فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۶
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۶۵,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۲۸,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۹
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
کی ام سی ایگل
۱,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۶
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
مزدا 3
۴,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
اطلس G
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
آریسان ۲
۷۴۳,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
ری را
۱,۸۵۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
ساینا S
۶۶۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۵
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۱
هایما ۸S
۲,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۶
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۲۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
اطلس GL
۷۴۷,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۷,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۳
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۹
بک X3 پرو
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۸
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۹
شاهین اتوماتیک
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
کی ام سی J7
۲,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
کوییک S
۶۷۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
ساینا S دوگانه سوز
۷۶۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۹
شاهین GL
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم LX
۳,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۴۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۳
فونیکس آریزو 8
۳,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۱
سورن پلاس - XU7P
۸۸۵,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۶
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۶۵,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۲۸,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۹
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
کی ام سی ایگل
۱,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۶
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
مزدا 3
۴,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
اطلس G
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
آریسان ۲
۷۴۳,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
ری را
۱,۸۵۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
ساینا S
۶۶۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۵
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۱
هایما ۸S
۲,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۶
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۲۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
اطلس GL
۷۴۷,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۷,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۳
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۹
بک X3 پرو
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۸
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۹
شاهین اتوماتیک
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
کی ام سی J7
۲,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
کوییک S
۶۷۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
ساینا S دوگانه سوز
۷۶۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۹
شاهین GL
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم LX
۳,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۴۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۳
فونیکس آریزو 8
۳,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۱
سورن پلاس - XU7P
۸۸۵,۰۰۰,۰۰۰

هیوندای توسان ۲۰۲۷ ؛ انقلابی تازه در کراس‌ اوور محبوب بازار، آیا به ایران هم می‌ رسد؟

منتشر شده در 24 مهر 1404 ساعت 14:44
نویسنده محمد باهری
هیوندای توسان ۲۰۲۷ ؛ انقلابی تازه در کراس‌ اوور محبوب بازار، آیا به ایران هم می‌ رسد؟

هیوندای توسان پرفروش‌ترین مدل هیوندای ممکن است برای مدل سال ۲۰۲۷ دستخوش تغییراتی اساسی شود. در ادامه به بررسی آن می پردازیم.

مقدمه

در دنیایی که کراس‌اوورها هر روز چهره‌ای تازه به خود می‌گیرند، نام «هیوندای توسان» هنوز برای بسیاری از خریداران ایرانی یادآور تعادل است؛ تعادلی میان طراحی مدرن، کیفیت ساخت بالا و اعتماد برند کره‌ای که سال‌ها در بازار کشور جایگاهی ویژه پیدا کرده است. حالا خبر از تولد نسلی کاملاً تازه می‌رسد؛ توسان ۲۰۲۷، خودرویی که نه‌تنها قرار است ظاهر خود را زیر و رو کند، بلکه شاید تعریف جدیدی از یک کراس‌اوور خانوادگی مدرن ارائه دهد.

هیوندای در حالی آماده معرفی این نسل می‌شود که شایعات از حذف کامل نسخه‌های بنزینی و حرکت به‌سوی مدل‌های تمام‌هیبریدی و پلاگین‌هیبریدی خبر می‌دهند؛ تصمیمی که می‌تواند هم آینده‌نگرانه باشد و هم برای بازارهایی چون ایران، چالش‌برانگیز. اما آیا توسان جدید می‌تواند با طراحی جعبه‌ای‌تر، فناوری‌های هوش مصنوعی و کابینی پیشرفته‌تر، دوباره دل مخاطبان ایرانی را به‌دست آورد؟

درباره هیوندای توسان جدید

باور کردنش سخت است اما هیوندای توسان امسال بیست‌ساله می‌شود. به همین مناسبت پرفروش‌ترین خودروی این برند قرار است دگرگونی بزرگی را تجربه کند. با وجود اهمیت بالای این مدل برای هیوندای به نظر می‌رسد این خودروساز قصد ندارد در بازطراحی نسل بعدی رویکردی محتاطانه در پیش بگیرد. انتظار می‌رود نسل جدید توسان بزرگ‌تر شود و نسخه‌ای با فاصله محوری کمی طولانی‌تر برای بازار ایالات متحده عرضه گردد. طراحی آن نیز جعبه‌ای‌تر خواهد بود و از جدیدترین فناوری‌های پیشرانه و سیستم اطلاعات و سرگرمی هیوندای بهره خواهد برد. با این حال برخی تغییرات کلیدی ممکن است این کراس‌اوور را از دسترس برخی خریداران خارج کند.

هنوز اطلاعات موثق زیادی درباره نسل جدید توسان در دست نیست چرا که مدت قابل توجهی تا عرضه رسمی آن باقی مانده است. با این حال شایعات زیادی درباره ویژگی‌ها و تغییرات احتمالی پرفروش‌ترین محصول هیوندای منتشر شده است. در اینجا هر آنچه تاکنون درباره نسل بعدی هیوندای توسان می‌دانیم  مرور شده است.

هیوندای توسان جدید چه شکلی خواهد بود؟

هیوندای توسان ۲۰۲۷ ؛ انقلابی تازه در کراس‌ اوور محبوب بازار، آیا به ایران هم می‌ رسد؟

نسل آینده هیوندای توسان طراحی جعبه‌ای‌تر و زاویه‌دار‌تری خواهد داشت که از زبان طراحی سانتافه و پالیسید پیروی می‌کند. انتظار می‌رود ستون‌های عقب به رنگ مشکی باشند تا ظاهری شبیه به «سقف شناور» ایجاد کنند و بدنه نیز نسبت به مدل فعلی انحنای کمتری داشته باشد. همچنین پیش‌بینی می‌شود چراغ‌های جلو و عقب با طراحی جسورانه و شاخصی همراه باشند؛ شایعاتی نیز وجود دارد مبنی بر اینکه ممکن است کاپوت از نوع یک‌تکه‌ی “clamshell” باشد.

در فضای داخلی، توسان جدید برای نخستین بار از سیستم‌عامل تازه‌ی هیوندای با نام Pleos بهره خواهد برد که به دستیار صوتی هوش مصنوعی Gleo مجهز است. نمایشگرهای بزرگ و امکانات پیشرفته‌ی کمک‌راننده در کابین حضور خواهند داشت اما هیوندای تأیید کرده است که همچنان برخی کلیدهای فیزیکی برای کنترل عملکردهای اصلی حفظ خواهند شد تا تجربه‌ی کاربری ساده‌تر و طبیعی‌تر باقی بماند.

فضای سرنشینان همچنان از نقاط قوت توسان خواهد بود و تمرکز ویژه‌ای بر کارایی و راحتی دارد. انتظار می‌رود فضای پشت صندلی‌های ردیف دوم نیز بیشتر از گذشته باشد و توانایی بارگیری خودرو ارتقا پیدا کند.

زیر کاپوت چه می‌گذرد؟

هیوندای توسان ۲۰۲۷ ؛ انقلابی تازه در کراس‌ اوور محبوب بازار، آیا به ایران هم می‌ رسد؟

در حال حاضرهیوندای برای توسان سه نوع قوای محرکه ارائه می‌دهد: بنزینی، هیبریدی و هیبریدی شارژی (Plug-in Hybrid). اما بر اساس گزارش Korean Car Blog این ترکیب ممکن است در نسل آینده تغییر کند. برخی شایعات حاکی از آن‌اند که هیوندای قصد دارد نسخه تمام بنزینی را به‌طور کامل کنار بگذارد و توسان را تنها با سیستم‌های هیبریدی عرضه کند.

در مدل فعلی، نسخه هیبریدی از یک پیشرانه چهارسیلندر ۱.۶ لیتری توربوشارژ به همراه یک موتور برقی استفاده می‌کند که در مجموع ۲۳۱ اسب‌بخار قدرت و ۳۶۷ نیتون متر گشتاور تولید می‌کند. انتظار می‌رود نسل بعدی توسان از سیستم هیبریدی جدید هیوندای با نام TMED-II بهره ببرد که نخستین بار در پالیسید جدید معرفی شده است، با این تفاوت که از موتور کوچکتری در آن استفاده خواهد شد.

طبق گزارش Auto Express، احتمال عرضه یک نسخه پرفورمنس از توسان با نام Tucson N نیز وجود دارد. این مدل برای نخستین بار ممکن است با سیستم هیبریدی جدیدی عرضه شود که بیش از ۲۹۵ اسب‌بخار قدرت خواهد داشت و از یک موتور الکتریکی در محور عقب برای ایجاد سامانه چهارچرخ محرک استفاده می‌کند. هنوز مشخص نیست هیوندای چه تغییراتی در نسخه هیبریدی شارژی ایجاد خواهد کرد. نسخه فعلی از همان موتور ۱.۶ لیتری توربوشارژ مدل هیبریدی استفاده می‌کند اما با یک موتور برقی قوی‌تر و باتری بزرگ‌تر که بیش از ۵۱ کیلومتربرد حرکتی تمام‌برقی دارد. مجموع خروجی این سیستم به ۲۶۸ اسب‌بخار قدرت و ۳۶۷ نیوتن متر گشتاور می‌رسد.

چه زمانی نسل جدید توسان معرفی می‌شود؟

نسل چهارم توسان هنوز عمر زیادی ندارد اما هیوندای به‌خوبی می‌داند که در بازار رقابتی امروز حفظ طراوت و جذابیت پرفروش‌ترین مدلش چقدر حیاتی است. مدل فعلی از سال ۲۰۲۲ وارد خط تولید شد و برای سال ۲۰۲۵ فیس‌لیفتی دریافت کرده است بنابراین هنوز نسبتاً تازه به‌نظر می‌رسد. با این حال انتظار نمی‌رود هیوندای پیش از نیمه دوم سال آینده از نسل جدید توسان رونمایی کند. به احتمال زیاد معرفی اولیه در کره جنوبی انجام خواهد شد و سپس عرضه به سایر بازارها آغاز می‌شود چرا که هیوندای معمولاً زمان‌بندی معرفی محصولاتش را بین بازارها تفکیک می‌کند.

حتی اگر رونمایی در سال آینده صورت گیرد، عرضه رسمی توسان جدید در بازار آمریکا احتمالاً تا مدل سال ۲۰۲۷ یا ۲۰۲۸ به تعویق خواهد افتاد. با توجه به گزارش‌ها مبنی بر حذف نسخه بنزینی از نسل جدید هیوندای توسان، احتمال افزایش قیمت پایه این کراس‌اوور وجود دارد. در حال حاضر مدل توسان ۲۰۲۵ با موتور چهارسیلندر ۲.۵ لیتری بنزینی، از ۳۰٬۲۰۰ دلار آغاز می‌شود. نسخه هیبریدی آن با قیمت ۳۵٬۴۶۰ دلار و مدل هیبریدی شارژی با قیمت ۴۱٬۲۲۵ دلار عرضه می‌گردند. با حذف مدل بنزینی، قیمت پایه‌ی نسل جدید توسان احتمالاً افزایش خواهد یافت و این خودرو در رده قیمتی بالاتری قرار می‌گیرد. البته هیوندای تنها خودروسازی نیست که چنین مسیری را در پیش گرفته است؛ چرا که تویوتا RAV4 مدل ۲۰۲۶ نیز هنگام عرضه دیگر نسخه تمام‌بنزینی نخواهد داشت و تنها با سیستم‌های هیبریدی عرضه می‌شود.

جمع بندی

هیوندای توسان ۲۰۲۷ بدون شک یکی از جسورانه‌ترین پروژه‌های این خودروساز در سال‌های اخیر است؛ خودرویی که قرار است ترکیبی از هوش مصنوعی، طراحی جسورانه و راندمان بالا را در بدنه‌ای با استایل باکسی و مدرن به نمایش بگذارد.

اما از زاویه نگاه بازار ایران، ماجرا پیچیده‌تر است. حذف نسخه بنزینی شاید به معنای محدود شدن واردات احتمالی آن باشد، اما تجربه نشان داده است که محبوبیت برند هیوندای در میان خریداران ایرانی می‌تواند هر مانعی را پشت سر بگذارد. اگر روزی نسخه هیبریدی توسان جدید به بازار کشور راه پیدا کند، می‌تواند دوباره همان جایگاه طلایی نسل‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹ را تکرار کند؛ نسلی که در خیابان‌های ایران نماد کلاس و اعتماد بود.

در نهایت، توسان ۲۰۲۷ نه فقط یک فیس‌لیفت دیگر، بلکه بیانیه‌ای از آینده‌ی هیوندای است؛ آینده‌ای که در آن فناوری، هوش و طراحی، سه ضلع مثلثی را می‌سازند که مسیر خودروهای مدرن را برای سال‌های آینده مشخص خواهد کرد.

ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X