%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۰۳,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۳
اکستریم VX
۶,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۰۴
هایما ۸S
۲,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۴
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۳
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۴۶
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۶
اطلس GL
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۱
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۲
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۴
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۹
اطلس G
۷۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۶
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۵
سورن پلاس - XU7P
۸۸۲,۰۰۰,۰۰۰
%۶.۳۲
آریسان ۲
۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۶
شاهین اتوماتیک
۱,۲۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۸
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۲
رانا پلاس
۹۱۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۸
ساینا S
۶۶۶,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۶
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۵
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۲۴
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۸
اکستریم LX
۳,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۰۳,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۳
اکستریم VX
۶,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۰۴
هایما ۸S
۲,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۴
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۳
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۴۶
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۶
اطلس GL
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۱
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۲
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۴
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۹
اطلس G
۷۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۶
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۵
سورن پلاس - XU7P
۸۸۲,۰۰۰,۰۰۰
%۶.۳۲
آریسان ۲
۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۶
شاهین اتوماتیک
۱,۲۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۸
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۲
رانا پلاس
۹۱۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۸
ساینا S
۶۶۶,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۶
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۵
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۲۴
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۸
اکستریم LX
۳,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰

دایهاتسو میجیت ایکس (Midget X) معرفی شد؛ احیای افسانه کوچک ژاپنی با پیشرانه تمام ‌برقی

منتشر شده در 10 آبان 1404 ساعت 14:00
نویسنده سعید علیپور
دایهاتسو میجیت ایکس (Midget X) معرفی شد؛ احیای افسانه کوچک ژاپنی با پیشرانه تمام ‌برقی

نمایشگاه حمل و نقل ژاپن به صحنه‌ای برای رونمایی از تازه‌ترین خودروهای مفهومی تبدیل شده؛ یکی از این مفهومی‌های خاص و متفاوت، دایهاتسو میجیت ایکس (Daihatsu Midget X) است. این مفهومی برقی آمده تا میراث یکی از محبوب‌ترین خودروهای کوچک تاریخ ژاپن را وارد عصری تازه می‌کند.

بازگشت یک نماد کوچک از دهه ۵۰ میلادی

به گزارش آخرین خودرو، داستان میجیت به سال ۱۹۵۷ بازمی‌گردد؛ زمانی که دایهاتسو نخستین نسخه این خودروی سه چرخ را برای مغازه‌داران و پیک‌های شهری معرفی کرد. این وسیله کوچک و سبک‌وزن با چابکی شبیه موتورسیکلت، در کوچه‌های تنگ و باریک ژاپن به راحتی قابل استفاده بود. جالب اینکه به خاطر استقبال بالا و نقش آن در رونق بازارهای مختلف، دایهاتسو میجیت به نمادی از دوران رشد اقتصادی ژاپن بدل شد.

در سال ۱۹۹۶، نسل دوم با نام میجیت II بازگشت؛ مدلی که ترکیبی از طراحی کلاسیک و روحیه تلاشگر نسخه اصلی بود. تولید این نسل تا سال ۲۰۰۱ ادامه داشت و سپس از خط تولید حذف شد. اکنون پس از دو دهه، دایهاتسو بار دیگر این مدل خاطره‌انگیز را زنده کرده است.

دایهاتسو میجیت ایکس (Midget X)

دایهاتسو میجیت ایکس ؛ ترکیب خاطره و فناوری برقی

مدل جدید میجیت ایکس یک خودروی برقی شهری و تجاری سبک (LCV) است، البته دایهاتسو آن را به ‌عنوان «دوچرخه‌ای با کمی امکانات بیشتر» توصیف می‌کند. به گفته شرکت ژاپنی، این خودرو «اندازه‌ای ایده‌آل دارد برای هر کسی که می‌خواهد کاری تازه آغاز کند، از نگهداری کودک گرفته تا راه‌اندازی کسب و کار کوچک یا حتی سرگرمی‌های شخصی.»

طراحی بیرونی Midget X به ‌روشنی ریشه‌های تاریخی خود را حفظ کرده است. چراغ‌های گرد LED، شیشه جلوی عمودی و چرخ‌های نیمه ‌نمایان با نورپردازی داخلی و نشانگر شارژ باتری در بخش کناری، چهره‌ای فانتزی و مدرن به آن بخشیده‌اند.

دایهاتسو میجیت ایکس (Midget X)

فضای بار هوشمند و طراحی متغیر دایهاتسو Midget X

یکی از ویژگی‌های جالب کانسپت دایهاتسو میجیت ایکس، فضای بار پشتی به سبک کوله‌ پشتی است که بسته به نیاز راننده می‌تواند تغییر شکل دهد. این قسمت قابلیت تبدیل شدن به یک کفی باز یا جعبه بار بزرگ‌تر را دارد؛ از این رو برای کاربردهای تجاری یا شخصی بسیار منعطف است.

دایهاتسو میجیت ایکس (Midget X)

کابینی کوچک اما کاربردی

در داخل کابین میجیت ایکس، دایهاتسو از چیدمان منحصربفردی استفاده کرده است. صندلی راننده در مرکز قرار دارد و دو صندلی کوچک برای کودکان خردسال در دو طرف آن تعبیه شده؛ فرمان با طراحی خاص و داشبورد ساده اما خلاقانه، حس متفاوتی را ایجاد می‌کنند. از جزئیات جالب کابین دایهاتسو Midget X می‌توان به جعبه کوچک کنار صندلی راننده برای قرار دادن بیسکویت یا خوراکی‌های سبک اشاره کرد.

درهای خودرو روی لولاهای عقب سوار شده و از طریق دسته‌های چرخشی باز می‌شوند. مکانیزمی مشابه نیز برای باز کردن بخش بار عقب به کار رفته تا هماهنگی طراحی در همه قسمت‌ها حفظ شود.

دایهاتسو میجیت ایکس (Midget X)

دایهاتسو میجیت ایکس یک خودروی کوچک برای سبک زندگی‌های متفاوت

دایهاتسو هنوز هیچ اطلاعات فنی یا عددی درباره توان موتور، ظرفیت باتری یا برد حرکتی میجیت ایکس منتشر نکرده؛ اما گفته «به دلیل اندازه کوچک و طراحی ساده، این خودرو می‌تواند با انواع سبک زندگی سازگار شود» و هدف از تولید آن «ایجاد حس شادی در میان همه کاربران» است.

دایهاتسو میجیت ایکس (Midget X)

میراثی کوچک اما تأثیرگذار

احیای میجیت ایکس نشان می‌دهد که دایهاتسو همچنان به ریشه‌های خود وفادار مانده و در عین حال، نگاهش به آینده‌ای پاک و برقی است. این مدل شاید به تولید انبوه نرسد، اما پیام روشنی دارد و آن اینکه خودروهای کوچک نیز می‌توانند بخشی از تحول بزرگ حمل و نقل برقی باشند.

دایهاتسو میجیت ایکس (Midget X)
ویدیو های پیشنهادی

One Response to “دایهاتسو میجیت ایکس (Midget X) معرفی شد؛ احیای افسانه کوچک ژاپنی با پیشرانه تمام ‌برقی”

  1. دادا گفت:

    کی میاد بازار یه دونه بخرم خیلی باحاله واسه داخل شهر

    ۰
    ۰

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X