%۳.۸۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۵
سورن پلاس - XU7P
۸۸۲,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۳
اکستریم VX
۶,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۱
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۹
اطلس G
۷۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۰۴
هایما ۸S
۲,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۸
اکستریم LX
۳,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۸
ساینا S
۶۶۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۴
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۳
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۲۴
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۲
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۲
رانا پلاس
۹۱۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۴
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۶
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۶.۳۲
آریسان ۲
۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۶
شاهین اتوماتیک
۱,۲۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۶
اطلس GL
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۶
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۸
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۸,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۴۶
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۵
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۵
سورن پلاس - XU7P
۸۸۲,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۳
اکستریم VX
۶,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۱
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۹
اطلس G
۷۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۰۴
هایما ۸S
۲,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۸
اکستریم LX
۳,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۸
ساینا S
۶۶۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۴
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۳
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۲۴
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۲
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۲
رانا پلاس
۹۱۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۴
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۶
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۶.۳۲
آریسان ۲
۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۶
شاهین اتوماتیک
۱,۲۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۶
اطلس GL
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۶
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۸
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۸,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۴۶
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۵
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰

داچیا اسپرینگ ۲۰۲۶ معرفی شد؛ افزایش قدرت برای ارزان ترین خودروی برقی اروپا

منتشر شده در 17 مهر 1404 ساعت 12:00
نویسنده سعید علیپور
داچیا اسپرینگ ۲۰۲۶ معرفی شد؛ افزایش قدرت برای ارزان ترین خودروی برقی اروپا

برند رومانیایی داچیا که زیرمجموعه گروه خودروسازی رنو به شمار می‌رود، با مدل اسپرینگ (Spring)  عنوان ارزان‌ترین خودروی برقی اروپا را در اختیار دارد. برای مدل ۲۰۲۶ این خودرو بروز آوری شده و با تغییراتی مثبت به دست مشتریان خواهد رسید. یکی از مهمترین تغییرات در داچیا اسپرینگ ۲۰۲۶ افزایش قدرت پیشرانه است که باعث شده لذت رانندگی با آن بهبود پیدا کند.

افزایش چشمگیر قدرت بدون افزایش قیمت

نسخه‌های فعلی داچیا اسپرینگ که به پیشرانه‌ های ۴۵ و ۶۵ اسب بخاری مجهز هستند. این موتورها در نسخه فیس لیفت جای خود را به دو موتور جدید ۷۰ و ۱۰۰ اسب بخاری داده‌اند. شاید این اعداد در دنیای خودروهای برقی چندان بزرگ به نظر نرسند، اما برای خودرویی که وزنی حدود یک تُن دارد، تغییری واقعاً محسوس است.

در آزمون‌های شتاب ثانویه، تفاوت به‌ خوبی آشکار است. نسخه‌ ۶۵ اسب بخاری قبلی برای رسیدن از سرعت ۸۰ به ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت به ۱۴ ثانیه زمان نیاز دارد، اما مدل جدید با موتور ۱۰۰ اسب بخاری این بازه را در تنها ۶.۹ ثانیه طی می‌کند. نسخه‌ ۷۰ اسب بخاری نیز اکنون همین بازه را در ۱۰.۳ ثانیه پشت سر می‌گذارد.

داچیا اسپرینگ ۲۰۲۶

باتری LFP

با وجود افزایش قدرت، داچیا تصمیم گرفته ظرفیت باتری اسپرینگ ۲۰۲۶ را ثابت نگه دارد. پک باتری ۲۴.۳ کیلووات ساعتی همچنان در این خودرو باقی مانده، اما از فناوری جدید فسفات آهن لیتیوم (LFP) بهره می‌برد؛ شاید بدانید این نوع باتری برای نخستین بار در گروه رنو استفاده می‌شود. این نوع باتری علاوه بر ایمنی بیشتر و طول عمر بالاتر، هزینه‌ تولید پایین‌تری دارد و به داچیا اجازه می‌دهد قیمت نهایی خودرو را پایین نگه دارد.

برد رسمی فیس لیفت اسپرینگ بر اساس استاندارد WLTP حدود ۲۲۵ کیلومتر (۱۴۰ مایل) اعلام شده؛ داچیا می‌گوید این میزان بیش از نیاز روزمره‌ کاربران است؛ چرا که داده‌های شرکت نشان می‌دهد میانگین پیمایش روزانه‌ مالکان فقط ۳۴ کیلومتر است، بنابراین با یک بار شارژ، معمولاً می‌توان یک هفته کامل رانندگی شهری داشت.

داچیا اسپرینگ ۲۰۲۶ معرفی شد؛ افزایش قدرت برای ارزان ترین خودروی برقی اروپا

شارژ سریع‌تر

گزینه‌ شارژ سریع ۴۰ کیلووات DC اکنون به صورت سفارشی در داچیا اسپرینگ جدید در دسترس است و می‌تواند در عرض ۲۹ دقیقه باتری را از ۲۰ تا ۸۰ درصد شارژ کند. شارژر استاندارد ۷ کیلووات AC نیز اکنون در ۳ ساعت و ۲۰ دقیقه باتری را از ۲۰ تا ۱۰۰ درصد شارژ می‌کند که نسبت به مدل قبلی حدود ۴۰ دقیقه سریع‌تر است. در صورت استفاده از پریز معمولی خانگی، شارژ کامل کمی بیش از ۱۰ ساعت زمان می‌برد. علاوه بر این، قابلیت شارژ معکوش (V2L) نیز برای تغذیه دستگاه‌های برقی از خودرو فراهم شده است.

بهبود پایداری و هندلینگ با تغییرات فنی جدید

این بروزرسانی تنها محدود به پیشرانه نیست. مهندسان داچیا تغییراتی در مقاومت شاسی، نرمی سیستم تعلیق و ترمزها اعمال کرده‌اند. توزیع وزن بهتر شده، ترمزها قوی‌تر شده‌اند و برای اولین بار، اسپرینگ به میله ضد واژگونی مجهز شده تا پایداری خودرو در پیچ‌ها به شکل محسوسی افزایش یابد.

داچیا همچنین برای بهبود آیرودینامیک، پوشش‌های زیر بدنه و اسپویلر جدیدی به اسپرینگ ۲۰۲۶ افزوده که باعث کاهش مقاومت هوا و افزایش بازدهی می‌شود.

داچیا اسپرینگ ۲۰۲۶ معرفی شد؛ افزایش قدرت برای ارزان ترین خودروی برقی اروپا

کابین مینیمال اما کاربردی با فضای بار بزرگ‌تر از رقبا

درون کابین، داچیا اسپرینگ همچنان به فلسفه‌ سادگی و کارایی اقتصادی وفادار مانده؛ فضای صندوق بار با حجم ۳۱۰ لیتر در کلاس خود رکورددار است. با خواباندن صندلی‌های عقب، این رقم تا ۱۰۰۰ لیتر افزایش پیدا می‌کند؛ چنین فضایی حتی از برخی خودروهای بزرگ‌تر از اسپرینگ بیشتر است.

تمامی نسخه‌ها اکنون دارای نمایشگر دیجیتال ۷ اینچی برای راننده هستند. سیستم چندرسانه‌ای در مدل پایه، حالا از طریق اپلیکیشن موبایل، گوشی هوشمند را به نمایشگر اصلی خودرو تبدیل می‌کند. تریم‌های بالاتر از جمله نسخه‌ اکستریم از یک نمایشگر مرکزی ۱۰.۱ اینچی بهره می‌برند. این نمایشگر از اپل کارپلی و اندروید اتو به طور بی‌سیم پشتیبانی می‌کند. همچنین ویژگی YouClip داچیا سه نقطه‌ اتصال برای نصب لوازم جانبی مانند پایه تلفن، چراغ اضافی یا کیف نگهدارنده فراهم کرده است.

داچیا اسپرینگ ۲۰۲۶

حفظ سادگی در نسخه‌ها و قیمت‌ها

داچیا طبق سنت خود، ساختار مدل‌ها را ساده و قابل‌ دسترس نگه داشته است. نسخه‌ پایه با نام اسنشال (Essential) و قیمت ۱۶٬۹۰۰ یورو عرضه می‌شود و شامل موتور ۷۰ اسب ‌بخاری، نمایشگر دیجیتال، کروز کنترل و حسگر پارک عقب است. نسخه‌ اکسپرشن (Expression) امکاناتی مانند تهویه‌ مطبوع دستی و رینگ‌های ۱۵ اینچی را اضافه می‌کند. در بالاترین تریم یعنی اکستریم، پیشرانه ۱۰۰ اسب بخاری، نمایشگر بزرگ‌تر ۱۰.۱ اینچی، تزئینات مسی‌ رنگ و شیشه‌های برقی عقب از امکانات موجود هستند. این تریم با بودجه‌ تقریبی ۲۰ هزار یورو قابل خرید است.

مشخصات داچیا اسپرینگ ۲۰۲۶
نوع خودروخودروی برقی شهری
قدرت موتور۷۰ و ۱۰۰ اسب ‌بخار (۵۲ و ۷۵ کیلووات)
ظرفیت باتری۲۴.۳ کیلووات‌ساعت  (LFP)
برد حرکتی۲۲۵ کیلومتر بر اساس استاندارد WLTP
زمان شارژ سریع۲۹ دقیقه (۲۰ تا ۸۰ درصد با شارژر ۴۰ کیلووات)
زمان شارژ AC۳ ساعت و ۲۰ دقیقه (با وال‌باکس ۷ کیلووات)
وزن خودروحدود ۱۰۰۰ کیلوگرم
حجم صندوق بار۳۱۰ تا ۱۰۰۰ لیتر
قیمت پایه۱۶٬۹۰۰ یورو
قیمت نسخه فولکمتر از ۲۰٬۰۰۰ یورو
نسخه‌های عرضه‌شدهاسنشال، اکسپرشن و اکستریم
داچیا اسپرینگ ۲۰۲۶ معرفی شد؛ افزایش قدرت برای ارزان ترین خودروی برقی اروپا
ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X