فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۶
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
ساینا S
۶۶۶,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۹
شاهین GL
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
مزدا 3
۴,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۶
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
ری را
۱,۸۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۵
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۶
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
آریسان ۲
۷۴۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
کی ام سی ایگل
۱,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
کی ام سی J7
۲,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۴۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
اطلس G
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۳
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
اطلس GL
۷۴۷,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم LX
۳,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۱
سورن پلاس - XU7P
۸۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۲۴,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۱
هایما ۸S
۲,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
کوییک S
۶۷۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۳
فونیکس آریزو 8
۳,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۸
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۹
شاهین اتوماتیک
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۹
بک X3 پرو
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
ساینا S دوگانه سوز
۷۶۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۹
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۶,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۶
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
ساینا S
۶۶۶,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۹
شاهین GL
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
مزدا 3
۴,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۶
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
ری را
۱,۸۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۵
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۶
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
آریسان ۲
۷۴۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
کی ام سی ایگل
۱,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
کی ام سی J7
۲,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۴۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
اطلس G
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۳
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
اطلس GL
۷۴۷,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم LX
۳,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۱
سورن پلاس - XU7P
۸۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۲۴,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۱
هایما ۸S
۲,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
کوییک S
۶۷۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۳
فونیکس آریزو 8
۳,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۸
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۹
شاهین اتوماتیک
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۹
بک X3 پرو
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
ساینا S دوگانه سوز
۷۶۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۹
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۶,۰۰۰,۰۰۰

شارپ LDK+ معرفی شد ؛ مینی ونی پیشرفته از غول لوازم خانگی ژاپنی

منتشر شده در 05 آبان 1404 ساعت 14:00
نویسنده سعید علیپور
شارپ LDK+ معرفی شد ؛ مینی ونی پیشرفته از غول لوازم خانگی ژاپنی

برای دهه‌ها، نام ژاپنی شارپ (Sharp) در ذهن بیشتر مردم با تلویزیون و لوازم خانگی گره خورده بود. اما اکنون این غول ژاپنی تصمیم گرفته راحتی و هوشمندی خانه‌های مدرن را به جاده بیاورد و وارد دنیای خودروهای برقی شود. این برند خوشنام قرار است با شارپ LDK+ شانس خود را در عرصه خودروسازی امتحان کند.

همکاری شارپ با فاکسکان برای ورود به دنیای خودرو

شرکت شارپ با تکیه بر توان تحقیق و توسعه و ظرفیت تولید فاکسکان (کمپانی پیمانکار تولیدکننده محصولات اپل)، گام‌های جدی‌ تری برای ورود به صنعت خودروسازی برداشته است. تازه‌ترین محصول این همکاری، نسخه‌ پیشرفته‌تر مینی ون برقی شارپ LDK+ است که طی روزهای آتی در نمایشگاه صنعت حمل و نقل ژاپن در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

این مدل نسبت به نسخه‌ مفهومی معرفی‌شده در سال ۲۰۲۴، بیشتر به یک نمونه تولید انبوه شباهت دارد. طراحی کلی شارپ LDK+ به شکل یک مینی‌ ون استاندارد درآمده و از مفهومی اولیه که شبیه یک کامیونت با کفی بار بود، فاصله گرفته است.

شارپ LDK+

طراحی خارجی مدرن با هویت برند شارپ

در نمای جلو، طراحی LDK+ حالا پخته‌تر و متمایزتر شده است. چراغ‌های LED سرتاسری با جلو پنجره‌ بسته و لوگوی شارپ در مرکز آن ادغام شده‌اند. با این حال، طراحی کلی هنوز اندکی محافظه‌کارانه به نظر می‌رسد، هرچند رنگ‌آمیزی دو‌ گانه جلوه‌ای مدرن به بدنه داده است.

این مینی ون به درهای کشویی و سقف عمودی در عقب مجهز است. وجود آینه‌های جانبی سنتی و دستگیره‌های فیزیکی درها نشان می‌دهد که شارپ قصد دارد این مدل را به تولید انبوه نزدیک کند.

طراحی داخلی؛ از فضای کار تا سینمای خانگی

برای کابین LDK+، شارپ یک فضای کاملاً باز و بدون ستون میانی طراحی کرده که دسترسی راحت‌تری به آن می‌دهد. کف این مینی ون صاف است و صندلی راننده قابلیت چرخش ۱۸۰ درجه‌ای دارد. یک کنسول مرکزی با میز تاشو نیز برای کار در حین سفر یا استراحت طراحی شده است.

در ردیف عقب، یک صندلی نیمکت‌ مانند سه نفره قرار گرفته؛ برای افزایش فضای نشیمن این صندلی کمی عقب‌ تر از حالت معمول نصب شده است. هرچند این موضوع کمی از فضای بار را کاهش می‌دهد، اما محیطی مانند اتاق نشیمن خانگی ایجاد می‌کند. مکمل این فضای گسترده نورپردازی محیطی است.

شارپ LDK+

خودرویی که با یخچال و کولر خانه شما ارتباط دارد!

شارپ LDK+ به عنوان اولین خودروی این برند، به پلتفرم AIoT اختصاصی شارپ مجهز است؛ سیستمی که خودرو را قادر می‌سازد با لوازم خانگی هوشمند مانند یخچال، تهویه مطبوع و ماشین لباسشویی در خانه در ارتباط باشد. این سیستم از هوش مصنوعی برای یادگیری عادات و اولویت‌های کاربر استفاده می‌کند و از قابلیت‌های پیشرفته‌ای مثل V2H (انتقال انرژی از خودرو به خانه)، ادغام با پنل‌ های خورشیدی و سیستم‌های ذخیره انرژی خانگی سود می‌برد.

در نسخه جدید شارپ LDK+ نمایشگر عظیم ۶۵ اینچی نسخه مفهومی حذف شده، اما جای خود را به پروژکتور داخلی و پرده‌ جمع‌ شونده بالای صندلی عقب داده است تا کابین کماکان به یک سینمای سیار یا دفتر کار متحرک تبدیل شود.

شارپ LDK+ معرفی شد ؛ مینی ونی پیشرفته از غول لوازم خانگی ژاپنی

پلتفرم مشترک با فاکسکان مدل A

مینی ون شارپ LDK+ بر پایه پلتفرم مشترک با فاکسکان مدل A ساخته شده است؛ پلتفرمی که سال گذشته در قالب یک نمونه مفهومی معرفی شد و از طراحی ماژولار برای اعمال تغییرات در فضای داخلی و بدنه متناسب با کاربردهای شخصی یا تجاری بهره می‌برد.

شارپ هنوز مشخصات فنی قوای محرکه برقی یا باتری مورد استفاده در LDK+ را اعلام نکرده است، اما انتظار می‌رود از همان مجموعه‌ فاکسکان مدل A استفاده کند.

زمان عرضه و بازار هدف

به گفته فاکسکان، نسخه‌ اصلی مینی ون این شرکت قرار است اوایل سال ۲۰۲۷ وارد جاده‌های ژاپن شود و سپس به بازارهای آسیای جنوب شرقی (ASEAN) صادر گردد. در همین راستا، شارپ هم هنوز زمان دقیق معرفی یا عرضه LDK+ را اعلام نکرده؛ انتظار می‌رود در نمایشگاه صنعت حمل و نقل ژاپن اطلاعات بیشتری در این باره منتشر شود.

ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X