رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۲۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۸
کی ام سی J7
۲,۳۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
اطلس GL
۷۴۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۳
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۶
کی ام سی T9
۳,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
شاهین GL
۱,۰۲۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۵
ری را
۱,۸۶۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
اکستریم LX
۳,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۱
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۳
مزدا 3
۴,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
کی ام سی X5
۲,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۹
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
سورن پلاس - XU7P
۸۸۴,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۱,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۴
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۸.۵۳
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۶۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۹
اکستریم VX
۶,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
کوییک S
۶۸۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۸
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۴
ساینا S دوگانه سوز
۷۶۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۷
فونیکس آریزو 8
۳,۴۹۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۵۳
هایما ۸S
۲,۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۸
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۹۰,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۲۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۸
کی ام سی J7
۲,۳۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
اطلس GL
۷۴۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۳
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۶
کی ام سی T9
۳,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
شاهین GL
۱,۰۲۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۵
ری را
۱,۸۶۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
اکستریم LX
۳,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۱
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۳
مزدا 3
۴,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
کی ام سی X5
۲,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۹
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
سورن پلاس - XU7P
۸۸۴,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۱,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۴
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۸.۵۳
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۶۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۹
اکستریم VX
۶,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
کوییک S
۶۸۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۸
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۴
ساینا S دوگانه سوز
۷۶۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۷
فونیکس آریزو 8
۳,۴۹۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۵۳
هایما ۸S
۲,۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۸
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۹۰,۰۰۰,۰۰۰

رنو رافال ، کراس اووری کوپه با سبک طراحی جدید رنو

منتشر شده در 29 خرداد 1402 ساعت 10:18
رنو رافال ، کراس اووری کوپه با سبک طراحی جدید رنو

رنو رافال مدل ۲۰۲۴ جدید ترین و متفاوت ترین محصول رنو است که به تازگی معرفی شده و سبک جدید طراحی های این نشان را در خود دارد.

قبل تر کراس اوور های کوپه را تنها در سگمنت لوکس بازار می دیدیم اما حدود سه سال پیش رنو با معرفی آرکانا نشان داد این رده مختص به لوکس ها نیست و حالا کمپانی در اواسط سال ۲۰۲۳ یک کراس اوور بزرگ تر را در استایل کوپه معرفی کرده که رنو رافال (Rafale) نام دارد. نام این مدل جدید از یک هواپیمای مسابقه ای قدیمی فرانسوی گرفته شده و همین باعث شده تا علاوه بر طراحی، نام کراس اوور جدید رنو هم با دیگر محصولاتش فرق داشته باشد.

طراحی رنو رافال ۲۰۲۴

در جلوی این کراس اوور طرح جدید چراغ های LED و جلوپنجره را می بینیم که امضای جدید طراحی های رنو به حساب می آید و قبل تر المان هایی از آن را در نسخه فیس لیفت از کلیو دیده بودیم. رنو رافال بر مبنای پلتفرم CMF-CD ساخته شده و این همان پلتفرمی است که آسترال و اسپس هم بر اساس آن ساخته شده بودند اما در ظاهر تفاوت های عمیقی بین رافال و این مدل ها دیده می شود. رنو رافال ۲۰۲۴ در رده SUV های D سگمنت قرار می گیرد و ۴.۷۱ متر طول، ۱.۸۶ متر عرض، ۱.۶۱ متر ارتفاع و فاصله محوری ۲.۷۴ متری دارد. این یعنی رافال تنها ۱۲ میلیمتر از اسپس کوتاه تر است و فاصله محوری در این دو خودرو یکسان اندازه گیری می شود.

رنو رافال ، کراس اووری کوپه با سبک طراحی جدید رنو

سر تیم طراحی رنو رافال قبلا مدیر طراحی پژو بوده و همین باعث شده تا شباهت هایی در عمق طراحی این کراس اوور با محصولات پژو ببینیم. چراغ های روشنایی روز در جلو الگوی پیکان دارند و چراغ های اصلی شبیه به پژو شده و کشیده طراحی شده اند. طرح جلو پنجره الگوی نشان الماس رنو را دارد و بصورت آیرودینامیک طراحی شده تا هوا با کمترین مقاومت در آن جریان بگیرد. در کنار مهم ترین المان طراحی سقف شیبدار این کراس اووور است که با شیبی ۱۷ درجه ای باعث شده هم فضای سر در خودرو کافی باشد و هم نیاز به برف پاک کن عقب از بین برود. چراغ های عقب الگوی Y را دارند و این یک المان طراحی از میتسوبیشی است و وجود آن نشان می دهد احتمالا یک مدل ریبج شده از میتشوبیشی را بر اساس رافال خواهیم داشت. رینگ های رنو رافال ۲۰ اینچی هستند و طیف وسیعی از رنگ ها برای کراس اوور جدید رنو قابل سفارش است.

کابین و امکانات

در داخل هم المان های طراحی همان سبکی را دارند که در رنو آسترال و اسپس دیده می شد. یک صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی کلاستر دیجیتال را نمایش می دهد و یک صفحه نمایش ۱۲ اینچی لمسی، سیستم اطلاعات سرگرمی را در وسط تشکیل داده است. البته هدآپ ۹ اینچی هم برای رافال قابل سفارش است و در نسخه فول تودوزی های جذاب با روکش های جیر بهمراه صندلی های اسپرت را در داخل داریم. سقف پانورامیک در رنو رافال از نوع Solarbay است که قبلا در پورشه تایکان دیده بودیم. این نوع سقف بدون نیاز به کشیده شدن پوشش، قابلیت تیره تر شدن را دارد و ورود نور به کابین را تنظیم می کند.

رنو رافال ، کراس اووری کوپه با سبک طراحی جدید رنو

مشخصات فنی رنو رافال

نسخه پایه از رنو رافال به قوای محرکه هیبرید مجهز است که در آن موتور ۱.۲ لیتری بنزینی در کنار پیشرانه الکتریکی توان تولید نهایت قدرت ۱۹۷ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۰۵ نیوتن متر را دارند و قدرت از طریق جعبه دنده اتوماتیک به چرخ های جلو می رسد. در آینده قرار است رنو نسخه پلاگین هیبرید از رافال را هم ارائه دهد که نهایت قدرت ۲۹۶ اسب بخار را دارد و تمام چرخ محرک AWD است. هنوز اطلاعات زیادی از این نسخه نداریم اما رنو وعده داده که پیمایش بالایی را در مد تمام برقی نسخه پلاگین هیبرید داشته باشیم. علاوه بر این، سیستم تعلیق مولتی لینک جدید در عقب رنو رافال بهمراه فرمان پذیری تمام چرخ ها در این کراس اوور باعث می شود سواری این کراس اوور جدید بسیار راحت و لذت بخش باشد.

رنو رافال ، کراس اووری کوپه با سبک طراحی جدید رنو

قرار است عرضه رنو رافال در بهار ۲۰۲۴ آغاز شود و بازار هدف اصلی برای این خودرو اروپا خواهد بود. رقبای اصلی رافال را می توان پژو ۴۰۸ و سیتروئن C5X دانست که البته با توجه به شاسی بلند بودن و همچنین کوپه بودن، رافال در کلاس خودروهایی نظیر بنز GLC کوپه، ب ام و X4 و همچنین آئودی Q5 اسپرت بک هم قرار می گیرد که البته این رقبا بسیار لوکس تر و البته گران تر از کراس اوور جدید رنو هستند.

ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X