%۵.۲۴
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۴
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۰۴
هایما ۸S
۲,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۲
رانا پلاس
۹۱۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۱
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۳
اکستریم VX
۶,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۸
ساینا S
۶۶۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۹
اطلس G
۷۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۴
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۵
سورن پلاس - XU7P
۸۸۲,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۲
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۶.۳۲
آریسان ۲
۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۶
اطلس GL
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۸
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۸
اکستریم LX
۳,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۵
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۴۶
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۶
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۶
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۳
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۶
شاهین اتوماتیک
۱,۲۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۲۴
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۴
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۰۴
هایما ۸S
۲,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۲
رانا پلاس
۹۱۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۱
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۳
اکستریم VX
۶,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۸
ساینا S
۶۶۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۹
اطلس G
۷۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۴
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۵
سورن پلاس - XU7P
۸۸۲,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۲
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۶.۳۲
آریسان ۲
۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۶
اطلس GL
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۸
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۸
اکستریم LX
۳,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۵
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۴۶
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۶
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۶
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۳
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۶
شاهین اتوماتیک
۱,۲۵۵,۰۰۰,۰۰۰

نگاهی به بزرگ ترین تولیدکنندگان باتری خودروهای برقی در چین؛ کدام شرکت ها بیشترین سهم را دارند؟

منتشر شده در 04 مرداد 1404 ساعت 17:00
نویسنده سعید علیپور
نگاهی به بزرگ ترین تولیدکنندگان باتری خودروهای برقی در چین؛ کدام شرکت ها بیشترین سهم را دارند؟

بر اساس تازه‌ترین آمار منتشرشده از سوی اتحادیه نوآوری باتری‌های خودرویی چین (CABIA)، در نیمه اول سال جاری ظرفیت کل باتری‌های نصب‌شده روی مدل‌های برقی حاضر در این کشور به ۲۹۹.۶ گیگاوات‌ ساعت رسیده است. این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد قابل ‌توجه ۴۷.۳ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش آخرین خودرو، شرکت معروف CATL با نصب ۱۲۸.۶ گیگاوات ‌ساعت باتری، همچنان صدرنشین بازار است و ۴۳.۰۵ درصد از کل بازار را به خود اختصاص داده است. با وجود برتری، این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳.۳۳ درصد کاهش دارد.

بی وای دی با نصب ۷۰.۳۷ گیگاوات ساعت باتری در جایگاه دوم ایستاده و ۲۳.۵۵ درصد از بازار را در اختیار گرفته است. این شرکت نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۱.۵۵ درصدی را تجربه کرده؛ با یک حساب ساده می‌توان نتیجه گرفت که این دو برند مطرح در مجموع ۶۶.۶ درصد از بازار باتری چین را در اختیار دارند و همچنان نقش غالب در صنعت باتری خودروهای انرژی نو را ایفا می‌کنند.

رشد بازیگران جدید و کاهش تمرکز بازار

در میان سایر برندها، شرکت Gotion Tech با افزایش ۱.۶۲ درصدی در سهم بازار نسبت به سال گذشته توانسته جایگاه چهارم را تثبیت کند. به گزارش رسانه خودرویی CNAutoNews، روند تمرکز در بازار به تدریج در حال کاهش است. در ماه ژوئن، ۱۰ شرکت برتر ۹۴.۲ درصد از کل نصب باتری‌ها را به خود اختصاص داده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۱.۸ درصدی را نشان می‌دهد. در مجموع شش‌ماهه نخست سال نیز سهم ۱۰ شرکت بزرگ ۹۳.۶ درصد بوده که ۲.۵ درصد کمتر از سال گذشته است.

این داده‌ها گویای آن هستند که با وجود سلطه CATL و بی وای دی، تولیدکنندگان جدید و شرکت‌های تخصصی به ‌آرامی در حال ورود به بازار هستند، به همین خاطر فضای رقابت گسترده‌تری در حال شکل‌گیری است.

نگاهی به بزرگ ترین تولیدکنندگان باتری خودروهای برقی در چین؛ کدام شرکت ها بیشترین سهم را دارند؟

شرکت‌های مطرحی مانند Svolt که به گروه خودروسازی گریت وال وابسته است، در رتبه هفتم حضور دارد. برند Jidian هم که زیرمجموعه گروه جیلی محسوب می‌شود، در رتبه دهم ایستاده است. پیشرفت این دو برند نوپا، روند رو به رشد تنوع در بازار را منعکس می‌کند. این روند می‌تواند در ادامه با حضور بازیگران جدید تقویت شود.

رقابت نزدیک در بخش باتری‌های NCM و LFP

شرکت CATL در بخش باتری‌های نیکل-کبالت-منگنز (NCM) همچنان پیشتاز است. این شرکت  در بخش باتری‌های فسفات آهن لیتیم (LFP) نیز عملکرد قدرتمندی دارد. از سوی دیگر، بی وای دی به ‌عنوان پیشگام اصلی در توسعه باتری‌های LFP سری Blade تقریباً تمام حجم تولید خود را به این نوع باتری‌ها اختصاص داده است. در نیمه نخست سال ۲۰۲۵، بی وای دی تنها ۰.۰۲ گیگاوات ‌ساعت باتری NCM نصب کرده و باقی ظرفیت آن مربوط به باتری‌های LFP با حجم ۷۰.۳۴ گیگاوات‌ ساعت بوده است.

جدول تولیدکنندگان برتری باتری در چین طی نیمه اول سال ۲۰۲۵
رتبهنام شرکتمجموع نصبباتری NCMباتری LFP
۱CATL۱۲۸.۶۳۸.۸۱۸۹.۷۹
۲بی وای دی۷۰.۳۷۰.۰۲۷۰.۳۴
۳CALB۱۹.۴۶۵.۸۵۱۳.۶۱
۴Gotion Tech۱۵.۴۸۰.۲۹۱۵.۲۰
۵EVE Energy۱۲.۲۱۰.۵۲۱۱.۷۰
۶Sunwoda۹.۰۷۱.۰۶۸.۰۱
۷Svolt Energy۸.۴۰۳.۱۳۵.۲۷
۸Rept Battero۶.۵۹۶.۵۹
۹Zenergy۵.۹۵۰.۲۳۵.۷۲
۱۰Jidian۴.۲۳۴.۲۳
اعداد به گیگاوات هستند
ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X