغ نمایشگرهای لمسی بزرگ و حذف دکمه‌های سنتی رفته‌اند؛ رویکردی که به ویژه در خودروهای الکتریکی به عنوان نشانه‌ای از مدرنیته و حرکت رو به جلو تلقی می‌شود. پورشه نیز با معرفی مدل برقی تایکان همین مسیر را در پیش گرفت و بسیاری از کنترل‌های فیزیکی را از کابین حذف کرد. اما حالا این برند آلمانی تصمیم گرفته دوباره به سراغ دکمه‌های فیزیکی سنتی بازگردد و محصولات بعدی خود را با چنین دکمه‌هایی روانه بازار کند.

پورشه صدای مشتریان را شنید

«دیرک آسفالگ» مدیر توسعه بخش الکترونیک پورشه کاین برقی در گفت‌وگویی با وب ‌سایت The Drive  تأیید کرده که مشتریان همچنان خواهان وجود دکمه‌های فیزیکی در خودروهایشان هستند. به گفته او، حتی کاین الکتریکی که دارای کابینی کاملاً دیجیتالی و مدرن است، هنوز هم تعدادی کنترل فیزیکی برای عملکردهای کلیدی دارد.

همانطور که قبلاً به اطلاعتان رسانده‌ایم، این نسخه از کاین برقی به یک نمایشگر مرکزی ۱۴.۳ اینچی OLED مجهز است، اما میزان بلندی صدا، سرعت فن و دمای کابین از طریق کلیدهای فیزیکی تنظیم می‌شوند. آقای آسفالگ در این رابطه گفته:

«ما از مشتریان خود، از جمله در بازار چین، بازخوردی دریافت کرده‌ایم که نشان می‌دهد آ‌نها به داشتن دکمه‌های واقعی در خودرو علاقه‌مند هستند. به همین دلیل، ما برای عملکردهایی که بازخورد فوری و فیزیکی لازم دارند، از دکمه‌های سنتی استفاده می‌کنیم.»

پورشه تنها نیست؛ ب ام و هم به دکمه‌های فیزیکی وفادار باقی می‌ماند

پورشه تنها برندی نیست که تصمیم گرفته دکمه تنظیم صدا و سایر دکمه‌های کاربردی را حفظ کند. ب ام و نیز در کراس اوور برقی iX3 که به نمایشگر بزرگ ۱۷.۹ اینچی تجهیز شده، کماکان از کلید فیزیکی تنظیم صدا استفاده کرده است.

به گفته ب ام و، تحلیل داده‌های مربوط به ده میلیون راننده در سراسر جهان نشان داده که دکمه تنظیم صدا یکی از پرکاربردترین کنترل‌های داخل خودرو است. به همین دلیل، این برند آلمانی نیز حذف کامل آن را از برنامه‌های خود کنار گذاشته است.

خبر خوش پورشه برای طرفداران؛ دکمه فیزیکی تنظیم صدا برای همیشه حفظ خواهد شد

پاسخ مثبت به فناوری، اما با لمس‌های واقعی

به نظر می‌رسد که با وجود پیشرفت فناوری‌های لمسی و دیجیتال، تجربه فیزیکی تعامل با خودرو هنوز برای رانندگان اهمیت زیادی دارد. هر چند نمایشگرهای بزرگ امکانات بیشتری را ارائه می‌دهند، اما دکمه‌ها و تنظیم‌ کننده‌ های فیزیکی، به ویژه در هنگام رانندگی، راحت‌تر، سریع‌تر و ایمن‌تر هستند. به همین دلیل، برندهایی مانند پورشه و ب ام و تلاش می‌کنند بین فناوری مدرن و تجربه کلاسیک رانندگی تعادل برقرار کنند.

ویدیو های پیشنهادی

۳ Responses to “خبر خوش پورشه برای طرفداران؛ دکمه فیزیکی تنظیم صدا برای همیشه حفظ خواهد شد”

  1. AmooRoohee گفت:

    دستش درد نکنه ولی چه فایده؟ ماشین های الان کل کابینشون شده تلوزیون دیگه این چند تا دکمه رو هم برگردوندن منت هم میذارن؟ البته که بازم تشکر میکنم ولی این دکمه حداقل دکمه هاییه که باید باشه و نبودشون توجیهی نداره…

    ۴
    ۰
  2. محمد محمدی گفت:

    ما نان نداریم بخوریم هشت ماهه اجاره خونه ندادیم شما پرشه برای ما میارید که بخریم

    ۰
    ۰
  3. ehsan گفت:

    خدا خیرش بده، میخواستم پورشه بخرم فقط نگران همین موضوع بودم! الآن دیگه با خیال راحت میتونم بخرمش 😂

    ۲
    ۱

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X