%۲.۸۲
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۲
رانا پلاس
۹۱۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۶
اطلس GL
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۸
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۳
اکستریم VX
۶,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۶
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۸
اکستریم LX
۳,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۶
شاهین اتوماتیک
۱,۲۵۵,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۰۴
هایما ۸S
۲,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۴
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۵
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۲۴
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۵
سورن پلاس - XU7P
۸۸۲,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۳
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۱
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۲
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۴
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۶.۳۲
آریسان ۲
۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۶
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۹
اطلس G
۷۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۴۶
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۸
ساینا S
۶۶۶,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۲
رانا پلاس
۹۱۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۶
اطلس GL
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۸
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۳
اکستریم VX
۶,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۶
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۸
اکستریم LX
۳,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۶
شاهین اتوماتیک
۱,۲۵۵,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۰۴
هایما ۸S
۲,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۴
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۵
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۲۴
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۵
سورن پلاس - XU7P
۸۸۲,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۳
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۱
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۲
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۴
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۶.۳۲
آریسان ۲
۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۶
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۹
اطلس G
۷۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۴۶
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۸
ساینا S
۶۶۶,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰

مینی ون لکسوس LS با شش چرخ معرفی شد؛ وقتی برند لوکس ژاپنی تمام قواعد را بر هم می زند

منتشر شده در 08 آبان 1404 ساعت 14:00
نویسنده سعید علیپور

هر آنچه درباره‌ لکسوس LS می‌دانستیم، باید فراموش کنیم. زیرا کمپانی ژاپنی در نمایشگاه حمل و نقل ژاپن مدل جدیدی از این سری را معرفی کرده که هیچ شباهتی به پیشنیان خود ندارد. این مدل جدید یک مینی ون مفهومی شش چرخ است که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و از آخرین فناوری‌ها سود می‌برد. به گفته ژاپنی‌ها در مینی ون مفهومی لکسوس LS، این دو حرف دیگر مخفف «Luxury Sedan» نیستند، بلکه حالا مخفف «Luxury Space» یا «فضای لوکس» شده‌اند.

این کانسپت عجیب در نمایشگاه حمل و نقل ژاپن رونمایی شده و با سه ردیف صندلی و شش چرخ، نگاه‌ها را به خود جلب کرده است. شاید برای برخی عجیب باشد، اما لکسوس پیش‌ تر نیز وارد دنیای مینی‌ ون‌ ها شده بود. از سال ۲۰۱۹ این برند نسخه‌ لوکس‌تر تویوتا آلفارد و ولفایر را با نام لکسوس LM عرضه کرده است. با این حال، کانسپت جدید LS قدمی فراتر از LM برمی‌دارد؛ نه فقط به خاطر محور اضافی، بلکه به دلیل طراحی فوق‌العاده خاص و آینده‌نگرانه‌.

مینی ون لکسوس LS با شش چرخ معرفی شد؛ وقتی برند لوکس ژاپنی تمام قواعد را بر هم می زند

طراحی متفاوت با فلسفه‌ جدید لکسوس

سایمون هامفریز مدیر ارشد برندینگ تویوتا، چندی قبل اعلام کرده بود لکسوس در مسیر پیشرو بودن «آزادتر حرکت خواهد کرد.» کانسپت جدید LS دقیقاً در همین راستا خلق شده است. از سال ۱۹۸۹ تاکنون هیچ‌ کدام از نسخه‌های LS چنین انقلابی در طراحی نداشته‌اند. بدنه‌ مکعبی و زاویه‌دار، سقف شیشه‌ای دو‌ تکه‌ عظیم و فضای داخلی بسیار بزرگ، همگی این خودرو را به یک ایده جذاب و جسورانه تبدیل کرده‌اند.

مینی ون لکسوس LS با شش چرخ معرفی شد؛ وقتی برند لوکس ژاپنی تمام قواعد را بر هم می زند

احتمال تولید نسخه‌ نهایی

با وجود ظاهر عجیب، تولید نسخه‌ واقعی این ون شش‌چرخ دور از ذهن نیست. «آکیو تویودا» رئیس هیئت ‌مدیره‌ تویوتا، باور دارد تیم توسعه می‌تواند این پروژه را به واقعیت تبدیل کند و حتی جایگزین مستقیم سدان سنتی LS باشد. او در این‌ باره گفته:

«این یک چالش فوق‌العاده است. مردم از لکسوس انتظار سکوت، راحتی و توانایی پیمایش در هر جاده‌ای را دارند. یک خودروی شش‌ چرخ باید همه‌ این ویژگی‌ها را ارائه دهد. همه‌ اعضای تیم مصمم هستند و مطمئنم موفق خواهند شد.»

مینی ون لکسوس LS با شش چرخ معرفی شد؛ وقتی برند لوکس ژاپنی تمام قواعد را بر هم می زند

ابعادی بزرگ‌تر از هر لکسوس دیگر

اگرچه لکسوس هنوز مشخصات فنی این مدل را اعلام نکرده، اما شواهد نشان می‌دهد که مینی ون LS جدید بزرگ‌ترین خودروی تاریخ این برند است. طراحی شش‌ چرخ آن به گفته‌ لکسوس، «انقلابی در فضا‌سازی داخلی» به وجود می‌آورد؛ هرچند هنوز توضیح دقیقی از نحوه‌ عملکرد و نقش این طرح ارائه نشده است. در تصاویر رسمی، درِ عقب دو‌ تکه (Split Tailgate) و فضای پای بسیار زیاد برای سرنشینان عقب دیده می‌شود. همچنین، پرده‌های بامبویی درون کابین، محیطی خلوت و خصوصی برای سرنشینان فراهم می‌کنند.

مینی ون لکسوس LS با شش چرخ معرفی شد؛ وقتی برند لوکس ژاپنی تمام قواعد را بر هم می زند

مشخصات مینی ون شش چرخ و مفهومی لکسوس LS

با توجه به رویکرد آینده‌نگرانه‌ این پروژه، انتظار می‌رود LS جدید کاملاً برقی باشد تا حداکثر فضا و سکوت ممکن را برای سرنشینان فراهم کند؛ ویژگی‌هایی که همیشه از لکسوس انتظار می‌رود. البته افزودن یک محور اضافه می‌تواند پیچیدگی‌های فنی و چالش‌های مربوط به صدای جاده را افزایش دهد، اما مهندسان لکسوس اطمینان دارند که این مسائل را به بهترین شکل حل خواهند کرد.

در هر صورت، باید به لکسوس بابت این جسارت و نوآوری تبریک گفت؛ زیرا در زمانی که اکثر خودروسازان به سمت طراحی‌های تکراری حرکت می‌کنند، این برند ژاپنی مسیری کاملاً متفاوت را برگزیده است. شاید استفاده از نام LS برای چنین خودرویی کمی غیرمنتظره باشد، اما لکسوس ظاهراً در حال بازتعریف مفهوم «پرچمدار» است. گذشته از همه‌ این‌ها، حرکت از یک سدان کلاسیک به سوی یک مینی‌ ون عجیب و متفاوت، بدون شک جهشی بزرگ در مسیر تحول برند لکسوس محسوب می‌شود.

ناگفته نماند با توجه به معرفی کانسپت دیگری به نام LS کوپه که یک کراس اوور اسپرت است، به نظر می‌رسد تویوتا و لکسوس قصد دارند LS را از یک مدل خاص به خانواده‌ای از مدل‌های لوکس اختصاص دهند.

مینی ون لکسوس LS با شش چرخ معرفی شد؛ وقتی برند لوکس ژاپنی تمام قواعد را بر هم می زند
ویدیو های پیشنهادی

One Response to “مینی ون لکسوس LS با شش چرخ معرفی شد؛ وقتی برند لوکس ژاپنی تمام قواعد را بر هم می زند”

  1. حسین منشادی گفت:

    بسیار عالی زیبا در زیبایی

    ۵
    ۰

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X