%۰.۲۵
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
آریسان ۲
۷۴۳,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۹
بک X3 پرو
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۴۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
اطلس GL
۷۴۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۶
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۳۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
ساینا S
۶۶۶,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم LX
۳,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۳
فونیکس آریزو 8
۳,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
ری را
۱,۸۵۵,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۲۸,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
اطلس G
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۱
هایما ۸S
۲,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
کی ام سی J7
۲,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۳
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۱
سورن پلاس - XU7P
۸۸۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
ساینا S دوگانه سوز
۷۶۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۹
شاهین اتوماتیک
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۶
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
کوییک S
۶۷۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۲۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۹
شاهین GL
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
کی ام سی ایگل
۱,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۸
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
مزدا 3
۴,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۶
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۹
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۵
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
آریسان ۲
۷۴۳,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۹
بک X3 پرو
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۴۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
اطلس GL
۷۴۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۶
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۳۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
ساینا S
۶۶۶,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم LX
۳,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۳
فونیکس آریزو 8
۳,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
ری را
۱,۸۵۵,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۲۸,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
اطلس G
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۱
هایما ۸S
۲,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
کی ام سی J7
۲,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۳
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۱
سورن پلاس - XU7P
۸۸۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
ساینا S دوگانه سوز
۷۶۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۹
شاهین اتوماتیک
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۶
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
کوییک S
۶۷۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۲۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۹
شاهین GL
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
کی ام سی ایگل
۱,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۸
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
مزدا 3
۴,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۶
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۹
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۳,۰۰۰,۰۰۰

لامبورگینی به دنبال تولید سوپر اسپرت‌ های آفرودی جدید؛ احتمال عرضه نسخه‌های ویژه از تمراریو و روئلتو

منتشر شده در 13 مهر 1404 ساعت 14:00
نویسنده سعید علیپور
لامبورگینی به دنبال تولید سوپراسپرت‌های آفرودی جدید؛ احتمال عرضه نسخه‌های ویژه از تمراریو و روئلتو

شرکت لامبورگینی که زیرمجموعه گروه فولکس‌ واگن محسوب می‌شود، روزهای پررونقی را پشت سر می‌گذارد. اگرچه در دوران کلاسیک، این شرکت با مدل کونتاچ (کانتاش) قدرت خود را به رخ می‌کشید، اما مشکلات مالی باعث شد در سال ۱۹۷۸ به مرز ورشکستگی برسد. با خرید لامبورگینی توسط گروه فولکس‌ واگن در اواخر دهه ۹۰ میلادی، شرایط تغییر کرد و اکنون این برند در اوج قرار دارد.

به واسطه حمایت‌های فولکس واگن، لامبورگینی از نظر فروش مدام در حال رکوردشکنی است. طبق آمار این شرکت در سال ۲۰۲۴ رکورد تازه‌ای ثبت نموده و توانسته با تحویل ۱۰,۶۸۷ دستگاه خودرو به مشتریان در سراسر جهان، بهترین عملکرد در کل تاریخ کمپانی را به نمایش بگذارد. این موفقیت مالی به لامبورگینی فرصت داده تا روی پروژه‌های خاص و متفاوت کار کند؛ نمونه بارز آن هوراکان استراتو است که به‌ عنوان یک سوپر اسپرت آفرودی توجه بسیاری را جلب کرده؛ حالا خبر رسیده نسخه مشابهی بر پایه مدل تمراریو در راه است. پیش بینی می‌شود حتی نسخه‌های ویژه‌ای از روئلتو نیز با قابلیت‌ها و ویژگی‌های مشابهی توسعه خواهد یافت.

برنامه‌های جدید برای نسخه‌های آفرودی و دیفرانسیل عقب

«فدریکو فوسچینی»، مدیر فروش و بازاریابی لامبورگینی، در گفت‌وگو با نشریه اتوکار انگلستان تأکید کرده که این برند قصد دارد مدل‌هایی حتی «دیوانه‌تر» از گذشته عرضه کند. او به نسخه‌های آفرودی احتمالی از روئلتو اشاره کرده که می‌تواند در مسیر استراتو حرکت کند. همچنین لامبورگینی احتمال عرضه نسخه دیفرانسیل عقب از تمراریو را هم رد نکرده است.

در حال حاضر، سه مدل اصلی لامبورگینی شامل اروس، روئلتو و تمراریو هستند. از میان آنها، شاسی‌ بلند اروس بیشترین پتانسیل را برای نسخه‌های خاص آفرودی دارد. پیشتر نسخه مفهومی ST-X از این شاسی بلند محبوب پیش نمایشی از یک مدل آفرودی را ارائه کرده، اما هیچگاه به مرحله تولید نرسیده است.

لامبورگینی به دنبال تولید سوپر اسپرت‌ های آفرودی جدید؛ احتمال عرضه نسخه‌های ویژه از تمراریو و روئلتو

آینده هیبریدی با اوروس و مدل تولیدی لانزدور

یکی از نکات مهم دیگر تأیید رسمی لامبورگینی درباره نسل دوم اوروس است. برخلاف شایعات گذشته مبنی بر برقی شدن این شاسی‌ بلند پرفروش، نسل بعدی هم همچنان با موتور درون‌ سوز عرضه خواهد شد، اما یک سیستم هیبریدی پلاگین (PHEV) آن را همراهی خواهد کرد.

از سوی دیگر، پروژه لانزادور که پیشتر در قالب یک خودروی مفهومی تمام‌ برقی با ظرفیت چهار سرنشین معرفی شده، به احتمال زیاد در سال ۲۰۲۹ و با یک سال تأخیر وارد بازار خواهد شد. جالب اینکه احتمال دارد این مدل نیز در نهایت به‌ جای یک مدل تمام برقی خالص، با پیشرانه هیبریدی پلاگین عرضه شود.

لامبورگینی و امید به پیشرانه هیبریدی برای بقا

واقعیت این است که برندهای سوپراسپرت‌ساز با حجم تولید پایین، برای بقا در برابر قوانین سخت‌گیرانه آلایندگی اروپا و سایر بازارها ناچار به استفاده از فناوری هیبریدی هستند. نبود ناوگان خودروهای تمام‌ برقی در لامبورگینی به معنای آن است که این شرکت باید با ترکیب موتورهای درون‌سوز قدرتمند و سیستم‌های هیبریدی، هم جذابیت رانندگی را حفظ کند و هم استانداردهای آلایندگی را رعایت نماید. لامبورگینی بارها ثابت کرده که در این زمینه توانایی بالایی دارد و هیبریدهای آن می‌توانند به همان اندازه خودروهای درون‌سوز خالص هیجان‌انگیز باشند.

به گفته فوسچینی، آسمان تنها محدودیت آنهاست؛ این جمله نشان می‌دهد که طرفداران لامبورگینی باید خود را برای معرفی نسخه‌های ویژه و جسورانه‌ای آماده کنند که مرزهای طراحی و مهندسی سوپراسپرت‌ها را جابجا خواهد کرد.

ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X