اطلس GL
۷۱۷,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۰۲,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۱
شاهین اتوماتیک
۱,۲۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۵۸,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۹۹۸,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۶
کیا اسپورتیج
۶,۱۸۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
سورن پلاس - XU7P
۸۶۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
ریسپکت - تیپ 2
۱,۸۳۵,۰۰۰,۰۰۰
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۳۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳
اکستریم LX
۳,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ساینا S دوگانه سوز
۷۲۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۱
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۶
اکستریم VX
۶,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۰۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۹
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۵۱,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
کی ام سی T9
۳,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
کی ام سی X5
۲,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۳
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۲
بک X3 پرو
۱,۵۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۸۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۳
آریسان ۲
۶۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۶
جک J4
۱,۲۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ساینا S
۶۴۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۰۹۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۵
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
هایما ۸S
۲,۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۹
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۰۸۴,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۵۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
اطلس G
۷۷۲,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۲۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
کی ام سی ایگل
۱,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۲۸۳,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۷۱۷,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۰۲,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۱
شاهین اتوماتیک
۱,۲۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۵۸,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۹۹۸,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۶
کیا اسپورتیج
۶,۱۸۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
سورن پلاس - XU7P
۸۶۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
ریسپکت - تیپ 2
۱,۸۳۵,۰۰۰,۰۰۰
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۳۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳
اکستریم LX
۳,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ساینا S دوگانه سوز
۷۲۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۱
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۶
اکستریم VX
۶,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۰۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۹
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۵۱,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
کی ام سی T9
۳,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
کی ام سی X5
۲,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۳
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۲
بک X3 پرو
۱,۵۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۸۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۳
آریسان ۲
۶۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۶
جک J4
۱,۲۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ساینا S
۶۴۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۰۹۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۵
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
هایما ۸S
۲,۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۹
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۰۸۴,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۵۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
اطلس G
۷۷۲,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۲۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
کی ام سی ایگل
۱,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۲۸۳,۰۰۰,۰۰۰

پایان کار سئات در خودرو سازی

منتشر شده در 13 شهریور 1402 ساعت 15:42
پایان کار سئات در خودرو سازی

سئات در خودروسازی شرکت فولکس واگن است و ریشه ای اسپانیایی دارد اما با اینکه این شرکت قدمت زیادی در  صنعت خودروسازی دارد متاسفانه چند سالی است که میزان فروش خوبی را تجربه نکرده است.

به گزارش آخرین خودرو، با اینکه سئات خودرو های قابل قبولی را به بازار جهانی عرضه می کرد اما از طرفی کاهش میزان فروش این خودروساز و از طرفی دیگر میزان فروش بالا کمپانی کوپرا (CUPRA) به عنوان برادر کوچکتر سئات سبب شده است تا مدیران فولکس واگن تصمیم به پایان فعالیت سئات بگیرند که مسلما این تصمیم قلب علاقه مندان به صنعت خودرو را به درد خواهد آورد.

توماس شافر مدیر عامل شرکت فولکس واگن در مصاحبه با مجله Autocar گفته است: ( تیم ما برای سرپا نگه داشتن این برند تلاش های زیادی انجام داد اما سئات سابقه باخت را در کارنامه خود داشت و از طرفی پتانسیل بالا کوپرا ما باعث شد تا پایان فعالیت سئات را اعلام کنیم.)

پایان کار سئات در خودرو سازی

توماس شافر در ادامه گفته است : ( با توجه به پایان فعالیت سئات ، میزان سرمایه گذاری فولکس واگن در شرکت کوپرا بیشتر خواهد شد و شاهد تولیدات بیشتری از این خودروساز خواهیم بود.)

در هر حال با اینکه سئات بازنشسته می شود اما می توان امید داشت که برادر جوان تر خود یعنی کوپرا بتواند جای خالی سئات را پر کند و احتمال می رود برخی از خودرو های تولیدی سئات مانند سئات لئون ، توسط کوپرا تولید و با نشان این کمپانی به بازار های جهانی عرضه شوند.

با اینکه این خبر برای تمام علاقه مندان به حوزه خودرو خبری تاسف بار به حساب می آید اما برای ما ایرانیان این قضیه کمی متفاوت است چرا که قرار بود با آزاد شدن واردات خودرو برخی از خودرو های سئات نظیر ؛ سئات آتکا ، ایبیزا و…. توسط شرکت معین موتور و خودروسازان راین به بازار ایران وارد شود اما اکنون این تصمیم مدیران فولکس واگن ، واردات و مونتاژ این خودرو ها به ایران را در هاله ای از ابهام قرار خواهد داد.

ویدیو های پیشنهادی

۲ Responses to “پایان کار سئات در خودرو سازی”

  1. آیدا عارفی گفت:

    لطفا وقتی خبری رو منتشر میکنید سعی نکنید مطابق میل خودتون و جهت جذب مخاطب خبر رو به قول خودتون به هاله ای از ابهام ببرید درحالیکه هیچی نمیدونید و فقط هدفتون انتشار یه خبر دست سوم هست.
    از چنین سایتی توقع بیشتری میره.
    اینکه سئات آتکا قرار نیست دیگه تولید بشه رو از حدود ۵ ماه قبل شرکت ووکس ویگن اعلام کرد و این توضیح رو داد که عدم تولید به معنای خداحافظی با سئات نیست و کوپرا که کاملا مشابه آتکا هست جایگزین خواهد شد. و نکته دیگه در مورد مونتاژ در ایران هیچ هاله ای از ابهام بوجود نخواهد اومد به این دلیل که ما جهان سوم هستیم و بارها و بارها شاهد این بودیم که خودرویی که در دنیا دیگه استفاده نمیشه پس از سالها وارد ایران شده و التدا مونتاژ و بعد داخلی سازی شده … پس نویسنده محترم مادامی که از خبری که میدی مطمئن نیستی لطفا بیجهت جو سازی نکن و هاله های ابهامت رو برای خودت نگه دار.
    قطعا تولید یا مونتاژ سئات آتکا و کلا خانواده سئات در ایران قدم مهمی جهت ایمن کردن صنعت حمل و نقل خواهد بود. دیگه ماشین چینی بی کیفیت و محصولات ایرانی بسه. واقعا بسه.

    ۲
    ۲

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X