%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰

خودروی چینی جی ای سی هایپتک SSR با سرعت ۲۱۳ کیلومتر رکورد جهانی دریفت را شکست

منتشر شده در 14 آبان 1404 ساعت 16:00
نویسنده سعید علیپور
خودروی چینی جی ای سی هایپتک SSR با سرعت ۲۱۳ کیلومتر رکورد جهانی دریفت را شکست

ابرخودروی برقی جی ای سی هایپتک SSR که پیشتر با نام هایپر SSR شناخته می‌شد، توانسته رکورد بیشترین سرعت دریفت برای یک مدل برقی را در کتاب گینس به نام خود ثبت کند. این رکورد که توسط گینس تأیید شده، در دسته «سریع‌ترین دریفت خودروی برقی» به ثبت رسیده است. برای واجد شرایط بودن در این بخش، خودرو باید زاویه دریفت حداقل ۳۰ درجه را با سرعتی بیش از ۲۰۷ کیلومتر بر ساعت و در مسافتی حداقل ۵۰ متری حفظ کند. ابرخودروی جی ای سی (گک) هایپتک SSR نه ‌تنها این شرایط را رعایت کرده، بلکه سرعت ۲۱۳.۵۲۳ کیلومتر بر ساعت را از خود بر جای گذاشته است.

عملکرد دقیق راننده حرفه‌ای و هماهنگی کامل با سیستم‌های کنترل خودرو

این دریفت تاریخی توسط یه ژیچِنگ (Ye Zhicheng) راننده حرفه‌ای چینی انجام شده است. وی در این باره گفته ثبت رکورد با جی ای سی هایپتک SSR به هماهنگی دقیق میان سیستم‌های کنترلی خودرو و واکنش‌های لحظه‌ای راننده نیاز داشت. آنطور که خودروساز چینی عنوان کرده، این آزمایش در یک تست اختصاصی انجام شده و ویدیوی آن در قالب یک فیلم تبلیغاتی کوتاه همزمان با پانزدهمین دوره بازی‌های ملی چین منتشر خواهد شد.

افتخاری بزرگ برای صنعت خودروسازی چین

فِنگ شینگیا (Feng Xingya) رئیس گروه خودروسازی جی ای سی، این موفقیت را «نقطه عطفی در تاریخ مهندسی خودروهای پرفورمنس چین» تلقی کرده و افزوده این رکورد به ‌طور رسمی تحت استانداردها و نظارت کامل گینس به ثبت رسیده است.

خودروی چینی جی ای سی هایپتک SSR با سرعت ۲۱۳ کیلومتر رکورد جهانی دریفت را شکست

مدل هایپتک SSR نخستین ابرخودروی تمام ‌برقی تولید انبوه شرکت جی ای سی محسوب می‌شود. این ابرخودرو که در اواخر سال ۲۰۲۲ معرفی شد، در سه نسخه Standard، Ultimate و Track عرضه می‌شود. قیمت این سه نسخه به ‌ترتیب ۱.۲۸۶ میلیون یوان (حدود ۱۷۶ هزار دلار)، ۱.۳۸۶ میلیون یوان (حدود ۱۹۰ هزار دلار) و ۱.۶۸۶ میلیون یوان (حدود ۲۳۱ هزار دلار) اعلام شده است. شاید بدانید برند هایپر در سال ۲۰۲۴ به هایپتک تغییر نام داد.

مشخصات فنی جی ای سی هایپتک SSR ؛ سه موتور الکتریکی با توان بیش از ۱۲۰۰ اسب بخار

ابرخودروی جی ای سی هایپتک SSR از سه موتور الکتریکی بهره می‌برد. از این سه موتور یکی روی محور جلو و دو موتور روی محور عقب قرار دارند. مجموع خروجی این سه موتور به بیش از ۹۰۰ کیلووات یا ۱۲۰۷ اسب بخار می‌رسد. چنین خروجی عظیمی، مسلماً عملکرد کم‌نظیری را به ارمغان می‌آورد.

شتاب صفر تا صد در ۱.۹ ثانیه؛ سرعت نهایی ۲۵۱ کیلومتر در ساعت

به لطف پیشرانه بسیار قدرتمند، جی ای سی هایپتک SSR شتابی دیوانه‌وار دارد. این ابرخودروی برقی می‌تواند در زمان تنها ۱.۹ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. حداکثر سرعت آن نیز ۲۵۱ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. جالب اینکه این خودرو توانایی تحمل شتاب جانبی ۱.۷ G را دارد.

ویدیو های پیشنهادی
  1. Fast گفت:

    رکورد دریفت برای نیسان gtr 35 هسته که با سرعت بالای ۳۰۰ کیلومتر برساعت ثبت کرده

    ۰
    ۰
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X