%۶.۳۲
آریسان ۲
۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۸
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۸,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۲
رانا پلاس
۹۱۳,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۲
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۰۴
هایما ۸S
۲,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۲۴
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۳
اکستریم VX
۶,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۸
ساینا S
۶۶۶,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۴
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۸
اکستریم LX
۳,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۴
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۲,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۶
اطلس GL
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۶
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۵
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۹
اطلس G
۷۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۶
شاهین اتوماتیک
۱,۲۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۴۶
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۶
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۱
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۳
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۵
سورن پلاس - XU7P
۸۸۲,۰۰۰,۰۰۰
%۶.۳۲
آریسان ۲
۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۸
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۸,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۲
رانا پلاس
۹۱۳,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۲
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۰۴
هایما ۸S
۲,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۲۴
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۳
اکستریم VX
۶,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۸
ساینا S
۶۶۶,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۴
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۸
اکستریم LX
۳,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۴
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۲,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۶
اطلس GL
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۶
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۵
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۹
اطلس G
۷۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۶
شاهین اتوماتیک
۱,۲۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۴۶
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۶
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۱
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۳
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۵
سورن پلاس - XU7P
۸۸۲,۰۰۰,۰۰۰

شرکت Vay خودروهای اجاره ای خود را با کنترل از راه دور به مشتریان تحویل می دهد

منتشر شده در 14 مهر 1404 ساعت 12:34
نویسنده سعید علیپور
شرکت Vay خودروهای اجاره ای خود را با کنترل از راه دور به مشتریان تحویل می دهد

اجاره خودرو از سرویس‌های پرطرفدار در آلمان به حساب می‌آید. این سرویس اگرچه باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شود، ولی اگر متقاضیان در نزدیکی مراکز شهری یا فرودگاه‌ها زندگی نکنند، دسترسی به خودروهای اجاره‌ای برای آنها دشوار و بعضاً پرهزینه شد. حالا یک شرکت آلمانی به نام Vay قصد دارد این مشکل را حل کند و فرایند اجاره خودرو را متحول سازد. این شرکت با استفاده از اپراتورهای کنترل از راه دور، خودروهای اجاره‌ای را به محل درخواست مشتری می‌فرستد و پس از پایان استفاده نیز آن‌ها را بازمی‌گرداند.

تغییر قوانین و شروع فعالیت در برلین

به گزارش آخرین خودرو، بر اساس اصلاحات قانونی اخیر در آلمان، از دسامبر امسال امکان فعالیت خودروهای کنترل‌ شونده از راه دور توسط رانندگان آموزش‌دیده فراهم خواهد شد. هرچند تاکسی‌های کاملاً خودران مانند سرویس ویمو در آمریکا هنوز در اروپا مجاز نیستند، اما Vay توانسته مجوز فعالیت محدود خود را دریافت کند و قصد دارد سرویس اجاره خودرو با راننده از راه دور را ابتدا در برلین راه‌اندازی نماید.

آزمایش فناوری در آمریکا

مؤسس Vay یعنی آقای توماس فن در اوه (Thomas von der Oh) پیش از این فناوری خود را در لاس وگاس آمریکا با خودروهای کیا نیرو برقی آزمایش کرده است. او باور دارد این مدل جدید می‌تواند بازار اجاره خودرو را دگرگون کند، به طوری که بسیاری از افراد به جای خرید خودرو دوم (و حتی خودرو اول) به اجاره خودروهای Vay روی بیاورند. خودروهای مورد استفاده در این سرویس تقریباً مشابه نسخه‌های عادی کیا نیرو هستند و تنها تفاوتشان تجهیز به دوربین‌ها و سیستم‌های نظارتی کوچک است. داخل کابین کاملاً استاندارد باقی مانده تا مشتری بدون نیاز به آموزش اضافی بتواند رانندگی کند.

شرکت Vay خودروهای اجاره ای خود را با کنترل از راه دور به مشتریان تحویل می دهد

رانندگی از پشت مانیتور

وظیفه رساندن خودرو به دست مشتری بر عهده اپراتورهایی است که پشت دستگاه‌های مخصوص می‌نشینند. این دستگاه‌ها، یادآور کامپیوترهای شبیه‌ساز‌ هستند. اپراتورها با کمک نمایشگرهای سه‌گانه، فرمان و پدال، خودرو را از راه دور هدایت می‌کنند. برای افزایش ایمنی، یک دکمه قرمز اضطراری در کنار فرمان تعبیه شده تا در صورت بروز مشکل خودرو سریعاً متوقف شود. راننده پس از تحویل یک خودرو، کنترل خودروی دیگری را در دست می‌گیرد.

چه کسانی اپراتور یا راننده از راه دور می‌شوند؟

اپراتورها باید صدها کیلومتر آزمایشی را پشت سر بگذارند تا مجوز کار دریافت کنند. داشتن تجربه بازی‌های ویدیویی می‌تواند مزیت باشد، اما الزامی نیست. طبق اطلاعات وب‌سایت Vay، سرعت خودروها در حالت کنترل از راه دور به حداکثر ۴۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. این شغل می‌تواند برای رانندگان تاکسی که با مشکلات امنیتی مواجه بوده‌اند، رانندگان ناراضی اوبر یا حتی رانندگان کامیونی که می‌خواهند زمان بیشتری را در کنار خانواده باشند، جذاب باشد.

شرکت Vay خودروهای اجاره ای خود را با کنترل از راه دور به مشتریان تحویل می دهد

از دید مدیرعامل Vay «مردم این کار را شغل آینده می‌دانند. آن‌ها وقت استراحت و ناهار دارند و به جای کار انفرادی، در یک تیم مشغول می‌شوند.»

گسترش فعالیت Vay

این شرکت قصد دارد ناوگان خود در لاس وگاس را تا پایان سال ۲۰۲۵ به ۱۰۰ خودرو افزایش دهد. همچنین در بندر آنتورپ-بروژ بلژیک نیز خدمات آزمایشی خود را آغاز کرده است. گام بعدی Vay، ارائه سرویس رسمی در جاده‌های عمومی آلمان طی سال آینده خواهد بود.

ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X