%۰.۱۴
فونیکس آریزو 8
۳,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۸
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۸۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۲
شاهین اتوماتیک
۱,۲۵۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
کوییک S
۶۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
سورن پلاس - XU7P
۸۸۳,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۴۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۲
کی ام سی T9
۳,۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۸
بک X3 پرو
۱,۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۹
جک J4
۱,۲۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۲۲,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۶۳,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۱
رانا پلاس
۹۱۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
هایما ۸S
۲,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۳
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۳۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۲
ری را
۱,۸۳۶,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۶۶۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
ساینا S دوگانه سوز
۷۶۴,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۱
کی ام سی J7
۲,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم LX
۳,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۹
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۲,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۷
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۴,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۳۵,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۷۴۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
کی ام سی X5
۲,۳۱۸,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
فونیکس آریزو 8
۳,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۸
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۸۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۲
شاهین اتوماتیک
۱,۲۵۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
کوییک S
۶۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
سورن پلاس - XU7P
۸۸۳,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۴۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۲
کی ام سی T9
۳,۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۸
بک X3 پرو
۱,۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۹
جک J4
۱,۲۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۲۲,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۶۳,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۱
رانا پلاس
۹۱۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
هایما ۸S
۲,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۳
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۳۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۲
ری را
۱,۸۳۶,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۶۶۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
ساینا S دوگانه سوز
۷۶۴,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۱
کی ام سی J7
۲,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم LX
۳,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۹
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۲,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۷
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۴,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۳۵,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۷۴۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
کی ام سی X5
۲,۳۱۸,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰

خداحافظ شورولت مالیبو ؛ سدان محبوب خانواده های آمریکایی به پایان خط رسید

منتشر شده در 29 اردیبهشت 1403 ساعت 18:00
نویسنده سعید علیپور
شورولت مالیبو

نسل کنونی شورولت مالیبو حدود ۱۰ سال است که روی خط تولید قرار دارد. پس از طی شدن چنین دوره ای، معمولاً خودروسازان اقدام به معرفی نسل جدید می کنند. اما تحولات بازار و تغییر سلیقه مشتریان، جنرال موتورز را مجبور کرده تصمیم سختی بگیرد و این سدان با سابقه را برای همیشه کنار بگذارد.

به گزارش آخرین خودرو، حتماً در جریان هستید که خودروهای کراس اوور اکنون بیش از هر زمان دیگری محبوبیت پیدا کرده اند. این افزایش محبوبیت باعث شده تقاضا برای سایر کلاس های خودرویی کاهش یابد، به خصوص مدل های سدان. از سوی دیگر، سهم مدل های برقی روز به روز بیشتر می شود و مشتریان در کشورهایی که دارای زیرساخت های لازم هستند، به سمت چنین خودروهایی می روند. این عوامل سبب شده شورولت مالیبو مشتریان خود را به تدریج از دست دهد. بدیهی است هیچ شرکتی نمی خواهد خودرویی تولید کند که مشتریان آن روز به روز کمتر و کمتر می شود.

آنطور که جنرال موتورز اعلام کرده، تولید شورولت مالیبو از ماه نوامبر ۲۰۲۴ متوقف خواهد شد. این سدان خانوادگی از زمان ورود به بازار در دهه ۶۰ میلادی بسیار پرطرفدار بوده و تا همین چند وقت پیش هر ساله بخش قابل توجهی از فروش برند شورولت (Chevrolet) را به خود اختصاص می داد. از بدو تولد تاکنون، شورولت ۹ نسل از مالیبو را راهی بازار کرده، طبق آمارهای موجود این سدان سایز متوسط توانسته بیش از ۱۰ میلیون دستگاه فروش داشته باشد.

شورلت کلاسیک

بر اساس برنامه ریزی ها قرار است کارخانه ای که ماموریت تولید شورولت مالیبو را بر عهده دارد، به دستگاه ها و ماشین آلات جدیدی مجهز شود. این کار تا اواخر سال ۲۰۲۵ طول خواهد کشید. پس از آماده سازی، محصولات جدیدتر گروه جنرال موتورز در این کارخانه مونتاژ خواهند شد. ظاهراً بولت جدید و کادیلاک XT4 دو مدلی هستند که در این کارخانه تولید می شوند.

کابین شورولت مالیبو

پس از خداحافظی مالیبو از خطوط تولید، کوروت تنها مدل سنتی است که در سبد محصولات شورولت باقی می ماند. سرنوشت این کوپه اسپرت نیز در هاله ای از ابهام قرار دارد، چرا که جنرال موتورز می خواهد شورولت فقط مدل های کراس اوور، شاسی بلند و پیکاپ را تولید و عرضه کند. پیش از این تصمیم مشابهی برای برندهای بیوک و جی ام سی گرفته شده است.

با توقف فروش شورولت مالیبو، سدان های گروه جنرال موتورز در آمریکا به کادیلاک CT4، CT5 و البته مدل فوق لوکس و اشرافی سلستیک محدود خواهد شد. شایان ذکر است مالیبو در حد فاصل سال های ۱۹۶۴ تا ۱۹۷۸، تریم پرچمدار شورولت شِوِل بود و بعدها به دلیل استقبال بالا به مدلی مستقل تبدیل شد. طبق آمار، در سال گذشته ۱۳۰ هزار دستگاه از این خودرو به فروش رسیده است.

ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X