%۰.۶۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۶,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
کی ام سی ایگل
۱,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
ساینا S
۶۶۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۹
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
اطلس G
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۶
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۱
هایما ۸S
۲,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
کی ام سی J7
۲,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
ساینا S دوگانه سوز
۷۶۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
آریسان ۲
۷۴۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۳
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۹
شاهین GL
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
اطلس GL
۷۴۷,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۸
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۵
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
مزدا 3
۴,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۴۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۳
فونیکس آریزو 8
۳,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۶
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۲۴,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم LX
۳,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۹
شاهین اتوماتیک
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
کوییک S
۶۷۹,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۶
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۶۵,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
ری را
۱,۸۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۹
بک X3 پرو
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۱
سورن پلاس - XU7P
۸۸۵,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۶,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
کی ام سی ایگل
۱,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
ساینا S
۶۶۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۹
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
اطلس G
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۶
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۱
هایما ۸S
۲,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
کی ام سی J7
۲,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
ساینا S دوگانه سوز
۷۶۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
آریسان ۲
۷۴۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۳
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۹
شاهین GL
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
اطلس GL
۷۴۷,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۸
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۵
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
مزدا 3
۴,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۴۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۳
فونیکس آریزو 8
۳,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۶
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۲۴,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم LX
۳,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۹
شاهین اتوماتیک
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
کوییک S
۶۷۹,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۶
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۶۵,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
ری را
۱,۸۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۹
بک X3 پرو
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۱
سورن پلاس - XU7P
۸۸۵,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰

زلزله مدیریتی در پورشه؛ اولیور بلوم جای خود را به مایکل لایترز مدیر پیشین مکلارن می‌دهد

منتشر شده در 28 مهر 1404 ساعت 18:00
نویسنده سعید علیپور
زلزله مدیریتی در پورشه؛ اولیور بلوم جای خود را به مایکل لایترز مدیر پیشین مکلارن می‌دهد

مدیرعامل شرکت پورشه تغییر کرد. پس از ماه‌ها فشار داخلی و نارضایتی فزاینده سرمایه‌گذاران، این خودروساز آلمانی رسماً اعلام کرده مدیرعامل فعلی خود یعنی آقای اولیور بلومه را برکنار نموده و در حال مذاکره برای پایان زودهنگام و توافقی مأموریت وی در سمت فعلی است.

به گزارش آخرین خودرو، در بیانیه رسمی هیئت نظارت پورشه، آغاز مذاکرات برای این تغییر مدیریتی تأیید شده است. انتظار می‌رود مایکل لایترز (Michael Leiters) مدیرعامل پیشین مکلارن اتوموتیو و یکی از مدیران باسابقه پورشه به زودی هدایت برند اشتوتگارتی را بر عهده بگیرد.

در بیانیه رسمی هیئت نظارت آمده است:

«ما در حال بررسی نهایی شرایط برای یک انتقال آرام مدیریتی هستیم. هدف ما بازگرداندن تمرکز استراتژیک، تسریع در اجرای پروژه‌های الکتریکی و اطمینان از تداوم موفقیت برند پورشه در سطح جهانی است.»

آغاز فصل جدید در پورشه با مدیریتی آشنا

مایکل لایترز ۵۴ ساله که سابقه‌ای ۱۳ ساله در پورشه دارد (از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۳)، پیشتر در بخش توسعه محصول و مدیریت پروژه‌های کلیدی این شرکت فعالیت داشته و از جمله چهره‌های اثرگذار در توسعه شاسی بلند کاین به حساب می‌آید. شاید بدانید این خودرو مسیر رشد فروش و سودآوری پورشه را به طور کامل متحول کرد.

پس از خروج از پورشه، آقای لایترز به عنوان مدیر ارشد فناوری در فراری فعالیت کرد و در توسعه مدل‌های شاخص و فناوری‌های نوآورانه این برند ایتالیایی نقشی کلیدی ایفا نمود. در سال ۲۰۲۲، وی به عنوان مدیرعامل مکلارن اتوموتیو منصوب شد و هدایت پروژه‌های مرتبط با دو مدل 750S و آرتورا را در اختیار گرفت؛ مدل‌هایی که به احیای برند مکلارن کمک شایانی کردند.

ترکیب تجربه فنی، شناخت عمیق از برند پورشه و دیدگاه جهانی در مدیریت صنعتی باعث شده هیئت نظارت پورشه او را گزینه‌ای ایده‌آل برای بازگرداندن ثبات و رقابت‌پذیری جهانی این برند بداند.

بحران در پورشه؛ سود پایین، بازارهای متزلزل و استراتژی پرهزینه برقی‌سازی

این تغییر مدیریتی در شرایطی اتفاق می‌افتد که پورشه، یکی از سودآورترین خودروسازان جهان، طی سال‌های گذشته به‌ شدت تحت تأثیر نوسانات بازار جهانی قرار گرفته است. کاهش تقاضا در چین، افزایش تعرفه‌های صادرات به آمریکا و بلاتکلیفی در مسیر گذار به خودروهای الکتریکی باعث شده تا سودآوری این برند لوکس کاهش چشمگیری داشته باشد.

زلزله مدیریتی در پورشه؛ اولیور بلوم جای خود را به مایکل لایترز مدیر پیشین مکلارن می‌دهد

از جمله مهم‌ترین چالش‌ها، بازنگری پرهزینه در استراتژی برقی‌سازی پورشه به ارزش ۲.۱ میلیارد دلار (۱.۸ میلیارد یورو) است که فشار مضاعفی بر منابع مالی شرکت وارد کرده است. بر اساس پیش‌بینی‌ها، حاشیه سود عملیاتی پورشه در سال ۲۰۲۵ تنها ۲ درصد خواهد بود؛ رقمی که موجب نگرانی جدی سهامداران شده است.

انتقاد از مدیریت دوگانه آقای بلوم

بسیاری از سرمایه‌گذاران از مدت‌ها پیش نسبت به نقش دوگانه اولیور بلوم به عنوان مدیرعامل همزمان پورشه و گروه فولکس واگن انتقاد داشتند. آنها معتقد بودند این هم‌پوشانی، تمرکز استراتژیک پورشه را تضعیف نموده و در زمانی که شرکت به رهبری متمرکز و مستقل نیاز دارد، تصمیم‌گیری‌ها را پیچیده‌تر کرده است.

تغییر مدیریتی پورشه در واقع پاسخی مستقیم به این نگرانی‌هاست. در صورت نهایی‌شدن مذاکرات، مایکل لایترز هدایت پورشه را بر عهده خواهد گرفت و اولیور بلوم فقط در سمت مدیرعاملی گروه فولکس واگن باقی می‌ماند. این تصمیم عملاً جدایی رسمی دو سمت مدیریتی را رقم می‌زند و می‌تواند آغاز فصل تازه‌ای برای هر دو شرکت باشد.

مایکل لایترز؛ مدیری با نگاه فناوری‌محور و جهانی

سوابق لایترز نشان می‌دهد که او علاوه بر تخصص فنی در زمینه خودروهای اسپرت، درک دقیقی از چالش‌های صنعت خودروهای برقی و لوکس دارد. او در فراری و مکلارن نشان داده می‌توان با ترکیب سنت و فناوری محصولاتی خلق کرد که هم از نظر احساسی و هم از نظر فنی در بالاترین سطح باشند.

اکنون نگاه‌ها به تسوفنهاوزن دوخته شده است؛ جایی که لایترز باید میراث پورشه را حفظ کرده و در عین حال، مسیر جدیدی برای آینده‌ای الکتریکی و سودآور ترسیم کند. اگر این توافق  نهایی شود، مایکل لایترز به‌ طور رسمی مدیرعامل جدید پورشه خواهد شد و بدین ترتیب یکی از بزرگ‌ترین تغییرات مدیریتی سال در صنعت خودرو رقم می‌خورد.

ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X