%۱.۲۲
رانا پلاس
۹۱۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۵
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۹
اطلس G
۷۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۶
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۸
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۳
اکستریم VX
۶,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۰۴
هایما ۸S
۲,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۸
ساینا S
۶۶۶,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۶
شاهین اتوماتیک
۱,۲۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۶.۳۲
آریسان ۲
۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۲,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۲۴
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۵
سورن پلاس - XU7P
۸۸۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۶
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۸
اکستریم LX
۳,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۲
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۱
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۳
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۴
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۶
اطلس GL
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۴۶
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۴
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۲
رانا پلاس
۹۱۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۵
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۹
اطلس G
۷۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۶
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۸
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۳
اکستریم VX
۶,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۰۴
هایما ۸S
۲,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۸
ساینا S
۶۶۶,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۶
شاهین اتوماتیک
۱,۲۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۶.۳۲
آریسان ۲
۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۲,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۲۴
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۵
سورن پلاس - XU7P
۸۸۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۶
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۸
اکستریم LX
۳,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۲
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۱
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۳
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۴
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۶
اطلس GL
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۴۶
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۴
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰

لوسید ایر سفایر رکوردشکنی کرد؛ سریع‌ترین سدان الکتریکی جهان با شتابی بهتر از محصولات بوگاتی

منتشر شده در 15 مهر 1404 ساعت 12:00
نویسنده سعید علیپور
لوسید ایر سفایر رکوردشکنی کرد؛ سریع‌ترین سدان الکتریکی جهان با شتابی بهتر از محصولات بوگاتی

لوسید ایر سفایر (Lucid Air Sapphire) مشخصات بسیار جذابی داشته و یکی از هیجان‌ انگیز ترین سدان‌ های برقی دنیا محسوب می‌شود. این خودروی ۱۲۳۴ اسب بخاری در تازه‌ترین آزمایش مجله معتبر موتور ترند توانسته رکورد جدیدی ثبت کرده و عنوان سریع‌ترین خودروی تولید انبوه تست‌شده توسط این نشریه را از آن خود کند. پیش‌ تر این عنوان در اختیار تسلا مدل S پلد و پورشه تایکان توربو جی تی بود.

لوسید ایر سفایر و عبور از مرز رویایی دو ثانیه

مجله موتور ترند اعلام کرده که لوسید ایر سفایر موفق شده شتاب صفر تا ۶۰ مایل یا ۹۷ کیلومتر را در زمان ۱.۸۸۱ ثانیه طی کند. این رکورد در حالی محقق شده که سدان آمریکایی به آپشن تایرهای پیرلی P Zero تروفی RS Elect مجهز بوده است. شاید بدانید این تایرها بسیار گران هستند و به تنهایی ۸۲۵۰ دلار قیمت دارند.

پیشتر لوسید ایر سفایر رکورد ۲.۲ ثانیه را در تست مجله موتور ترند ثبت کرده بود. در تست قبلی این خودرو روی تایرهای میشلن پایلوت اسپرت 4S LM1 قرار داشت. رکورد جدیدی که توسط این سدان قدرتمند ثبت شده، با اختلاف زیادی کمتر از نماینده تسلاست. اگر بخواهیم وارد جزئیات شویم، باید بگوییم تسلا مدل S پلد در تست موتور ترند شتاب ۲.۰۷ ثانیه را ثبت کرده؛ در مقایسه با پورشه تایکان توربو GT Weissach هم رکورد ایر سفایر ۰.۰۰۶ ثانیه بهتر است. ناگفته نماند تمام تست‌های موتورترند روی سطح معمولی جاده و بدون آماده‌سازی انجام می‌شوند.

لوسید ایر سفایر رکوردشکنی کرد؛ سریع‌ترین سدان الکتریکی جهان با شتابی بهتر از محصولات بوگاتی

شتاب، ترمز، و هندلینگی در سطح مسابقات اتومبیلرانی

در مسیر ۴۰۰ متر یا یک چهارم مایل، لوسید ایر سفایر توانسته رکورد ۹.۰۳ ثانیه را با حداکثر سرعت ۱۵۴.۸ مایل بر ساعت (۲۴۹.۱ کیلومتر) ثبت کند. جالب آنکه همین خودرو پیشتر با تایرهای میشلن، رکورد ۹.۲۱ ثانیه را با حداکثر سرعت ۱۵۷.۱ مایل بر ساعت ثبت کرده بود. به بیان دیگر، تنها تعویض تایر توانسته اختلاف زمانی قابل‌ توجهی در عملکرد خودرو ایجاد کند.

در بخش ترمز گیری نیز لوسید ایر سفایر درخشان ظاهر شده است. این خودرو برای توقف کامل از سرعت ۶۰ مایل بر ساعت تنها به ۹۳ فوت (۲۸.۳ متر) فضا نیاز داشته؛ یعنی درست به اندازه تایکان توربو GT و حدود ۳ متر کمتر از نسخه‌ای که از تایرهای استاندارد بهره می‌برد.

در آزمون مانور پذیری معروف به شکل عدد ۸ انگلیسی مجله موتور ترند، لوسید ایر سفایر زمان ۲۲.۳ ثانیه را به ثبت رسانده که نسبت به تست قبلی ۰.۳ ثانیه سریع‌تر به حساب می‌آید. این رکورد در مقایسه با زمان ۲۱.۹ ثانیه‌ای پورشه تایکان توربو GT Weissach در همان تست کمی، بیشتر است.

لوسید ایر سفایر

پیروزی تکنولوژی و مهندسی

باید توجه داشت که لوسید ایر سفایر از نظر ابعاد، وزن و سطح لوکس بودن از رقبای خود بزرگ‌تر و سنگین‌تر است. با این وجود، ترکیب سه موتور الکتریکی قدرتمند، مدیریت دقیق گشتاور و تایرهای پیشرفته باعث شده تا عملکرد آن در خط مستقیم و پیچ‌های تند، فراتر از انتظار باشد.

کارشناسان خودرو معتقدند که این موفقیت تنها به دلیل قدرت بالای پیشرانه نیست، بلکه هماهنگی بی‌نقص میان سیستم کنترل کشش، تایرهای اختصاصی پیرلی و الگوریتم‌های نرم‌افزاری لوسید عامل اصلی دستیابی به چنین رکوردی بوده است.

با این رکورد تاریخی، لوسید نه‌ تنها به عنوان یکی از پیشگامان دنیای خودروهای برقی فوق ‌سریع شناخته می‌شود، بلکه رسماً تهدیدی جدی برای تسلا و پورشه در عرصه عملکرد و فناوری به شمار می‌رود. شایان ذکر است به گفته موتور ترند نسخه تست‌شده قیمتی برابر با ۲۵۸٬۷۵۰ دلار دارد. نسخه استاندارد ایر سفایر هم با پرداخت ۲۵۰٬۵۰۰ دلار قابل خرید است.

ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X