%۴.۶۶
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۴
بک X3 پرو
۱,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۱
فوتون تونلند G7
۳,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲
کی ام سی J7
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۳
اطلس G
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۳
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۲
کوییک S
۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
کی ام سی ایگل
۱,۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۹
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷
شاهین اتوماتیک
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
ساینا S دوگانه سوز
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۵۶
سورن پلاس - XU7P
۹۶۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۹۲,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۵
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
ساینا S
۷۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
هایما ۸S
۲,۹۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
اطلس GL
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۲۹۳,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۵,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۶
اکستریم LX
۳,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۵
شاهین GL
۱,۰۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۲
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۲
فونیکس آریزو 8
۳,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
کی ام سی X5
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
ریسپکت - تیپ 2
۲,۰۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
کی ام سی T9
۳,۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۶۶
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۴
بک X3 پرو
۱,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۱
فوتون تونلند G7
۳,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲
کی ام سی J7
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۳
اطلس G
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۳
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۲
کوییک S
۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
کی ام سی ایگل
۱,۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۹
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷
شاهین اتوماتیک
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
ساینا S دوگانه سوز
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۵۶
سورن پلاس - XU7P
۹۶۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۹۲,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۵
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
ساینا S
۷۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
هایما ۸S
۲,۹۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
اطلس GL
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۲۹۳,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۵,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۶
اکستریم LX
۳,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۵
شاهین GL
۱,۰۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۲
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۲
فونیکس آریزو 8
۳,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
کی ام سی X5
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
ریسپکت - تیپ 2
۲,۰۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
کی ام سی T9
۳,۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰

فاجعه در اشتوتگارت ؛ سقوط ۹۹ درصدی سود پورشه در سال ۲۰۲۵

منتشر شده در 05 آبان 1404 ساعت 16:00
نویسنده سعید علیپور
فاجعه در اشتوتگارت ؛ سقوط ۹۹ درصدی سود پورشه در سال ۲۰۲۵

بازار جهانی خودروهای برقی در سال ۲۰۲۵ با رکود شدیدی مواجه شده؛ این اتفاق برند آلمانی پورشه را وارد بحرانی بسیار جدی کرده است. به دلیل کاهش فروش و افت شدید سود، این کمپانی تعدیل نیروی گسترده را در دستور کار قرار داده و آینده برای آن تاریک و خیلی پرچالش به نظر می‌رسد. 

بحران در قلب اشتوتگارت؛ افت شدید سود و فروش پورشه

در ماه جولای، الیور بلومه مدیرعامل وقت پورشه، به صراحت اعلام کرد این شرکت با چالش‌های بزرگی روبروست. طبق گزارش رسمی، میزان تحویل خودروهای پورشه در نیمه نخست سال ۲۰۲۵ حدود ۶ درصد کاهش یافته است.

به دنبال این افت، پورشه تصمیم گرفته تا ۱۹۰۰ نفر از پرسنل خود را تا سال ۲۰۲۹ تعدیل کند. این تصمیم بخشی از طرح اصلاح ساختار مالی برند محسوب می‌شود تا در میان نوسانات بازار خودروهای برقی، توان رقابتی خود را حفظ کند.

سقوط ۹۹ درصدی سود عملیاتی پورشه

آخرین گزارش مالی پورشه نشان می‌دهد که سود عملیاتی شرکت در مقایسه با سال گذشته ۹۹ درصد کاهش یافته است. از ابتدای سال تا پایان سه‌ ماهه سوم ۲۰۲۵، این شرکت تنها ۴۰ میلیون یورو سود گزارش کرده، در حالی‌ که سال گذشته در همین بازه ۴۰۳.۵ میلیون یورو سود ثبت شده بود. همچنین درآمد جهانی پورشه حدود ۱.۷ میلیارد یورو کاهش یافته و میزان تحویل خودروها نیز ۱۳ هزار دستگاه کمتر از سال گذشته بوده است. با وجود این، پورشه همچنان امید دارد که افت عملکرد شدید، موقتی باشد و به استراتژی تازه‌ای برای بازسازی قدرت برند منجر شود.

فاجعه در اشتوتگارت ؛ سقوط ۹۹ درصدی سود پورشه در سال ۲۰۲۵

اظهارات مدیر مالی پورشه؛ «کاهش موقت، برای قدرت بلندمدت»

دکتر یوخن برکنر عضو هیئت‌ مدیره پورشه در بخش مالی و فناوری اطلاعات، در بیانیه‌ای رسمی گفته:

«در شرایط دشوار بازار، ما موفق به ایجاد جریان نقدی قدرتمندی شده‌ایم. در عین حال، تمرکز استراتژیک خود را دقیق‌تر کرده‌ایم و اکنون در حال اجرای تصمیمات مشخص و قاطع هستیم. نتایج امسال بازتاب مستقیم این تغییر مسیر است. ما آگاهانه اعداد ضعیف‌تر را پذیرفته‌ایم تا در بلندمدت، قدرت و پایداری پورشه را افزایش دهیم.»

نقاط روشن در تاریکی؛ رشد خودروهای برقی و رکورد در بازار آمریکا

با وجود افت سود، تمام خبرها برای پورشه منفی نیست. گزارش مالی نشان می‌دهد جریان نقدی خالص شرکت به ۱.۳ میلیارد یورو افزایش یافته است. در بازار ایالات متحده و مناطق موسوم به «بازارهای نوظهور و برون‌مرزی»، پورشه به رکورد تاریخی در میزان تحویل خودرو دست پیدا کرده است. از سوی دیگر، فروش جهانی خودروهای الکتریکی و هیبریدی پورشه رشد چشمگیر ۵۶ درصدی را تجربه نموده؛ نشانه‌ای مثبت که می‌تواند آینده برند را در بازار برقی‌ها روشن‌تر کند.

مدیرعامل جدید در راه است؛ پورشه به دنبال احیای برند با سکانداری تازه

در آغاز سال ۲۰۲۶، پورشه شاهد تغییر در رأس مدیریت خواهد بود. همانطور که قبلاٌ به اطلاعتان رسانده‌ایم، مایکل لایترز مدیر پیشین مکلارن و مدیر فنی سابق فراری، از ژانویه سکان هدایت برند پورشه را در دست خواهد گرفت. او با تجربه‌ای گسترده در طراحی و مدیریت خودروهای اسپرت و پیشرفته، مأموریت دارد تا پورشه را از مسیر سخت فعلی عبور دهد و اعتبار سنتی آن را در بازار جهانی احیا کند.

ویدیو های پیشنهادی
  1. محمود گفت:

    مشکل پورشه دیزاینه، تا یه زمانی این طراحی وزغ گونه جواب میداد و جذاب بود ولی چند سالیه افتاده به تکرار، ریسک تغییر کامل زبان طراحی هم فوق العاده زیاده، شرایط فعلی پورشه راه رفتن روی لبه تیغه…

    ۱
    ۱
  2. حسین گفت:

    باید بیان مدیریت رو از ایران خودرو یاد بگیرن .با اینکه هر سال هزاران میلیارد زیان گزارش میشه اما هر سال هزاران نفر استخدام میشن و خرج و مخارج و بریز بپاش های سطوح مدیریتی سال به سال بیشتر.چطور ایطور میشه خدا میداند!!!

    ۰
    ۰
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X