کی ام سی ایگل
۱,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۹
جک J4
۱,۲۹۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۳
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۳۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۷
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۴,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۷۴۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۲,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۴۳,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
کوییک S
۶۷۴,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم LX
۳,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
فونیکس آریزو 8
۳,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۷,۰۰۰,۰۰۰
هایما ۸S
۲,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۲
کی ام سی T9
۳,۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۸
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۸۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۹
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
کی ام سی X5
۲,۳۱۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۲
شاهین اتوماتیک
۱,۲۵۴,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۸
بک X3 پرو
۱,۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۶۶۶,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۲
ری را
۱,۸۳۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۶۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
ساینا S دوگانه سوز
۷۶۴,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۷,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
سورن پلاس - XU7P
۸۸۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۱
رانا پلاس
۹۱۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۱
کی ام سی J7
۲,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۹
جک J4
۱,۲۹۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۳
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۳۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۷
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۴,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۷۴۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۲,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۴۳,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
کوییک S
۶۷۴,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم LX
۳,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
فونیکس آریزو 8
۳,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۷,۰۰۰,۰۰۰
هایما ۸S
۲,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۲
کی ام سی T9
۳,۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۸
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۸۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۹
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
کی ام سی X5
۲,۳۱۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۲
شاهین اتوماتیک
۱,۲۵۴,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۸
بک X3 پرو
۱,۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۶۶۶,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۲
ری را
۱,۸۳۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۶۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
ساینا S دوگانه سوز
۷۶۴,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۷,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
سورن پلاس - XU7P
۸۸۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۱
رانا پلاس
۹۱۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۱
کی ام سی J7
۲,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰

همکاری تویوتا مزدا و سوبارو برای تولید موتورهای بنزینی جدید

منتشر شده در 14 خرداد 1403 ساعت 14:00
نویسنده سعید علیپور
همکاری تویوتا مزدا و سوبارو

خودروسازان ژاپنی با وجود رقابت در بازارهای مختلف، روابط نزدیکی با هم دارند و در زمینه‌ های مختلف همکاری می‌ کنند. در تازه‌ ترین همکاری، سه شرکت تویوتا، مزدا و سوبارو با کمک هم موتورهای درون سوز جدید توسعه خواهند داد. این موضوع طی کنفرانسی مشترک رسانه‌ ای شد. هدف از این همکاری شتاب دهی فرایندهای توسعه و کاهش هزینه‌ ها اعلام شده است.

شاید فکر کنید در این همکاری سه جانبه، موتوری ساخته شده و توسط هر سه شرکت مورد استفاده قرار خواهد گرفت. اما ژاپنی ‌ها تاکید دارند هر شرکت در حوزه‌ ای که دارای تخصص بیشتری است، به توسعه موتور جدید خواهد پرداخت. به بیان دیگر، تویوتا روی موتورهای خطی چهار سیلندر جدید کار خواهد کرد؛ مزدا موتورهای دورانی را مهندسی می‌ کند و سوبارو عملکرد موتورهای تخت خود را بهبود خواهد بخشید. همه این موتورها با انواع سوخت‌ های پاک مثل هیدروژن مایع، سوخت‌ های مبتنی بر مواد زیستی و سوخت سنتتیک سازگار خواهند بود.

موتور بنزینی

مزدا موتورهای تک و دو روتور را برای استفاده در خودروهای برقی توسعه می‌ دهد. این موتورهای دورانی قبلاً در کراس اوور MX-30 و کانسپت اسپرت SP به کار گرفته شده و نقش یک ژنراتور را ایفا می‌ کنند. به بیان دیگر این موتورها با تولید برق اضافی و شارژ باتری باعث افزایش میزان برد حرکتی می‌ شوند و هیچ اتصال مکانیکی با چرخ‌ ها ندارند.

در این همایش تویوتا تصاویری از دو موتور مختلف که اکنون مراحل توسعه را سپری می‌ کنند، به نمایش گذاشت. هر دوی این موتورها چهار سیلندر خطی هستند، اما یکی از آنها حجمی برابر با ۱.۵ و دیگری حجمی برابر با ۲ لیتر دارد. تویوتا در رابطه با میزان خروجی این موتورها حرفی به میان نیاورده، اما تاکید کرده که راندمان حرارتی و قدرت تولیدی آنها بسیار بالاست.

موتور بنزینی

سوبارو هم با تصاویری از نسل بعدی پیشرانه‌ های هیبریدی خود در همایش خبری شرکت کرده بود. این پیشرانه شامل موتور ۲ لیتری باکسر و موتور برقی با توانایی تولید ۱۶.۵ اسب بخار قدرت می شود.

تویوتا، مزدا و سوبارو تاکید کردند که با وجود همکاری ها کماکان رقیب یکدیگر محسوب می‌ شوند و صرفاً در راستای تولید پیشرانه‌ های کم مصرف به یکدیگر کمک می‌ کنند.

تولید موتورهای بنزینی جدید

با توجه به اینکه موتورهای جدید ابعاد کوچکی خواهند داشت، ارتفاع کاپوت محصولات ۳ کمپانی ژاپنی برای دستیابی به آیرودینامیک بهتر، پایین‌ تر خواهد آمد؛ موضوعی که از دید این کمپانی‌ ها دست طراحان را بازتر خواهد گذاشت.

ویدیو های پیشنهادی

One Response to “همکاری تویوتا مزدا و سوبارو برای تولید موتورهای بنزینی جدید”

  1. محسن گفت:

    دمشون گرم با این ماشین ساختنشون ماشین ساختن چهل ساله هنوز عین ساعت کار می‌کنه بعد تو مملکت ما پژو پارس از کارخونه تحویل میگیری به خونه نرسیده واشر میزنه یعنی خاک همه عالم توسر این خودروسازان ایرانی

    ۱۴
    ۰

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X