فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۸
اکستریم LX
۳,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۱
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۲۴
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۳
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۲
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۸
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۵
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۴
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۴۶
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۶
شاهین اتوماتیک
۱,۲۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۶
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۶
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۹
اطلس G
۷۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۸
ساینا S
۶۶۶,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۲
رانا پلاس
۹۱۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۰۴
هایما ۸S
۲,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۵
سورن پلاس - XU7P
۸۸۲,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۴
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۳
اکستریم VX
۶,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۶.۳۲
آریسان ۲
۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۶
اطلس GL
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۸
اکستریم LX
۳,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۱
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۲۴
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۳
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۲
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۸
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۵
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۴
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۴۶
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۶
شاهین اتوماتیک
۱,۲۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۶
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۶
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۹
اطلس G
۷۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۸
ساینا S
۶۶۶,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۲
رانا پلاس
۹۱۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۰۴
هایما ۸S
۲,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۵
سورن پلاس - XU7P
۸۸۲,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۴
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۳
اکستریم VX
۶,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۶.۳۲
آریسان ۲
۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۶
اطلس GL
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰

پایان راه برای آئودی A8 ؟ سردرگمی ارباب حلقه ها در رابطه با سدان پرچمدار کمپانی

منتشر شده در 13 آبان 1404 ساعت 10:00
نویسنده سعید علیپور
پایان راه برای آئودی A8 ؟ سردرگمی ارباب حلقه ها در رابطه با سدان پرچمدار کمپانی

آئودی A8 یکی از مطرح‌ترین سدان‌ های فول سایز موجود در بازارهای بین‌المللی است که از سال ۱۹۹۴ تولید می‌شود. این خودرو رقیب مستقیم مرسدس بنز S کلاس و ب ام و سری ۷ به حساب می‌آید. با وجود بهره‌مندی از آخرین فناوری‌های کمپانی و کیفیت بالای کابین، این سدان اشرافی نتوانسته آنطور که باید نظر مثبت مشتریان را جلب کند.

شاید بدانید نسل کنونی آئودی A8 از سال ۲۰۱۷ روی خط تولید قرار دارد و تاکنون یک فیس لیفت دریافت کرده است. با گذشت بیش از هفت سال از زمان معرفی، آئودی هنوز تصمیم قطعی درباره سرنوشت این خودرو و جانشین آن نگرفته؛ از این رو برخی کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند A8 حداقل برای مدتی کنار گذاشته خواهد شد.

سه دهه رقابت در آستانه توقف

اگر تولید آئودی A8 متوقف شود، این نخستین بار در بیش از سی سال گذشته خواهد بود که آئودی دیگر رقیبی مستقیم برای ب ام و سری ۷ و مرسدس بنز کلاس S نخواهد داشت. این تغییر نه تنها برای آئودی، بلکه برای کل بازار خودروهای لوکس اروپا یک اتفاق مهم محسوب می‌شود.

جالب آنکه فقط آئودی نیست که چنین تصمیمی اتخاذ کرده است. همانطور که قبلاً به اطلاعتان رسانده‌ایم، لکسوس نیز در نظر دارد با مدل پرچمدار LS خداحافظی کند. این برند لوکس ژاپنی در نمایشگاه حمل و نقل ژاپن از یک کراس اوور و یک مینی ون مفهومی با نام LS رونمایی کرده؛ گفته می‌شود لکسوس قصد دارد LS را به خانواده‌ای از مدل‌های بالا رده تبدیل خواهد نمود.

پایان راه برای آئودی A8 ؟ سردرگمی ارباب حلقه ها در رابطه با سدان پرچمدار کمپانی

آینده‌ای نامشخص برای سدان پرچمدار آئودی A8

سرنوشت آئودی A8 از چند سال پیش در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است. طبق گزارش نشریه آلمانی Automobilwoche، آئودی در ابتدا قصد داشت در سال ۲۰۲۷ دو جانشین تمام برقی برای A8 معرفی کند؛ یکی کراس ‌اوور Landjet و دیگری سدان کم ‌ارتفاع Landyacht که از کانسپت چشم‌نواز Grandsphere الهام گرفته شده بود.

اما این برنامه‌ها اکنون در حال فروپاشی‌ هستند. مدل‌های نسل بعدی A8 قرار بود از پلتفرمی مشترک با پورشه K1 الکتریکی استفاده کنند، اما پروژه پورشه تا تاریخی نامعین به تعویق افتاده است. پورشه تصمیم گرفته تمرکز خود را روی توسعه یک مدل هیبریدی جدید بگذارد و همین امر آئودی را وادار کرده تا استراتژی خود را از نو تعریف کند.

فروش پایین خودروهای برقی و عقب‌نشینی آئودی

با توجه به کند شدن فروش خودروهای برقی در بسیاری از بازارهای بزرگ، به نظر می‌رسد پروژه پرچمدار الکتریکی آئودی فعلاً به اولویت دوم تبدیل شده است. در گفتگویی با رسانه‌های آلمانی، آئودی تأیید کرده که هنوز در حال جستجوی یک پلتفرم مناسب برای جانشین احتمالی A8 است. جفری بوکو  مدیر توسعه فنی آئودی در این رابطه گفته:

«ما به ‌طور جدی در حال بررسی هستیم که چه زمانی جانشین A8 را معرفی کنیم و کدام نوع سیستم انتقال قدرت برای آن مناسب‌تر است.»

نسل فعلی A8 از پلتفرم MLB evo استفاده می‌کند که در سال ۲۰۱۷ معرفی شد. آئودی اعلام کرده این پلتفرم دیگر قابلیت توسعه ندارد. یکی از سخنگویان برند گفته:

«بروزرسانی این پلتفرم برای انطباق با استانداردهای آلایندگی و ایمنی جدید بسیار پرهزینه خواهد بود، بنابراین فیس‌ لیفت مجدد در دستور کار نیست.»

از سوی دیگر، پلتفرم MSB گروه فولکس واگن که از سال ۲۰۱۶ برای مدل‌هایی چون پورشه پانامرا و بنتلی کانتیننتال استفاده می‌شود، نیز در حال رسیدن به پایان عمر خود است و گزینه مناسبی برای نسل بعدی A8 به شمار نمی‌رود.

گزینه‌ای موقت برای حفظ نام A8

یکی از گزینه‌های احتمالی آئودی، استفاده از پلتفرم جدید موسوم به PPC است که برای نسل آینده Q7 و شاسی بلند بزرگ‌تر Q9 طراحی شده؛ نسخه کشیده‌تر این پلتفرم می‌تواند پایه‌ای برای نسل جدید A8 باشد تا این سدان لوکس چند سال دیگر نیز با موتورهای احتراق داخلی به حیات خود ادامه دهد. چنین تصمیمی می‌تواند زمان لازم را در اختیار آئودی بگذارد و تا پایان این دهه مسیر آینده خود را مشخص کند.

تصمیم نهایی در راه است

آئودی در هفته‌های آینده تصمیم نهایی خود را درباره ادامه یا توقف تولید A8 اعلام خواهد کرد. اگر پرونده این سدان لوکس بسته شود، مشتریان وفادار این برند برای تجربه سطح بالای راحتی و فناوری باید به سراغ شاسی ‌بلندهای لوکس آئودی مانند Q8 یا Q9 بروند.

ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X